Terratec Xfire 1024 met nieuwe Hecules drivers?

Pagina: 1
Acties:

• dEADkIRK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-08 19:14
Heeft iemand de nieuwe driver sets van Hercules al geprobeerd op de Terratec Xfire?, zelflukt het op dit moment niet aangezien het kaartje op m'n buro ligt en niet in m'n kast hangt :o

alvast merci

Verwijderd

Over welke drivers heb je het?? Ik kan ze op de site van Hercules niet vinden. Heb je er misschien een linkje bij??

Edit: Oh ik zie het al
meuktracker: Hercules Crystal Sound Cards 6.07

Ik zal ze vanavond eens proberen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 09:19 ]

• dEADkIRK
Ok bedankt ben erg benieuwd, ik gebruik nu de C-media 8738 chip op m'n mobo. Als de drivers goed werken moet ik maar weer m'n Xfire inbouwen.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 11:06

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik ben momenteel bezig met XP te verherinstalleren......
Heb ook net de laatste hercules drivers gedownload voor mijn xfire 1024.
U hoort nog van mij....

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik kan zeggen, dat de installatie goed verlopen is.
Na installatie van XP werden de standaard crystal audio drivers gepakt.
De laatste drivers van hercules geinstalleerd en Windows ff hard gezegd, dat tie het een hercules kaart is en die drivers werden vervolgens gewoon geslikt :)

Moet het alleen nog ff onder Counterstrike, NFS HP2 en BF1942 testen

[ Voor 12% gewijzigd door BlaTieBla op 30-12-2002 11:53 ]

Verwijderd

dEADkIRK schreef op 30 december 2002 @ 11:01:
Ok bedankt ben erg benieuwd, ik gebruik nu de C-media 8738 chip op m'n mobo. Als de drivers goed werken moet ik maar weer m'n Xfire inbouwen.
Hm, dat heb ik dus ook.
DMX XFire liep niet zo lekker op mijn P4S533.
In games als BF1942 kreeg ik na een minuut of tien dat het geluid bleef hangen, en de rest van de PC ook.
Sinds kort gebruik ik ook die C-media 8738 onboard soundcard en ik moet zeggen: Die valt me reuze mee.
Gekker nog, Spellen als BF1942 lopen ook veel soepeler en het geluid is ook prima.
C-media 8738 is zo gek nog niet :)

Heb jij niet toevallig hetzelfde probleem als ik met die kaart ?

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Waarom proberen jullie de drivers van hercules te gebruiken eigenlijk?
Ik heb ook een Xfire 1024 en gebruik de drivers van terratec gewoon.
Geen problemen tegengekomen...

Of is er een andere reden om die drivers te gebruiken?

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:03

Richard

Kuru Kuru Kururin

arjants schreef op 30 December 2002 @ 12:28:
Waarom proberen jullie de drivers van hercules te gebruiken eigenlijk?
Ik heb ook een Xfire 1024 en gebruik de drivers van terratec gewoon.
Geen problemen tegengekomen...

Of is er een andere reden om die drivers te gebruiken?
Er zijn ook andere redenen hoor, moet je maar even dat topic zoeken van de vorige Herculesdrivers met XFire1024.

Edit:

Dit is het topic: Eindelijk! Oplossing Terratec DMX Xfire 1024 XP !

[ Voor 9% gewijzigd door Richard op 30-12-2002 12:37 ]

20*350ZO45°

• dEADkIRK
Verwijderd schreef op 30 december 2002 @ 12:13:
[...]

Hm, dat heb ik dus ook....
.....
Heb jij niet toevallig hetzelfde probleem als ik met die kaart ?
Ja ,ook spontane vertragingen ,alleen geen vastlopers :)
Het nadeeel is alleen dat die C-Media alleen maar 16 kanalen in BF1942 ondersteunt. Dus als die Xfire goed draait met deze driverset dan weer liever de Xfire

• EMP
  • Laatst online: 29-07 11:41

EMP

Krulloos!

Ik heb de X-fire ook, maar ik heb dat als het grafisch "moeilijk" wordt voor mijn pc, dat het geluid dan enorm gaat "stotteren" zoals bij de nature scene in 3Dmark2002SE (demo) en BF1942 laad-scherm.... Iemand een idee hoe dit kan komen?

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• dEADkIRK
Kunnen veel dingen zijn o.a, oude drivers maar ook:
- te veel kanalen geselecteerd (dus kwaliteit te hoog)
- te veel AI time to CPu an staan in BF1942

Je hebt een Geforce MX die de Nature scene van 3d mark software matig moet draaien dat kost waarschijnlijk zoveel CPU dat het geluid gaat stotteren. De Xfire heeft over het algemeen een aardige impact op CPU.

Welke drivers gebruik je?

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

de xfire 1024 werkt volledig met de nieuwe hercules drivers (ook de games)

• dEADkIRK
Ik zie dit net op de frontpage staan misschien wel handig voor de mensen hier..

Gepost door Arcee maandag 30 december 2002 - 21:40 Score: 1
Ha inmiddels werkt deze driver met mijn Terratec DMX X-Fire! Je moet wel de installer om de tuin leiden.

Wat blijkt namelijk: direct na installatie van de files op je harddisk, checkt hij of je wel een hercules kaart heb. Zo nee, dan gooit ie stiekum alles wat hij net geinstalleerd heeft weer weg. De truuk is dus om voordat hij dit doet de installer te killen.

