Toon posts:

Rare Behuizing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op een paar problemen gestuit bij mijn behuizing :|

Ik had pas geleden een nieuwe pc gekocht met de volgende kast.
http://home.planet.nl/~jon01534/case.jpg

Het mob dat erin zit is: MSI KT4 Ultra
Hier bij zitten 2 extra, tsja hoe noem je zoiets.. Zeg maar soort PCI kaarten. Het verschil is alleen dat ze niet in een PCI slot zitten. Bijv. de eerste heeft 4 ledjes om foutcodes aan tegeven en er zitten nog 2 usb poorten in. Nu zit er op dat zilveren "bledje" (dat ding wat altijd tegen de achterkant van je case aan zit) zo'n mooi gaatje voor een schroefje...
Nou heb ik het probleem dat in mijn case die schroefjes er niet in kunnen ?! Zogenaamd schroefloos design noemen ze dat 8)7 Maar k heb al vanalles geprobeerd maar het houd gewoon niet. Mn Geforce bijv. blijft wel zitten want die zit wel in z'n slot en mn isdn kaat ook.

Misschien iemand die ook weleens zo'n kast heeft gehad? En die een oplossing heeft...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 23:57 ]

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-07 16:22
Mooie kast

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Misschien aan de fabrikant vragen :?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ook lekker nuttig voor de topicstarter (ben het wel met je eens)

Kun je dat plastic antischroef systeem er niet vanaf halen. Ik heb het ook gehad met een kast, maar als je dat eraf slooptje kon je gewoon losse brackets erin vastschroeven.

maak anders even een pic van de binnenkant zodat we kunnen kijken hoe het zit.

Verwijderd

Topicstarter
dual-zip schreef op 30 December 2002 @ 00:22:
Misschien aan de fabrikant vragen :?
Ja idd, ik ga ze even mailen :p
Terw_Dan schreef op 30 december 2002 @ 00:23:
[...]

Ook lekker nuttig voor de topicstarter (ben het wel met je eens)

Kun je dat plastic antischroef systeem er niet vanaf halen. Ik heb het ook gehad met een kast, maar als je dat eraf slooptje kon je gewoon losse brackets erin vastschroeven.

maak anders even een pic van de binnenkant zodat we kunnen kijken hoe het zit.
Ik heb al zitten kijken of ik nergens schroefdraad kon tappen, of dingen eraf sloppen maar het word moeilijk denk ik. Maar ik ga morgen nog even de achterkant bestuderen want het lijkt me sterk dat het niet kan?
En ik heb helaas geen digitale camera dus die foto wordt ook moeilijk..

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 23:38

vehpol

Go Go Gadget!

En er is niet heel toevallig ergens een klein zakje met wat plugjes/pennetjes... Tja, ik neem aan dat dit een onzinnige post is, maar het lijkt me wel een logische oplossing.

Verder: Mooie Kast!

Ceci n'est pas une signature!

Verwijderd

tja, ik heb zelfde mobo als jij...
ikke ook schroefloos design...
alee, tis te zeggen
ik moet alles los in m'n kast stoppen, en dan klemt een grote beugel alle 'zilveren bledjes' stevig tegen men kast...
persoonlijk vind ik aparte schrioefjes wel leuker...
maar als je nu een gaatje in je kast maakt, net iets kleiner dan de diameter van de schroeven, en je ramt die schroeven er in, dan trekken ze zichzelf wel vast :)

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, ik had ook al gekeken, de inhoud van het zakje:

