Magnetron hardware

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views sinds 30-01-2008

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Wellicht off topic,
Maar toch.

Kan een whirlpool combi magnetron _minder goed_ gaan werken?
Bijv. nadat mijn vriendin er een chinese schaal met metalen rand in zette en dat die gedurende een seconde of 5 flink kon vonken en flikkeren?

De magnetron werkt nog wel, hij is al 6 jaar oud, maar we hebben sterk het idee dat ie minder snel eten verwarmt.

Dus kan het dat zo'n ding niet ineens helemaal kapot gaat maar na zo'n
misbruik / 5 jaren van gebruik gewoon effectiviteit verliest?
Dus het is bij een magnetron geen: of hij werkt 100% OF hij is stuk hardware?

Ik heb geen flauw idee. Jullie kopje thee is het ook niet maar als ik ergens kans heb op een kenner is het hier op de gathering of tweakers

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:40
Als jij er ijzer / metaal in pleurt verstoor je velden dat veroorzaakt knetter en vonken.

Dus zou redelijk goed kunnen

Verwijderd

---> SG :?

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
SyphOn schreef op 30 December 2002 @ 00:47:
Als jij er ijzer / metaal in pleurt verstoor je velden dat veroorzaakt knetter en vonken. Dus zou redelijk goed kunnen
Ja ok, maar na zo'n ervaring, als we dat niet meer doen, heeft de magnetron dan wel inmiddels een 'deuk opgelopen' en is deze voor altijd na het misbruik minder effectief dan voorheen?
Sorry ik snap je antwoordt niet geheel, zoals je ziet.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• SyphOn
Sorry heb het er krom neer gezet.

Een magnetron werkt met micro golven en ja dat geleid zoals je gemerkt heb en als je dan metaal in je magnetron pleurt dan krijg je "vonken" omdat het die microgolven verstoord. En zijn grote spanningen dus die "vonken" kunnen het een en ander beschadigen.

• Jorn
  • Laatst online: 17:38
SyphOn schreef op 30 December 2002 @ 00:53:
Sorry heb het er krom neer gezet.

Een magnetron werkt met micro golven en ja dat geleid zoals je gemerkt heb en als je dan metaal in je magnetron pleurt dan krijg je "vonken" omdat het die microgolven verstoord. En zijn grote spanningen dus die "vonken" kunnen het een en ander beschadigen.
Idd, bevorderlijk voor je magnetron is het natuurlijk nooit.
En kan het niet zo zijn dat die metalen delen de golven terugkaatsen en dus eigenlijk onderdelen van de magnetron verhitten?

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• SyphOn
j_iscool schreef op 30 december 2002 @ 01:56:
[...]

Idd, bevorderlijk voor je magnetron is het natuurlijk nooit.
En kan het niet zo zijn dat die metalen delen de golven terugkaatsen en dus eigenlijk onderdelen van de magnetron verhitten?
Volgens mij is het gewoon dat dei golven een bepaald ritme hebben en niet willekeurig bewegen en dat metaal verstoort dat.

• WhiteDog
  • Laatst online: 04-12 12:39

WhiteDog

met zwarte hond

Wij hebben ook net een microgolf met grill gekocht...

alleen als ik er een pizza inpleur word hij niet "hard" zoals in de oven... de kaas enzo smelt wel gewoon enzo en aan de bovenkant is hij vrij bruin... alleen de onderkant word dus niet hard...

Kan ik hier wat aan doen? Heb mijn pizza graag krokant..

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:40

Rival24

I'll Be Back

WhiteDog schreef op 30 December 2002 @ 02:31:
Wij hebben ook net een microgolf met grill gekocht...

alleen als ik er een pizza inpleur word hij niet "hard" zoals in de oven... de kaas enzo smelt wel gewoon enzo en aan de bovenkant is hij vrij bruin... alleen de onderkant word dus niet hard...

Kan ik hier wat aan doen? Heb mijn pizza graag krokant..
Een oven kopen of de pizza oud laten worden :) In een magnetron zul je je pizza nooit hard kunnen laten worden.

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
WhiteDog schreef op 30 December 2002 @ 02:31:
enzo smelt wel gewoon enzo en aan de bovenkant is hij vrij bruin... alleen de onderkant word dus niet hard... Kan ik hier wat aan doen? Heb mijn pizza graag krokant..
Wel die van ons (whirlpool) heeft naast 2 inzet rekjes ook een zogenaamde
'crisp plaat'
Ik weet niet wat voor metaal het is, aluminium lijkt het, maar die wordt dus erg heet door de hitte elementen in het plafond.
Onze pizza's waren altijd lekker krokant.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

"Wellicht offtopic" zegt ie...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.