Denk dat mijn P2B is overleden... :(

Pagina: 1
Acties:

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Zie voor specs mijn sig. De pc start niet meer door, er is geen signaal op de monitor, geen piepjes, wel draaiende cpu-fan en draaiende hd's en brandende power- en IDE-LEDs. De lades van de dvd en brander zijn ook te openen en te sluiten. Er staat dus stroom op het mobo, dus de voeding lijkt me niet de schuldige.

Ik heb alle kaarten er al uit gehad, zelfs al getest met alleen een oude ISA-videokaart, maar er gebeurt dus niets.

Ik denk zelf dat mijn ouwe trouwe P2B me in de steek heeft gelaten of zou het nog wat anders kunnen zijn? Ik ga morgen nog proberen wat te klooien met een andere proc en geheugen en hoor graag suggesties.

Systeem

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Ik zou de proch proberen had ook een p2b en daar deed hij hetzelfde als jij schrijft als de cpu er niet goed inzat.

Verwijderd

probeer t bios is te clearen, soms helpt dat wel. t kan zomaar gebeuren, ik heb had dat laatst ook, zonder iets veranderd te hebben starte ie niet meer op, maar na biosreset deed mn beestje het weer prima.
lees anders dit ook even:
Hangen en opstartproblemen

• vandenberg
Dat had ik al gedaan. BIOS-reset kan ik nog wel proberen. Het probleem kwam trouwens niet uit de lucht vallen. Voordat hij niet meer opstartte, was de pc al een paar * gefreezed in Linux en Windows. Ik denk dat het daarmee begonnen is.

@ Doctor: bedankt voor de tip, ga ik iig proberen.

[ Voor 11% gewijzigd door vandenberg op 30-12-2002 01:19 ]

Systeem

Verwijderd

Dat HDs opspinnen en CD lades open kunnen betekent niet dat het mobo ook stroom krijgt, alleen dat die dingen zelf stroom krijgen. Zitten de stekkers er goed in/op?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sinds wanneer is dat gebeurd? Was het systeem vers opgebouwd of gebeurdt dat ineens van het ene op het andere moment? Gezien de symptomen zou ik aan een gare CPU en/of converter denken..

Zie ook Hangen en Opstartproblemen onderaan op Technische PMG FAQ B)

• vandenberg
BalusC schreef op 30 December 2002 @ 11:58:
Sinds wanneer is dat gebeurd? Was het systeem vers opgebouwd of gebeurdt dat ineens van het ene op het andere moment? Gezien de symptomen zou ik aan een gare CPU en/of converter denken..
Het gebeurde van het een op het andere moment op een systeem dat in die vorm al zo'n anderhalf jaar draaide. Het mobo is nu dik 4 jaar oud, de proc anderhalf jaar.
Verwijderd schreef op 30 december 2002 @ 11:53:
Dat HDs opspinnen en CD lades open kunnen betekent niet dat het mobo ook stroom krijgt, alleen dat die dingen zelf stroom krijgen. Zitten de stekkers er goed in/op?
Nee , maar er staat ook dat de ledjes branden en dat gaat wel via het mobo. Dat die andere apparaten ook stroom krijgen, betekent (denk ik) dat de voeding hier niet de schuldige is.

Systeem

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Een vraagje: die Celeron II 850 die er in zit, is dat soms een Celeron II 566 MHz overclockt naar 850 ? Zo ja, zet de FSB weer terug op 66 MHz zodat de CPU weer op zijn orginele snelheid loopt.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

EXX schreef op 30 december 2002 @ 16:42:
Een vraagje: die Celeron II 850 die er in zit, is dat soms een Celeron II 566 MHz overclockt naar 850 ? Zo ja, zet de FSB weer terug op 66 MHz zodat de CPU weer op zijn orginele snelheid loopt.
nee, de processor is anderhalf jaar oud zegt hij, dan zal het wel een originele 850 mhz zijn :).

Maar ik denk inderdaad ook aan een gare cpu. (of evt de convertor).

• vandenberg
Verwijderd schreef op 30 december 2002 @ 18:02:
[...]

nee, de processor is anderhalf jaar oud zegt hij, dan zal het wel een originele 850 mhz zijn :).

Maar ik denk inderdaad ook aan een gare cpu. (of evt de convertor).
Idd een originele Celeron 850... Maar wel dood dus. Ik heb 'm getest in een andere pc (zonder converter) en daar deed hij ook niets. Ik heb op dit moment ff mijn oude PII 350 erin zitten.

Voor een Intel- proc is anderhalf jaar wel kort. Ik vraag me af of het aan mijn converter ligt. Het is zo'n Powerleap-ding dat de stroom direct uit de voeding trekt ipv via het mobo. Als dat ding gaar is, zou daardoor mijn celly kunnen zijn doorgebrand. Maar de converter lijkt wel te 'werken', tenminste, het powerledje ervan brandde wel.

Systeem

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Een gare convertor is een mogelijkheid; zo snel gaan intel CPUs normaliter niet kapot. Je kan natuurlijk altijd pech hebben. Waarom eigenlijk zo een powerleap ding op een P2B? Dat mobo kan eigenlijk Coppermine CPUs zonder problemen verwerken; alleen moet je bij oudere revisies (tot rev 1.10 en bij sommige rev 1.10 ook) een convertor hebben met voltage jumpers die je dan op 1.8V zet. Bij nieuwere P2B's (meeste rev 1.10 en vanaf rev 1.12) kun je zelfs een jumperless convertor gebruiken.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Pagina: 1