Toon posts:

computer gaat aan als ik lamp of iets dergelijks uitzet

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hmm,,, ik vind dit dus heeeel erg maf, ik ben bezig met een "casemod" en heb nu ff alles tijdelijk aangesloten en het werkt allemaal, maar toen ik em had uitgezet en mn bureau lampje uit dee, ging ie weer aan, dus ik weer comp uitgezet en lamp aan en uit gezet, en toen ging de comp weer aan. Ook als ik mn soldeerbout aan en uit zet gaat mn PC automatisch aan.

Nootje : mn PC staan aangesloten op zon verlengsnoer waar mn lamp en soldeerbout ook op aangesloten staan.

Kan het daarom zo zijn dat de voeding of iets dergelijks onstabiel is?
En kan het verder schade verookzaken (lijk me sterk, maar tog)

Ik wil namelijk hier zeker over zijn, zou nml. zonde zijn als alles af is en het kapt er ineens egt mee ;(

• wizzard
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-04 15:19
mischien een spannings piekje die een relais triggerd ????
probeer het eens op een vrije groep stroom

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

Verwijderd

Topicstarter
dan heb ik er geen last van, maar tog vind ik het raar, dan koop je een dure voeding van enermax en dan is ie nog onstabiel :(

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Denk dat het eerder het elektranet is dat niet helegaar stabiel is. Hoeveel watt moet de stop leveren waar 'ie doorgaans op hangt? Any ijskasten of koffiezetters of zo?

Hoe dan ook: d'r zit een optie "what to do after power failure" in je bios, die vast en zeker op "restart" staat. Zet die eens uit en zie wat er gebeurt...

Zolang de PC trouwens niet *uit*valt als je een lamp aandoet, kan er niet zoveel gebeuren.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
hmm,,, geen ijskasten of koffiezetters in mn kamer :P

was het maar zon feest, maar ja.

als ik mn PC gwoon egt uitzet, en mn lamp ook uitzet dan gaat mn PC weer aan.
als ik mn pc dan weer uit zet, dan blijft ie ook gwoon uit, totdat ik mn lamp weer aan/uit zet.

Het is dus alleen als ik een apparaat uitzet, als ik mn lamp aanzet is er nix aan de hand, totdat ik em uitzet.

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

en die bios-instelling?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
Staat niet in mn bios, maar het probleem is in principe al opgelost, gwoon op een vrije groep zette, maar tog nog steeds vreemd dat je dat krijgt.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:41

Sport_Life

Solvitur ambulando

Heb ik ook weleens gehad; zette ik lamp uit, ging pc aan :?... Zal wel met spannings pieken te maken hebben oid. Heeft iig niks (of weinig) te maken met je pc :)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Ik denk dat wanneer je de lamp/soldeerbout whatever aanzet de aansluiting voor je computer eventje zijn spanning verliest. Wat sommige biossen automagisch doen is aangaan wanneer de stroom eraf is geweest. Heet meestal power on after power fail of iets dergelijks. Misschien is dat het probleem.

Canon Digital Ixus V3

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat gebeurt er wanneer je de stroomstekker van de computer even eruittrekt en dan weer terug in de stekkerdoos prikt? Als je computer daarna aanfloept, dan zou ik eens in de BIOS duiken om de instelling "Power On after Power Fail" (oid, check boekje) aan te passen :)

Verwijderd

Je heb last van een elektriciteitsvervuiling, ja zelfs mensen van Electrabel (Belgische Elektriciteits maatschappij) kunnen hun ogen niet geloven als ze een scoop aan een stopcontact zien, een vuile sinus.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Wel snel die biosoptie ompleuren, stel je voor dit je gebeurd als je je koeler net van je AMD hebt gehaald zou je wel es flink kunnen balen :X
Maar soort dingen doe ik eigenlijk toch nooit met de prik op mn PC, ik weet niet wat je precies aan het casemodden was maar dingen zoals gaten zagen, verven etc moet je doen met de hardware uit je kast gehaald ;)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

m-m schreef op 30 december 2002 @ 09:09:
Wel snel die biosoptie ompleuren, stel je voor dit je gebeurd als je je koeler net van je AMD hebt gehaald zou je wel es flink kunnen balen :X
Een echte Tweaker trekt de stekker uit de stoppendoos wanneer hij in zijn kast duikt. De mobo staat namelijk constant onder stroom, wanneer de ATX voeding op het lichtnet is aangesloten..