4 gouden soort schroeven alleen dan zit er geen kop op, maar een soort bekertje waar je dan weer een schroef in kan draaien (moeilijk uitleggen zonder digitale cam :p)

nog een paar schroeven

een zwart stickertje :D

Maar ik kon geen manier vinden hoe ik deze zou kunnen gebruiken.. Maar ik heb de leverancier (alternate) al een mail gestuurd dus we zullen zien.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 00:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 00:47:
tja, ik heb zelfde mobo als jij...
ikke ook schroefloos design...
alee, tis te zeggen
ik moet alles los in m'n kast stoppen, en dan klemt een grote beugel alle 'zilveren bledjes' stevig tegen men kast...
persoonlijk vind ik aparte schrioefjes wel leuker...
maar als je nu een gaatje in je kast maakt, net iets kleiner dan de diameter van de schroeven, en je ramt die schroeven er in, dan trekken ze zichzelf wel vast :)
Ja precies, daar zit ik ook al aan te denken...
Ik denk dat ik dat ook ga doen als er geen andere oplossing komt. Ik kan wel seconde lijm gaan gebruiken maar het moet misschien ook nog wel een keer los gemaakt worden.

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

maaruhm .. zitten wel gaatjes ? ist niet gewoon andere maat ?
En btw.. zou uitkijken met losse gf4 ;) wantuhh de draad van je moni hoeft maar 1 x te bewegen en weg is kaart (had ik met mn gf2 ;()

[ Voor 53% gewijzigd door Tutti-frutti op 30-12-2002 01:04 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
Nee echt gaatjes zitten er eigenlijk niet, op het kapje wat er overheen valt zitten wel gaatje van 1 bij 1 mm :? Maar zijn er andere maten dan?
Ik zat er over te denken om met een heel dun boortje iets minder dan de diameter van de schroef gaatjes boren (voorzichtig ja :p) en dan zelf schroefdraad tappen..

Verwijderd

Topicstarter
Nou k heb net nog een keer goed gekeken, en het zakje met de schroefjes er nog eens bij gepakt maar nee hoor, dat gaat niet lukken zo. Dus dat word toch boren denk ik... In iedergeval bedankt allemaal

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 00:48:

4 gouden soort schroeven alleen dan zit er geen kop op, maar een soort bekertje waar je dan weer een schroef in kan draaien (moeilijk uitleggen zonder digitale cam :p)
Dat is denk ik zo'n beugeltje...?
Die kun je naar elkaar toeklemmen?
Ja, dan is dat om in je kast je moederbord erop te monteren ;)
Die dingen kun je in je kast klikken, en dan je mobo erop schroeven...

Je probleem nu is dat je je kaarten niet vast kunt zetten omdat je dat ijzeren ding wat ze EIGENLIJK strak moet houden niet kunt plaatsen?
Dat is inderdaad vreemd gemaakt ja...
Ik heb toevallig vorige week exact zo'n systeem (qua 'schroefwerk') verkocht, dus kan je zo niet helpen, maar ik denk dat je die paarse dingen die OP het ijzer zitten op de een of andere manier weg kunt halen...
Dit zitten lijkt me in de weg ;) ??
8)7 8)7

Edit

Nu ik even beter kijk huh...
Dat ijzeren plaatje, dat kun je denk ik BINNEN IN vastschroeven!!!
Heb je dat al eens geprobeerd?
Ik denk dat dat ijzeren geval binnenin moet plaatsen, dan kun je het ook gewoon normaal vastschroeven op de voorgemonteerde gaatjes :)

/me zoekt even foto's voor verduidelijking

/edit2/ :P

Heb je toevallig even de naam van je kast type??
"Case.jpg" geeft ietswat teveel hits @ google ;) :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 14:04 ]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 13:47:
Nou k heb net nog een keer goed gekeken, en het zakje met de schroefjes er nog eens bij gepakt maar nee hoor, dat gaat niet lukken zo. Dus dat word toch boren denk ik... In iedergeval bedankt allemaal
NEEJ! Ik heb toevallig van de week ook zo'n kast gekocht :). En het is zeker geen schroefloos ontwerp! Het is eigenlijk een klotekast kwa ontwerp! Als je nog niet geboort heb kan ik misschien de handleiding wel effe voor je scannen :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 00:48:
Dat zijn waarschijnlijk de afstandsbusjes (tussen mobo en kast). :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 december 2002 @ 13:57:
[...]

