[XP] freez van een minuut

Pagina: 1
Acties:

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03-2025
Mijn pc start binnen 30 seconden op, hij zit dan al in windows met 0% cpu gebruik enzo, maar als ik dan bijvoorbeeld internet verbinding wil maken, moet ik precies 60 seconden wachten.... bij 1.29 seconden gaat ie het beeld refreshen en komt ook msn tevoorschijn enzo en daarna kan ik pas echt dingen openen...

na een format was dat probleem ook niet opgelost....

het is echt super irritantte probleem, daarom hoop ik dat iemand me kan helpen!

kan het misschien door mijn netwerkkaart komen? want ik had dit probleem zekerweten niet voordat ik een netwerkkaart had, maar ik weet niet of ik nadat ik een netwerkkaart had, dit probleem heb gekregen...

[ Voor 19% gewijzigd door Dextourius op 30-12-2002 04:09 ]

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-07 01:04

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik ken iemand die had hetzelfde probleem als ie kazaa, edonkey oid had aanstaan.
Hoe het precies kwam zijn we nooit achter gekomen

Lekker op de bank

• Dextourius
hmz, ik heb geen een van die P2Pprogs aan tijdens het opstarten..

[ Voor 6% gewijzigd door Dextourius op 30-12-2002 04:33 ]

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Wees gerust dan is dat het neit :D
Maar was het meteen na het installen van windows? toen er nog geen 1 prog was geinstalleerd?

Lekker op de bank

• Dextourius
hmzz... volgens mij niet nee.... damn dat weet ik niet meer precies.. maar ik denk dat ik het toch niet had nadat windows helemaalopnieuw geinstalleerd was.......

maar weetje wat ook erg opvalt...

dat wanneer msn is opgestart ik pas mijn pc normaal kan gebruiken.....

ik moet dus wachten totdat msn geladen is.......

[ Voor 34% gewijzigd door Dextourius op 30-12-2002 06:09 ]

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

hmmm das raar ja.
het zou misschien er iets te maken mee kunnen hebben omdat msn in xp zit gebakken, maar ik heb heeeeel weinig ervaring met winxp dus ik zou het niet weten..
hopen dat iemand dit probleem kent en er vandaag nog een antwoord op geeft :)
suc6 iig.

edit:
ok ik heb ff nagedacht wat ik zou proberen...
ik zou msn uit heel xp pleuren, dat doe je zo:
uitvoeren kiezen in het start menu en dan

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

dan gooit ie heel msn eraf en dan handmatig een nieuwe versie van msn installeren.

het is niet een advies zoals in een goede oplossing, maar als je ongeduldig bent zou je het kunnen proberen (en als je het aandurft)

[ Voor 46% gewijzigd door ZaZ op 30-12-2002 06:33 ]

Lekker op de bank

• Dextourius
nou, die msn wat standaard in xp zit heb ik al verwijderd maar dat hielp niet... ik gebruik nu msn 5.0 en daar is het ook de zelfde..

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-09 23:13

Jaymz

Keep on moving !

Misschien dat je eens kunt kijken wat er zoal wordt doorgestart als je je PC aanzet :)

Start menu, registry enzo. Heb je hetzelfde overigens ook als je alleen maar aanlogd (dus afloggen tot beginscherm en dan weer aanloggen :))

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Haal je netwerkkaart er eens uit, kijken of het probleem blijft. Zo nee: probeer een andere netwerkkaart.

Enne... als je het probleem niet had voordat je een netwerkkaart had, dan heb je het 100% zeker weten gekregen tijdens of na het installeren van de netwerkkaart ;)

[ Voor 1% gewijzigd door CmdrKeen op 30-12-2002 08:45 . Reden: zo ja -> zo nee ]

Bloed, zweet & koffie

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Heb je trouwens network drives? daar was (is?) altijd ook wel eens wat gezeik mee

Lekker op de bank

Verwijderd

ZaZ schreef op 30 december 2002 @ 08:47:
Heb je trouwens network drives? daar was (is?) altijd ook wel eens wat gezeik mee
Dat is toch alleen met windows 98?

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 06:58

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

start --> uitvoeren --> msconfig ??????????

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Kbeuriot
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 08:38
Hallo luitjes,

Ik heb precies hetzelfde probleem, het rare is dat je gewoon kan werken met Xp, alleen de internet verbinding duurt te lang met opstarten.

Ik hoop dat we eruit kunnen komen, het is nou onderhand wel irri geworden....

Thx

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-09 16:20
Kijk hier eens voor de services die je echt nodig hebt:

http://www.3dspotlight.com/tweaks/winxp_services/index.shtml

't kan wellicht ook geen kwaad om toch even de search te gebruiken:

search linkje

Heb je sp1 al geinstalled???

