[CME] een plaats voor de mensen die graag HK in willen...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-07 21:03

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
*zucht*

er zullen wel ladingen méér topics over geweest zijn, maar ik moet dit toch echt ff kwijt :|

in CME kan je wat mij betreft net zogoed een nieuwe mod niet posten... je krijgt er tóch alleen maar positieve reacties, en niet echt iemand die serieus kijkt naar een casemod en er nuttige kritiek op geeft :{ het merendeel van de replies lijkt gewoon niet eens te kijken naar een mod, maar heeft een standaard hotkey voor "gaaf strak man! ga zo door!", "koel vette mod dude!" en vele andere opmerkingen die je in de meeste gevallen wel kan zeggen van mods....

Maar nu is er een topic in CME: 1ste (koffer)casemod

Tja, is nou echt iedereen zo blind voor de totaal ontbrekende afwerking, of ben ik nou zo'n pietlut dat ik die mod niet mooi vind :? Volgens mij moet je toch na 2 seconden kijken wel kunnen zien dat die mod nou niet echt een schoonheidsprijs verdient :{
Kijk, begrijp me goed: ik bedoel 't niet als flame naar de bouwer van de mod; die zet z'n bouwsel op GoT om commentaar te krijgen op zijn inspanningen, om eventueel nog verbeteringen aan te kunnen brengen... Deze mod is gewoon nog niet "af" ;) , en zelfs in dít topic zie je de meest lovende replies..... eerlijk gezegd sta ik gewoon verbaasd van zulke positieve replies op een mod die je toch (lijkt mij) niet "Prachtig strak afgewerkt" kan noemen ;)

Wordt er met zulk soort crap-posters nog wat gedaan ofzo? Of worden deze posts gewoon gewist? De topicstarter heeft ook niet echt veel aan al dat lovende commentaar... stel je nou voor: komt hij op een LAN (met zijn op GoT alomgeprezen mod), wordt hij uitgelachen omdat iets er niet uitziet.... terwijl iedereen hem hier wijs had gemaakt dat het er prachtig uitziet, en dat alleen maar omdat iedereen blindelings z'n standaard-"owwatistiemooi"-reply neergooit.... daarom ook mijn nogal grote reply in dat topic...

ik stoor me echt aan zulk gedrag, 't gehalte betrouwbare en serieuze replies op een mod wordt zo echt geminimaliseerd :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

BalusC in "veel mensen postgeil..."
Er wordt intern overlegd wat te doen, begrijp ik. Ik ben zelf ook tegen het feit dat er techposts worden verbonden aan reacties in CME, omdat het inderdaad meestal replies zijn als: "Wat een mooie mod :9~ " (zie mijn eerste reply in dat topic).
En zoals je waarschijnlijk wel weet is er vandeweek een user uit de huiskamer geband omdat ze teveel van dit soort replies postte in CME, dus er wordt evengoed wel op gelet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Mods; dit is blijkbaar iemand die GOT serieus neemt! Na de lading nieuwelingen (ik ben er ook 1 maar ik lees wel al 2 jaar de inhoud) die alleen maar bliep blieb bla bla kunnen doen krijg ik soms hetzelfde gevoel.

Owkee, tis lastig om strak te houden en ik kan het ook niet beter; but the poster has a point!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:04

aKra

Intentionally left blank.

Bijvoorbeeld doe ik dit ook vaak, maar ik zet er altijd wel iets bij van wat ik er van vind, of eventueel wat hij kan verbeteren of wat me opvalt... Maar ik kijk verder niet meer om naar de post/topic zelf.

Intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09 16:42
Jah, hier heb je helemaal gelijk in.
Maar posts in cme niet als techposts rekenen kan ook haast niet, want er zitten ook wel goede topics cme tussen.

offtopic:
Misschien is het idee voor een _apart_ electroforum toch wel een goeie?

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-09 09:29

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Ik heb afgelopen week een mod in [bug] een featurerequest zien posten om individuele topics als non-tech te kunnen aanmerken, speciazal voor deze gevallen. Er wordt dus iig aan gewerkt/gedacht binnen de crew :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-07 21:03

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
Duracell schreef op 30 december 2002 @ 01:46:
Ik heb afgelopen week een mod in [bug] een featurerequest zien posten om individuele topics als non-tech te kunnen aanmerken, speciazal voor deze gevallen. Er wordt dus iig aan gewerkt/gedacht binnen de crew :)
tja, maar is het posten van een casemod waar je bloedig aan hebt staan werken, dan geen "techpost++" meer waard? als je op zo'n manier een vorm van "tech-rating" wilt gaan toepassen, moet dat niet per topic, maar per post kunnen.... mensen met nuttige toevoegingen/opmerkingen over een mod hebben het recht om dat te kunnen posten (inclusief een techpost++), andere posts van "oooow wat istie mooi" mogen wat mij betreft gewoon getrashed worden, dan hoef je niet zo'n heel systeem daarvoor te maken, om ze niet als tech mee te tellen... Niemand die op zo'n post zit te wachten, dus kan zoiets wat mij betreft gewoon gelijk weer de prullebak in...

