Toon posts:

Hd gaat uit, terwijl pc aanstaat....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laatst was ik, zoals gewoonlijk, aan het gamen op internet. Plots hoor ik een biep. Ik krijg zwart beeld en mijn pc start opnieuw op. :?
Ik hoor heel duidelijk mijn HD "opnieuw"aangaan. (zoals hij doet als je de pc aanzet) Normaliter als ik mijn pc opnieuw opstart doet hij dit niet. Dit was mij 1 keertje overkomen, dus ik dacht kan gebeuren.

Maar vandaag weer het zelfde en dit keer terwijl ik naar winamp luisterde. :'(
Mijn HD krijgt genoeg koeling. (2x 80/80 fans voor 1 boven en 2 achter. Lian Li kast)

Vandaar mijn vraag om hulp.

Hoe kan dit en waarom gebeurde dit? Is er iets mis met de drivers? Ik heb laatst wel de nieuwste detonators en via drivers geinstalleerd. Maar daar kan het toch niet aan liggen?

Systeem:
AMD 2100+
Jetway 867AS
FSB 135
mijn HD: Maxtor 20 gb 7200 (6L020J1) op ata 100
Creative Blaster 4600
Creative Audigy
etc...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 23:59 ]

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 14:11

Barreljan

...Zoom-Zoom...

hier stond iets niet nuttigs

ik maar denken dat ik nog in de HK zat...

* Barreljan = }:O

[ Voor 77% gewijzigd door Barreljan op 30-12-2002 00:00 ]

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Kijk eens met SpeedFan hoe warm je HDD is.

En kijk naar de andere standaard zaken, energie-instellingen enz.

[ Voor 46% gewijzigd door Steve op 30-12-2002 00:00 ]

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:48
Heb je geen knikje in je stroomkabel? dat heb ik ook gehad... zomaar opeens ging m'n pc rebooten enz. enz. en dan vond ie geen HD , deed ik ff aan die stroomkabel friemelen en werkte t weer...

Verwijderd

Je voeding... denk ik zo.

Er stond laatst een link op de frontpage naar een artikel over voedingen. Lees dat eens...

Wat voor voeding heb je?
En als je PC reboot is het niet gek als je HDD ook opnieuw aangaat hoor, hoeft niet te zijn dat het je hdd is...

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 21:05
Wat ook kan zijn is dat er een geheugen moduul brak is wat problemen veroorzaakt en je pc daarom spontaan reboot, wat Thorry zegt is ook niet helemaal waar. als je PC echt reboot blijven de schijven opgespind. als de spanning van de schijf er af gaat en er weer op komt DAN pas spinnen de schijven pas weer op. kan zijn dat het eenmalig was maar ik zou het sowieso ff in de gaten houden. je weet maar nooit

Verwijderd

Bij mij gebeurt het toch echt als ie spontaan reboot dan kan het zijn dat je systeem net ff teveel trekt van je voeding en dan kunnen de hdd'en uit gaan en moeten ze opnieuw opspinnen.

Ook als je via windows reboot dan kunnen ze soms uitgezet worden door windows...

• Jeanious
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-01-2023
Ik had zoiets laatst ook, kwam ik er8er dat er een draadje uit een molex los tegen mijn kast aan hing. (kortom kortsluiting)

Asus A8N32-SLI Del. | AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo @ 2,7 GHz @ Zalman 9500 | Corsair TwinX 2048 PC 3500LLPRO @ 450 (2-2-3-6) | 1,6 TB Maxtors | 1x Club3d GF7800GTX 256 MB DDR3 (430/1200 @ 500/1400) | Samsung 205BW en 26" Mycom LCD TV

• [NUT]
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 12:34

[NUT]

Heppiedepeppie

1ding alvorens de almachtige oplossing: check alle kabels, loop ze na op beschadiging of open draden tegen iets aan (zelfs als het plastic is) - niets gevonden?

Nieuwe voeding... ik heb exact hetzelfde gehad... echter met een Enermax 431Watt en alleen in bepaalde spellen die mijn Gf4 Ti4400 echt aan het werk zette... PRECIES wat jij beschrijft... :/
Pagina: 1