Verder denk ik dat je msn in combinatie met ou(t)look je probleem veroorzaakt..... ;)

Start 't volgende progje 's op: (via start > uitvoeren) gpedit.msc

Vervolgens vond ik nog deze link deze laat zien hoe je msn er uit sloopt (start ie alleen wanneer jij dat wilt...).... (deze staat overigens ook in de search ;) )

[ Voor 56% gewijzigd door tommie-boy op 30-12-2002 09:39 ]

Humor moet je serieus nemen

• Kets_One
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem.

Ik vermoed dat het komt doordat xp eerst de internet verbinding checkt via de netwerkkaart. Het probleem is het zoeken naar een dhcp server of dns.
Het is volgens mij te verhelpen door een dns of dhcp adres in de instellingen van je internetverbinding op te geven.

Bij mij ziet de internet verbining er als volgt uit:
xp->netwerkkaart->com21 kabelmodem

Kazaa wordt bij mij standaard niet opgestart.
Wel worden opgestart:
Kerio Personal firewall 2.1.4.
McAfee AV 4.5.1. SP1

Iemand verder een idee?

3.18 kWp ZW, 2.76 kWp NO

• Dextourius
Kets_One schreef op 30 December 2002 @ 09:31:
Ik heb hetzelfde probleem.

Ik vermoed dat het komt doordat xp eerst de internet verbinding checkt via de netwerkkaart. Het probleem is het zoeken naar een dhcp server of dns.
Het is volgens mij te verhelpen door een dns of dhcp adres in de instellingen van je internetverbinding op te geven.

Bij mij ziet de internet verbining er als volgt uit:
xp->netwerkkaart->com21 kabelmodem

Kazaa wordt bij mij standaard niet opgestart.
Wel worden opgestart:
Kerio Personal firewall 2.1.4.
McAfee AV 4.5.1. SP1

Iemand verder een idee?
Hey! ik heb ook een com21 modem van Wanadoo

bij msconfig heb ik niks vaags ofzo instaan....

ohjwa. ik had eerst sp1 maar daardoor was het probleem niet opgelost

hoe kan ik outlook verwijderen dan?

[ Voor 14% gewijzigd door Dextourius op 30-12-2002 17:22 ]

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-08 10:32

switchboy

-ruimte te huur-

DeXtOuRiuS schreef op 30 december 2002 @ 06:08:
hmzz... volgens mij niet nee.... damn dat weet ik niet meer precies.. maar ik denk dat ik het toch niet had nadat windows helemaalopnieuw geinstalleerd was.......

maar weetje wat ook erg opvalt...

dat wanneer msn is opgestart ik pas mijn pc normaal kan gebruiken.....

ik moet dus wachten totdat msn geladen is.......
ik heb het ook gehad en ik ben er met heel wat gekloot afgekomen dat je pas dingen kan doen na msn komt omdat je veel netwerk verkeer hebt als je opstart dmv ip opvragen msn aanmelden en andere dingen(spyware gegevens het internet opsturen)na een reinstal van netwerkkaart en virusscan (mcafee 6.1inmiddels 7.0 pro) en ad-aware nog een keertje draaien was het voor mij opgelost

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 00:01

Wmm

Dit probleem komt mij heel bekend voor. Ik heb het ook gehad. Ik heb het nu niet meer, maar hoe het opgelost is weet ik helaas niet.

Ik had het na een format nog steeds, de pc startte goed op, maar msn nog niet. En tot die tijd kon ik niks doen.
Omdat ik dacht dat ie het direct na een format nog wel goed deed, heb ik nog maar es een format gedaan, daarna gekeken of ie het goed deed wat het geval was. Daarna ben ik maar es alle drivers en proggie's als Norton gaan installeren en telkens opnieuw opstarten en kijken of ie het goed deed. En zoineens deed ie het wel goed. Heel vreemd probleem.

Die andere keren dat ie het niet goed deed was het trouwens na ongeveer een week wel over. Ook heel raar.

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-08 10:32

switchboy

-ruimte te huur-

ligt mischien ook aan de reply snelheid van je host bij mij loopt winXP altijd helaal in de soep als de compaq(onze internetserver die ip's geeft)uitstaat hij blijft dan 3 min op wlekom staan en wach op het ip aderes (de hub staat dan wel aan)wanneer ie erdan voorbij is duurt het ook nog een paar min voordat het icoontje van de netwerkverbinding verschijnt en ik pas iets kan doen in de explorer of apparatenbeheer ongeveer hetzelfde als bij jullie het enige verschil dat het bij mij ligt aan een ip aderes wat er niet is en een host die geen andwoord geeft

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 07:42
Misschien is een oplossing om eens een cmd te starten:
ipconfig /release
ipconfig /renew

Bij mij kwam toen weer een onderdeeltje van windows naar boven dat toegang tot internet zocht (via Norton Firewall). Nadat ik deze toestemming had gegeven (always), start mijn pc weer normaal op.

