Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Enermax fanspeed read-out?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand het al eens voor elkaar gekregen de fanspeed uit te lezen van Enermax UC-8FAB case fans?.

Bij mijn MSI K7T266 Pro2 mobo blijven alle metingen op 0 rpm staan.

De Zalman 92mm CPU fan (combi met de CU6000 flower heatsink) doet het soms (alleen als ie max toeren draait?). De originele case fan (Aopen H600a kast) doet het prima qua rpm metingen dan want te lawaaiig dus vervangen...

• Nightcrawler28
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-10 22:58
dat ligt dan toch echt aan jou mobo of instellingen van bijv. motherboard monitor.
als je MBM gebruikt kijk eens op de site voor de instellingen.
die enermax fans werken hier al tijden prima..ook de read out op mijn systeem
(klik specs voor systeem opbouw)

] systeem spec's

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:38

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

bij mij geeft ie nu 2264 aan dus misschien moet je je bios flashen ;)

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Verwijderd

Topicstarter
Laten jullie ze op max toeren draaien? Bij mij draaien ze zo dat ik ze niet hoor, kzal eens testen of dat verschil uitmaakt.

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

mijne deden het net niet meer als ie via de potmeter zo stil mogelijk stond. ligt er wel aan in welke fan aansluiting ie zit. me CPU-fan-aansluiting leest (ook me zalman 92mm) goed op 5V. de andere 2 (PSU/Casefan-1) doen het alleen goed 'tegen de 12V'.

(ik heb zelfde mobo/koeler/casefans trouwens)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, een snel testje wijst uit dat de CPU Fan aansluiting vanaf ca 2000 rpm meet, en de System en PSU fan aansluitingen pas vanaf ongeveer 2400 rpm.

Ruim daaronder krijg je nul metingen, en vlak daaronder idiote waarden, zoals 337500 rpm voor de CPU fan. Geinig :+
Pagina: 1