[DLT IV] Cleaning tapes gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-08 13:25

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik heb hier een Compaq TapeLibrary staan welke regelmatig vraagt om een cleaning:
cleaning needed
Het app. maakt gebruik van DLT IV tapes. Maar ik clean 'm altijd met DLT III cleaning tape. Zijn er uberhaupt IV-cleaningtapes, en kan III kwaad?

Ik vraag dit omdat het geval haast iedere ochtend op cleaning needed staat. Volgens onze softwareleverancier (die vaker het probleem heeft gezien) zou het aan 2 dingen kunnen liggen:

-Heads zijn vuil en moeten gecleaned worden, maar er wordt gebruik gemaakt van de verkeerde cleaning tapes (Dat vraag ik hier), of tapes zijn gaar.

-Tapes waar 's nachts op Back-upped wordt zijn gaar, en de hele set moet vervangen worden.

Voor de rest back-upped het ding wel OK hoor.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:51
Elke dag cleanen lijkt me te veel van het goede. Elke keer als je cleaned slijt de kop van de DLT drive namelijk, itt het gewone backupen.

Lijkt me verder dat je een DLT IV gewoon kan cleanen met een III cartridge, zitten geen erg grote verschillen in. Wel moet je oppassen met 'gewone' DLT cleaning tapes en S-DLT loopwerken, waar dat is hier niet aan de orde.

Koop een extra setje DLT tapes en wacht het af zou ik zeggen. Hoeveel uur zijn de tapes al in gebruik geweest?

Als het met het nieuwe setje DLT tapes nog niet goed gaat kun je beroep doen op garantie denk ik. De DLT drive functioneert dan niet naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-08 09:37

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Wat ik weet is dat ik hier thuis na ongeveer 5 nieuwe tapes (elk één keer gebruit) alweer een cleaning mag doen... Volgens mij was dat vroeger, toen hij nog in gebruik was als productieserver (elke weekdag een backupje) ook zo (elke weeek een keer cleanen...) Zo'n tape library doet toch een tape of 7 per laders in één en dezelfde drive? Dan denk ik dus dat dit best kan kloppen zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dat probleem ook een keer gehad, de oplossing voor mij was (en ik verwacht dat dat bij jouw ook wel zal zijn):

1. neem een nieuwe cleaning tape (als ik het zo hoor gebruik je hem al lang en die cleaning tapes hebben ook maar een bepaalde levensduur).

2. vervang alle backup tapes door nieuwe tapes ik denk dat die ook een heel eind versleten zijn waardoor de kop van je DLT vervuilt wordt en hij steeds om een cleaning tape vraagd.

ik hoop dat je hier wat aan hebt.
en ja ik weet dat het in het totaal een behoorlijk bedrag is als je al je tapes moet wisselen maar als er iets met je backup is en er gebeurd iets dan zijn die tapes altijd nog goedkooper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-08 13:25

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 december 2002 @ 10:01:
ik heb dat probleem ook een keer gehad, de oplossing voor mij was (en ik verwacht dat dat bij jouw ook wel zal zijn):

1. neem een nieuwe cleaning tape (als ik het zo hoor gebruik je hem al lang en die cleaning tapes hebben ook maar een bepaalde levensduur).

2. vervang alle backup tapes door nieuwe tapes ik denk dat die ook een heel eind versleten zijn waardoor de kop van je DLT vervuilt wordt en hij steeds om een cleaning tape vraagd.

ik hoop dat je hier wat aan hebt.
en ja ik weet dat het in het totaal een behoorlijk bedrag is als je al je tapes moet wisselen maar als er iets met je backup is en er gebeurd iets dan zijn die tapes altijd nog goedkooper.
OK, is ook mijn plan, ik koop 3 setjes van 10 tapes om de library aan te kunnen vullen. Vanaf 1 Januari zal ik met deze 3 nieuwe sets gaan werken.

Maar nu weet ik nog steeds niet wat ik moet dan als het ding dan toch 1x om clean vraagt, gewoon DLT cleaning III erin?

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jep.. er is geen dlt4 cleaning tape. deze werkt in 10-20 15-30 20-40 35-70 en 40-80 dlt drives

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:51
Kippenijzer schreef op 30 December 2002 @ 09:52:
Wat ik weet is dat ik hier thuis na ongeveer 5 nieuwe tapes (elk één keer gebruit) alweer een cleaning mag doen... Volgens mij was dat vroeger, toen hij nog in gebruik was als productieserver (elke weekdag een backupje) ook zo (elke weeek een keer cleanen...) Zo'n tape library doet toch een tape of 7 per laders in één en dezelfde drive? Dan denk ik dus dat dit best kan kloppen zo...
Is erg veel hoor, ik kan ongeveer 10 tot 15 backups maken (2 tapes, 80 GB totaal) voordat ik em weer een moet cleanen. Ik heb overigens een 7000 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Richard schreef op 30 december 2002 @ 08:21:
Volgens onze softwareleverancier (die vaker het probleem heeft gezien)
Ik zou die vraag eerder voorleggen bij de hardwareleverancier. Laatste keer dat ik iets dergelijks had heeft Compaq de tapeunit vervangen, einde probleem...

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Pagina: 1