Ga te werk als volgt:
1) Uninstalleer de vorige Hercules driver en reboot. Bij found new hardware wizard doe cancel (je wilt niet de DMX X-Fire terug installeren!).
2) Run CSCV607.exe en ga door het installproces totdat hij alle files geinstalleerd heeft en zegt dat de installatie voltooid is.
3) Druk hier NIET op OK maar ga naar je task manager, processes tabblad.
4) Doe hier end process voor: CSCV607.exe en voor IKernel.exe. Zo geef je hem dus niet de kans alle geinstalleerde bestanden weg te gooien.
5) Rebooten. De install new hardware wizard zegt nu dat hij geen geschikte driver kan vinden. Doe daarom Install from a location en wijs zelf de driver aan. Bij Sound & Game controllers staat Hercules er nu wel bij en ook de Fortissimo II staat in de lijst.

Hup twee klikken en als ie vraagt om de originele installatie CD gewoon wijzen naar de c:\Program Files\Hercules\Audio\Crystal Sound Cards directory waar de files ook staan.

Werkt als de brandweer en deze driver is helemaal super! Onder andere heb ik een Roland daughterboard op m'n kaartje zitten. Voorheen zat deze in Volume Control samen met Aux in een slider, nu zijn Aux en Synthesizer gescheiden. Verder kan ik eindelijk hardware accel in PowerDVD aanzetten. Nog geen performance metingen gedaan maar nu ben ik al genoeg tevreden

bedankt voor de tip Arcee _/-\o_

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

dEADkIRK schreef op 30 december 2002 @ 21:50:
Ik zie dit net op de frontpage staan misschien wel handig voor de mensen hier..

Gepost door Arcee maandag 30 december 2002 - 21:40 Score: 1
Ha inmiddels werkt deze driver met mijn Terratec DMX X-Fire! Je moet wel de ........

[HEEL LANG VERHAAL]

......are accel in PowerDVD aanzetten. Nog geen performance metingen gedaan maar nu ben ik al genoeg tevreden

bedankt voor de tip Arcee _/-\o_
Ik heb de drivers geinstalleerd.
Naar de Hardware Manager gegaan.
Bij de Crystal Audio Device Update Driver gedaan.
Select er eentje uit de lijst [alle devices weergeven]
Hercules -> Fortisimo II geselecteerd en alles werkte gewoon.

De 'update' vroeg alleen 2 maal naar een locatie van wat bestanden (wat de standaard instaal locatie was (C:\Program Files\Hercules\Audio\Crystal Sound Cards).

Dus wat dat verhaal over rebooten en processen niet / wel killen nou is... :? :?

Verwijderd

BlaTieBla schreef op 30 December 2002 @ 23:26:
[...]

Ik heb de drivers geinstalleerd.
Naar de Hardware Manager gegaan.
Bij de Crystal Audio Device Update Driver gedaan.
Select er eentje uit de lijst [alle devices weergeven]
Hercules -> Fortisimo II geselecteerd en alles werkte gewoon.

De 'update' vroeg alleen 2 maal naar een locatie van wat bestanden (wat de standaard instaal locatie was (C:\Program Files\Hercules\Audio\Crystal Sound Cards).

Dus wat dat verhaal over rebooten en processen niet / wel killen nou is... :? :?
Zo is dat :)

• dEADkIRK
Ik ga m'n Xfire dan ook maar weer inbouwen . Kijken als er verschil is.....

Verwijderd

Heb ik ook maar 's gedaan en wat mij steeds meer opvalt is dat die DMX kaart de boel behoorlijk vertraagd en dat begint al bij het booten van de PC.
Tijdens games (met die DMX kaart) gaat de beeldsnelheid behoorlijk achteruit in de zin van: De vloeiende draaibewegingen zijn niet vloeiend meer in games als FS2002Pro / BF1942.
Het beeld is dan niet echt haperig maar de 'vloeiendheid' is dan gewoon minder.
Die Fortisimo2 drivers veranderen (bij mij) iig niets aan dit probleem.

Gek is wel dat ik dit probleem niet heb met de on-board soundcard van C-Media.

Bij mij gaat die DMX kaart er dus voorlopig uit tot ik meer weet van de oorzaak / oplossing.

Verwijderd

Hmm braadkip, het probleem dat jij beschrijft had ik ook met mijn xfire maar ik had destijds een a7v mobo en icm met de default drivers werkte dit voor geen ene meter. Probeer die Xfire eens een eigen irq te geven, lukt dit niet , stop hem dan in het 3e pci slot. en probeer het dan nog eens met de nieuwe(re) drivers, dan moet het lukken.

Ik heb hier overigens mijn Xfire nu ook aan de gang met de fortissimoII drivers en mijn kaart werkt nu weer correct, ik had het op de een of andere manier voor elkaar gekregen om de eigen drivers van terratec te vernaggelen, ze gaven iig geen 4 speaker optie meer weer, ook niet na herinstall. Dat is nu opgelost.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 05:38 ]

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:15
Als ik deze drivers probeer dan begint ie te blaten over een internetverbinding die niet actief mag zijn, die kap ik maar af. Daarna doet ie wel wat, schrijft ie wat bestanden, maar de installatie loopt niet door? Hij kapt als de bestanden uit gepakt zijn ("installatie is gestopt")

[ Voor 15% gewijzigd door Stefke op 31-01-2003 22:04 ]

Pagina: 1