Toon posts:

Een PC over het internet van jouw ip gebruik laten maken....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo meteen nog maar een vraag

Ik heb 2 pc een staat in timboekte en de andere hier. Nou is het zo dat ik de pc in timboekte via mijn pc wil laten internetten, soort remote desktop alleen mag dan niet mijn computer overgenomen worden. Dus ik wil er wel op kunen blijven werken maar de pc in timboekte moet ook via mijn bak kunnen interneteen en dingen op mijn schijf hier kunnen zetten hoe regel ik dat?? iemand enig idee??

Verwijderd

VPN ???

Verwijderd

Je bedoelt dus dat meerdere gebruikers tegelijk van een computer gebruik moeten kunnen maken. In dat geval heb je terminal services nodig.

Niet de remote desktop van windows XP want daarbij kan maar één gebruiker tegelijk van een computer gebruik maken. Maar dan zou je windows 2000 (advanced) server moeten installeren, alleen onder dat OS kunnen meerdere gebruikers tegelijk een sessie gebruiken op één computer.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat bedoel ik meerdere gebruikers moet dus gebruik kunnen maken van de sessie maar daar komt dan ook nog bij dat ze niet toegang mogen krijgen tot mijn hele computer alleen een klein gedeelte soort account idee zoals je ook wel bij FTP servers ziet

En wat is VPN

Verwijderd

Euhh... :

"alleen onder dat OS kunnen meerdere gebruikers tegelijk een sessie gebruiken op één computer."

Da's niet helemaal waar. Citrix heeft bijvoorbeeld ook dergelijke oplossingen W2K is niet de enige.

Maar wat Disreaction zegt is wel enigzins waar; het is een reele mogenlijkheid

Verwijderd

Ruth; Google is wel eens handig..... zoek eens op VPN en kijk of dat hetgene is wat je zoekt. Kijk eens bij Windows Terminal Server en ga eens bij Citrix kijken.

Verwijderd

Topicstarter
oke google on the way ff goed zoeken als het niet lukt ben ik er wel weer thnx voor nu alvast

Verwijderd

Topicstarter
oke ff gekeken naar VPN maar hoe zet je zoiets op???
heb wel hele dure router gezien enzo, maar ik wil gewoon iets simpels heb namelijk niet zoveel geld :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 02:16 ]

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

je wilt geen VPN...

jij moet win2k terminal server hebben, is ideaal, op je client krijg je de desktop van je server, het werkt een beetje langzaam, maar nog vele malen sneller dan VNC en andere remote control tooltjes...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:36
Proxy server, gateway..

ga daar eens kijken...

1+1+1 = 1

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Jimbolino schreef op 30 december 2002 @ 03:00:
jij moet win2k terminal server hebben
en
maar ik wil gewoon iets simpels heb namelijk niet zoveel geld :D
Lijkt me nou niet echt overeen komen ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-05 17:40

Stoffel

Engineering the impossible

als je het geld :X over hebt voor win2k terminal server zou ik eerder voor vmware gsx server (linux) gaan, die heb ik zelf samen met debian draaien en ik moet zeggen dat ik zelden een indrukwekkender of completer programma heb gezien!

Verwijderd

Topicstarter
Ok zal ff kijken, maar ik snap geen kont van linux dus dat wordt moeilijk nou heb ik wel ergens gelezen dat een secure Shell server ook kan maar dat is ook voor onder linux en ik zoek dus iets voor onder windows of kan vmware gsx server, Secure Shell server ook onder windows
Pagina: 1