Probleem leek dus:
Kan geen DHCP vinden (Was geblocked)
Even time-outen
oude instellingen overnemen
geen conflict? dan zal 't wel goed zijn. Doorgaan: verder geen problemen

Happy Blessings <3

Verwijderd

Ik heb een speedtouch home modem, en als ik opstart in xp met de modem uit is het 30 sec. zet ik de modem aan tijdens het opstarten, dan kan het gemakkelijk 1 a 2 minuten duren voordat ik op m'n puter kan werken.

Ik zie dat windows vanalles aan het doen is om een netwerk op te stellen met de speedtouch home, maar waarom weet ie niet dat er eerst moet ingebeld worden voordat hij een dhcp server gaat zoeken ??? 8)7

Dus, probeer es je modem uit te zetten.

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem. :( Nog steeds niet opgelost. Maar kijk of je hier iets bruikbaars kan vinden: http://www.annoyances.org/exec/forum/winxp/n1036036047, http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/2508/. :)

• Moonwalker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-01-2023
Ik heb ook al een tijdje dat ik een minuut moet wachten tot ik sommige programma's kan starten :r. Errug vervelend. Ik heb geprobeerd om "ipconfig /release" en vervolgens "ipconfig /renew" te doen. Release gaat goed maar bij renew geeft ie een foutmelding:

Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: Internet. Kan geen contact met de DHCP-server maken.

Ik gebruik de windows firewall, hoe kan ik dit oplossen?

[ Voor 15% gewijzigd door Moonwalker op 30-12-2002 23:40 ]

Verwijderd

ik heb ook hetzelfde probleem gehad, dat het heel lang duurt voordat je internet verbinding wordt gelegd... waar het aan ligt, tenminste bij mij is dat ik geen ip adres had ingevuld (wel netwerkverbinding etc), als ik die wel invul krijg ik gelijk de inbelverbinding...

als ik geen ip invul duurt het idd 1 min

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 december 2002 @ 23:43:
ik heb ook hetzelfde probleem gehad, dat het heel lang duurt voordat je internet verbinding wordt gelegd... waar het aan ligt, tenminste bij mij is dat ik geen ip adres had ingevuld (wel netwerkverbinding etc), als ik die wel invul krijg ik gelijk de inbelverbinding...

als ik geen ip invul duurt het idd 1 min
dit voor inbellen met isdn trouwens i.m.g

• Moonwalker
  • Laatst online: 05-01-2023
Waar had je dat niet ingevuld?? Ik heb een dynamisch ip, kan ik het dan wel invullen?

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-08 20:11
Ik heb ook dit zelfde probleem. XP is wel opgestart maar geen enkel programma kan nog opstarten tot na een minuut, dus niet alleen IE.

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 07:42
Firewall instellen via configuratiescherm - netwerkverbinding - selecteer je ienternetverbinding - eigenschappen - laatste tabblad - vinkje ...

Vervolgens wel ZoneAlarm of een andere installeren. (Ik weet niet of de windows FireWall ook waarschuwingen geeft? en wat nog meer ... maar: maakt me ook niks uit :))

Happy Blessings <3

Verwijderd

zoek het IP van je modem op en schrijf dit op.
ga dna naar instellingen van je NIC en kijk bij TCP/IP eigenschappen en zeg dat ie niet IP adres zelf moet krijgen maar vul zelf een IP in dat wat je heb opgeschreven... subnetmask zal die zelf invullen dan en DNS hoefd niet woorden ingesteld..

kijk dan nog eens als die er zo lang over doet

• Scooper
  • Laatst online: 16:27
Grappig dat zo veel mensen dit hebben.

Ik heb het ook. Ik kan totaal niks opstarten totdat MSN begint. Het valt mij wel op dat na een poosje veel minder programma's staan onder, ctrl - alt - delete, dan bij het opstarten.

Ik zal de volgende reboot eens opletten welke programma's dat zijn (waarschijnlijk morgen ergens).

Verder heb KaZaA Lite wél draaien, maar niet bij het opstarten.

Ik hoop wel dat dit probleem wordt opgelost.

SRK35ZS-W

Verwijderd

mijn neefje en ik (toen ik nog adsl had) hadden dit ook
dit komt door windows PPOE gedoe gellof ik...die moest precies 1 minuut laden voordat alles wat met je inet vebinding te maken had werkt.

vreemd was dat..ook nooit goed gekregen

• Dextourius
Klopt het heeft zekerweten iets met je internet te maken, want ik had mijn internet kabel uit mijn netwerkkaart gehaald en zo mijn pc opgestart, en mijn freez was verdwenen.

Maar nu heb ik die freez weer.....

• Dextourius
hey mensen ik wilde ff vertellen dat mijn freeze ofgelost is nadat ik een router heb aangesloten..

dus geen freeze ofzo meer niks :) pc start binnen 40 sec op met internet rofl :)

Pagina: 1