Dat is denk ik zo'n beugeltje...?
Die kun je naar elkaar toeklemmen?
Ja, dan is dat om in je kast je moederbord erop te monteren ;)
Die dingen kun je in je kast klikken, en dan je mobo erop schroeven...

Je probleem nu is dat je je kaarten niet vast kunt zetten omdat je dat ijzeren ding wat ze EIGENLIJK strak moet houden niet kunt plaatsen?
Dat is inderdaad vreemd gemaakt ja...
Ik heb toevallig vorige week exact zo'n systeem (qua 'schroefwerk') verkocht, dus kan je zo niet helpen, maar ik denk dat je die paarse dingen die OP het ijzer zitten op de een of andere manier weg kunt halen...
Dit zitten lijkt me in de weg ;) ??

[...]

8)7 8)7

Edit

Nu ik even beter kijk huh...
Dat ijzeren plaatje, dat kun je denk ik BINNEN IN vastschroeven!!!
Heb je dat al eens geprobeerd?
Ik denk dat dat ijzeren geval binnenin moet plaatsen, dan kun je het ook gewoon normaal vastschroeven op de voorgemonteerde gaatjes :)

/me zoekt even foto's voor verduidelijking

/edit2/ :P

Heb je toevallig even de naam van je kast type??
"Case.jpg" geeft ietswat teveel hits @ google ;) :)
1. Nee het is geen beugeltje...
2. Als je dat ijzerenkapje er aan de buitenkant opschroeft dan klemmen die 2 paarse dingen het kapje nog eens extra vast (die paarse dingen vallen namelijk precies in 2 sleuven..
3. Nee ik heb geen merk kunnen vinden, al wou ik dat wel :'(

Verwijderd

Topicstarter
dual-zip schreef op 31 December 2002 @ 00:38:
[...]

NEEJ! Ik heb toevallig van de week ook zo'n kast gekocht :). En het is zeker geen schroefloos ontwerp! Het is eigenlijk een klotekast kwa ontwerp! Als je nog niet geboort heb kan ik misschien de handleiding wel effe voor je scannen :)
He als je dat zou willen doen graag :D Zou wel stuk makkelijker zijn ja... En is het jou gelukt om die PCI kaarten vast zetten aan de kast?
Verwijderd schreef op 31 December 2002 @ 03:19:
[...]

Dat zijn waarschijnlijk de afstandsbusjes (tussen mobo en kast). :)
Ja zoiets denk ik ook ja... ik heb al gekeken maar tussen kast en mobo zit al een tussen ruimte, en alle sloten en poorten enz vallen precies in de gleuven en gaaten in de kast dus het zou wel goed zitten zo..

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik moet vanavond naar een receptie :(, dus vandaag effe geen tijd, dan zal ik m morgen effe voor je scannen :), en als het goed is heb je ook een mailtje van me ontvangen, dacht namelijk dat je niet meer op dit forum zou komen, en boren in je kast als het niet nodig is zonde. Casemodding uitgezonderd natuurlijk :)

en btw, het is mij idd gelukt, zoals eerder gezegd, is het een kl*te ontwerp kwa vastschroeven en zo, wel mooie kast trouwens, maar het is net als die 5,25 bays, zit ook zo raar :X

[ Voor 23% gewijzigd door Glashelder op 01-01-2003 18:57 ]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Bestandjes geupload :*)

http://www.dse.nl/~dual-zip/fotoalbums/pic1.jpg

Put the cover as photo showed

http://www.dse.nl/~dual-zip/fotoalbums/pic2.jpg

Turn the plastic locks by 90 degree angle to fix the metal cover

en oja, idd geen zin om te vertalen >:)

[ Voor 65% gewijzigd door Glashelder op 03-01-2003 00:54 . Reden: Ach man, ze wilde een wachtwoord weten :r ]

Pagina: 1