Wat krijg je dan als resultaat: een topic over iemands casemod, met enkele reacties commentaar en evt onderbouwde complimenten. Vervolgens verandert de topicstarter wat aan zn mod, en kan idereen zien hoe zijn/haar opmerkingen in de praktijk zijn uitgevoerd..... zonder eerst 20 pagina's "prachtig gedaan knul" door te moeten scrollen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit is momenteel in onderzoek :). Een mogelijke oplossing zou kunnen zijn: een apart "showoforum" en een apart discussieforum over casemods... Nadeel is dat mensen het vaak waarschijnlijk liever in het showforum gaan zetten omdat ze daar meer replys krijgen...

Dus of dat gaat gebeuren is nog heel erg een punt van discussie. Dat soort posts afstraffen is ook erg veel werk... Misschien wel een idee

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

JvS: dat ligt er maar aan.. In dat 'showforum' kunnen we dan ook weer van die gare pats/opsomtopics kwijt, zoals 3DMark/Sandra/PCMark/overclock/etc topics. Het is dus niet alléén voor casemods.. ;)

Dan lijkt me wel sterk dat men daar een techvraag wil stellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah, maar als je dan een casemod hebt, kan je die dus in CME posten of in het "showforum".. In CME kan je er vragen stellen en discussies openen over de mods en in het showforum niet, (of wel, maar dan nog steeds tussen die 'gare' reply's) :o..

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat is slechts kwestie van een duidelijke policy en streng aanpakken :)

Hieronder een copypaste wat ik voorlopig heb samengesteld in crewforum:

Even een paar duidelijke regeltjes opstellen:
  • forum is bedoeld voor opsom/patstopics qua hardware/benchmarks/modding
  • casemod show-off topics: alleen afgemaakte casemods showen (dus geen casemods in progress(1) en/of advies vragen enzo)
  • overclock show-off topics: zou fijn zijn als er voor elke CPU/RAM/GPU merk/type een apart topic is (overzichtelijk) en vermeld alle relevante specs
  • benchmark opsomtopics: post linkje naar benchtool en vermeld alle relevante specs
  • geen (tech)vragen in de zin van "wat is de snelste systeemconfig?" "kan dit sneller? zo ja, hoe?" "wat is de beste overclock CPU?" etc..etc..
  • (vul maar aan :) )
(1) dat betekent wel weer dat men in CME alle "oh aah" replies strenger moet aanpakken bij zulke CM in Progress topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Er was toch een sticky waarin de cases geshowed konden worden? Er is dus wel vraag naar. Daar kon je je case posten, maar kon er niet op gereageerd worden.

-edit-
Ik keek dus niet goed, dit was hem: Het casemod topic (Laatste update: 16-12-'02) *closed*
Hij is nu dicht, misschien kan hij weer heropend worden?

[ Voor 35% gewijzigd door Resistor op 30-12-2002 18:18 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, veel CM bouwers geilen juist op die "oh aah" replies. En de mensen die zulke replies posten kunnen op die manier makkelijk techposts scoren, wat nou niet helemaal de bedoeling is. Maar het is daarnaast ook ondoenlijk om zulke replies te verbieden. Naast CM show-off topics worden zo nu en dan ook pats/benchmark opsomtopics geopend in andere HW fora. Het leek ons dus wel zinnig om daarvoor een apart subforum te aanmaken welke niet meetelt als tech :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

tis ook zo dat de verbouwingen steeds meer hetzelfde worden, nog even en je krijgt replies van ouwe koek kennen we al blah blah, komt nu al ook al eens voor, maar gaat niet leuk worden zo.
het valt me ook op, en ik ik ben een beginner hier, maar dat de search nooit meer gebruikt word, iedereen post maar en vraagt maar, maar de faq kennen ze niet, en de omega search kennen ze wederom niet.
is mischien wel opgevallen dat ik enorm veel heb gepost in schop een modje
maar dit was eigenlijk een beetje als signaal, het word er niet gezellig er op !

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Pagina: 1