Toon posts:

[PS] Hoe zachte randen rond een selectie

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Geachte heren gurus van photoshop,
Ik ben nu al een aantal uren aan het zoeken en spelen en proberen om de randen van een selectie "zachter" te maken zodat ze beter in de rest van het geheel overlopen.
Ik was op zoek naar iets dat alleen de buitenste 3 randen ofzo van een selectie blurred maar ik kan niets vinden. Kan ieman mij op weg helpen hoe ik "scherpe" randen omzet in "zachte"

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:55
Feather gebruiken?

Verwijderd

Ik weet niet zeker of ik je probleem goed begrijp, maar ik denk dat je de Feather functie in Photoshop eens moet uitproberen (Select - Feather danwel alt-ctrl-D).

edit : darn, wat ben ik traag...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 00:32 ]

• SyphOn
Verwijderd schreef op 30 december 2002 @ 00:31:
edit : darn, wat ben ik traag...
Hoe traag?

Neej wij zijn gewoon sneller :P

[ Voor 29% gewijzigd door SyphOn op 30-12-2002 00:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Een "feather" maakt de selectie "losser" maar veranderd niets aan het uiterlijk van het plaatje. Ik weet idd niet goed hoe ik het probleem moet omschrijven maar ik zal het nogmaals proberen.

Ik heb een babyfoto van mijn dochter van 4 weken. Knip de baby eruit en wil die op een mooie achtergrond hebben. Nu zijn de geknipte randen erg "hard" en lopen dus niet mooi over. Selectie is perfect geen probleem mee.
Nu wil ik dat de buitenste rand dus een klein beetje overloopt naar doorzichtig of een beetje blur.....

Ik hoop dat dit een beetje duidelijker is anders post ik morgen wel een voorbeeldplaatje. Nu geen tijd voor te laat al.

Verwijderd

Als ik je probleem lees, is ook het eerste wat ik moet concluderen de feather optie.
Ik zou echt nog is proberen wat met feather aan te rommelen

• SyphOn
Okeej

Je selecteerd de baby en dan draai je de selectie om door naar Select -> Inverse te gaan. Dan Ga je naar Select -> Modify -> Feather een geeft een waarde op.

[ Voor 5% gewijzigd door SyphOn op 30-12-2002 00:49 ]

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 21:05
Zoeken met F1 op feather of anti alias

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.