Verwijderd

Sluit alles eens aan IN de kast.
Je ATX aan/uit kabeltje kan nu allerlei storing oppikken.

Eventueel dat lijntje belastten met condensator of kleinere pull-up weerstand o.i.d.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

BalusC schreef op 30 december 2002 @ 09:33:

[...]
Een echte Tweaker trekt de stekker uit de stoppendoos wanneer hij in zijn kast duikt. De mobo staat namelijk constant onder stroom, wanneer de ATX voeding op het lichtnet is aangesloten..
* m-m weet, ik trek trouwens altijd gewoon de stekker aan de achterkant los en ontlaad de elcotjes ff door mn powerknop in te drukken. Wel een mobo gezien waarbij mensen in de standby-mode een DIMMetje hadden vervangen, *VONK*. Kapoet... Helaas, geen garantie |:(

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-08 10:32

switchboy

-ruimte te huur-

mischien een spanningspiek verlengkabel kopen ?

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Verwijderd

Het probleem is een gaar electriciteitsnet in huis.

Ik heb zelf thuis ook zoiets, als ik mijn licht in de slaapkamer uit doe dan gaat opeens de ventilator in mijn badkamer draaien. Komt omdat die 2 op dezelfde stroomdraad zitten en daar is iets niet goed me

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-08 10:32

switchboy

-ruimte te huur-

ja maar als je er zo'n spannings piek kabel tussen zet filtert die er dat voor je uit en heb je er geen las meer van

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Verwijderd

Ik heb ook zoiets; als er hier een bepaalde lamp aan gaat gaan mijn boxen heel even storen.

Verwijderd

Topicstarter
RawPeanut schreef op 30 December 2002 @ 05:01:
Ik denk dat wanneer je de lamp/soldeerbout whatever aanzet de aansluiting voor je computer eventje zijn spanning verliest. Wat sommige biossen automagisch doen is aangaan wanneer de stroom eraf is geweest. Heet meestal power on after power fail of iets dergelijks. Misschien is dat het probleem.
Neej dat is het juist, als ik mn lamp ofzo aandoet,is er nix aan de hand, maar pas als ik hem uitdoe dan gaat mn pc auto aan, dus ik vind het maf dat die voeding zo onstabiel is dat ie op spanningspieken reageert

:(

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Een compleet andere suggestie, mogelijk heb je geen aarde bij wandcontact, maar gaat deze aarde via je UTP kabel(heb je een netwerk?). Heb je in je bios Wake On LAN uit staan?

of ben ik nou weer 8)7 om met een compleet andere insteek te komen?

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Verwijderd

Topicstarter
nope... nog geen netwerk kaart aangesloten...

en mn PC is geaard

• nAFutro
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

Verwijderd schreef op 31 december 2002 @ 01:46:
[...]

Neej dat is het juist, als ik mn lamp ofzo aandoet,is er nix aan de hand, maar pas als ik hem uitdoe dan gaat mn pc auto aan, dus ik vind het maf dat die voeding zo onstabiel is dat ie op spanningspieken reageert

:(
puur piekspanning, voedingen (goede) zijn er wel tegen beveiligd maar soms willen ze wel eens aan springen, moet je de groep iets minder zwaar maken dan kan je het voorkomen

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is het juist, tis een dure enermax voeding, dus die zijn dan tog wel beveiligd daartegen?

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 13:39

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op 31 december 2002 @ 11:52:
Ja dat is het juist, tis een dure enermax voeding, dus die zijn dan tog wel beveiligd daartegen?
Enermaxen zullen er wel tegen beveiligd zijn, maar als het te gek wordt dan werkt die beveiliging niet meer.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
mijn ecs k7s6a / antec 300 watt pc geeft een piepje als ik de stekker van de halogeenverlichting in die kamer er uit trek (3 halogeentjes op trafo). dat is dus als hij aan staat. verder geen last ofzo, het is alleen een beetje raar. stopcontacten zijn niet geaard overigens, dat was in 1990 nou eenmaal niet standaard overal in huis.

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

maar ben je je bios nou al in gedoken dan? Anders komen we nog niet verder. Maakt niet uit of je de stroom nou aan of uit zet, kan altijd gebeuren dat de stroom misschien even onderbroken word.

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 december 2002 @ 04:22:
Staat niet in mn bios, maar het probleem is in principe al opgelost.....
Beter lezen, het staat dus duidelijk niet in mijn BIOS
Pagina: 1