Toon posts:

Vinden van de leverancier bios

Pagina: 1
Acties:
  • 342 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie o wie helpt mij, ik heb een werkend PII (Celeron 333)MOBO waar alleen INTEL-BX_B op vermeld staat.
fabrikant onbekend: Slot1, 4 sleufjes voor geheugen,1*AGP, 4*PCI, 3*ISA

BIOS : INTEL-BX VER:B_0

Ik heb op alle nummers welke ik kan vinden op het MOBO gezocht en helaas, niets.

Ik ben op zoek naar een biosupgrade en info.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 21:35

RammY

Dát!

Waarschijnlijk Intel mobo... zit de originele case eromheen? staan meestal serialnumbers op om op een site te komen. Oftewel het Compaq systeem.
Trouwens: Welcome @ GoT

Kun je HIER wat mee?

Of je probeert SiSoft Sandra om ff wat info over je bord los te peuteren.... (Als ie nog werkt)

[ Voor 52% gewijzigd door RammY op 29-12-2002 23:46 ]

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

wcpuid weet meestal wel 't juiste board te identificeren.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor het welkomwoord, ik zal het systeem eens opbouwen en er een OS opzetten.
Heb slecht kaal getest (allen Videokaart)zonder HD en andere hardware.
M'n ex verloofde heeft dit systeem werken aangeschaft in dec '98 bij memo
Het is zeker geen Compaq
Ik zal eens proberen met de voorgestelde suggesties, zal wel volgend jaar worden
Dank

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Kun je een picje geven van mobo dan kan ik eens zoeken op basis van layout ..

vermeld tevens even alle getallen/indicaties die je kan vinden op mobo en zijkant van ISA slot (ik weet dat je er al op gezocht heb maar toch ...)

[ Voor 50% gewijzigd door Chemist op 30-12-2002 00:22 ]

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Topicstarter
Heeft effe geduurd maar camera in gebruik bij een van de kids batterijen leeg, je kent het wel.
picje gaat naar Chemist, als zijn emailadres klopt welke ik vond,
Is me niet duidelijk hoe ik er een foto bijplaats
Op het ISA slot staat verder nog een datum van aanmaak 11/98 en een streepjescodesticker met nummer K01443427
Ook een Awardsticker met daarop vermeld PCI/PNP 686 sn.128786899 1998
Op het board staat in grote witte lakletters bij de backupbatterij INTEL-BX-B
en nog groter de leters CE naast het ISA slot zonder nummer
Onderzijde vermeld nog NP M-1 E192892
94V-0 9831

Het board lijkt op een 440BX maar is anders, aansluiting speaker schakelaars zitten op een andere plaats.

eerst slapen

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als je ons ook even vertelt waarom je zo nodig een BIOS update moet hebben, dan kunnen we ook eens kijken of er geen andere oplossingen zijn ipv een BIOS update :)

• Chemist
OK, picje is bij mij binnen gekomen en ik heb even op layout gezocht, maar ik kan niks vinden.
Ik heb gezocht in :
- de Total Hardware 1999 guide
- PCChips lottery
- PCPartner manuals

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Waarom post je dat pic niet even hier :? Er zijn meer Tweakers dan alleen jij, Chemist ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 30 december 2002 @ 01:14:
Heeft effe geduurd maar camera in gebruik bij een van de kids batterijen leeg, je kent het wel.
picje gaat naar Chemist, als zijn emailadres klopt welke ik vond,
Is me niet duidelijk hoe ik er een foto bijplaats
Op het ISA slot staat verder nog een datum van aanmaak 11/98 en een streepjescodesticker met nummer K01443427
Ook een Awardsticker met daarop vermeld PCI/PNP 686 sn.128786899 1998
Op het board staat in grote witte lakletters bij de backupbatterij INTEL-BX-B
en nog groter de leters CE naast het ISA slot zonder nummer
Onderzijde vermeld nog NP M-1 E192892
94V-0 9831

Het board lijkt op een 440BX maar is anders, aansluiting speaker schakelaars zitten op een andere plaats.

eerst slapen
Ik heb ff op INTEL-BX-B gegoogled (had je ook kunnen doen) en vond een aantal vage Asiatische sites, waaronder eentje die deze BIOS string gaf bij de 'INTEL-BX-B':

9-693-590-SMC60-2A6LGF39C

En dat is HOOGST merkwaardig. Kun je nagaan of deze klopt (als je computer opstart verschijnt er onderin beeld een rij tekens; op Pause drukken om het langer te kunnen bekijken)...

Want als het deze is, dan verdient deze mobo de prijs voor de minst toepasselijke en meest misleidende naam ooit (erger dan PC-Chips BXPro gevallen).

Waarom?

De INTEL-BX-B naam doet vermoeden dat er een Intel i440BX chipset op zit maar...

de 693 in de string en de 2A6LG geeft aan dat het eigenlijk om een Via Apolo Pro Plus chipset gaat :o :X

F3 is weer de code voor de fabrikant 'Full Yes', een fabrikant wiens website uit de lucht is, en terecht als m'n vermoedens kloppen...

Ga dus na of die BIOS string klopt. Zo ja vrees ik voor het ergste...

Edit:

Een andere vage site geeft weer deze string:

(INTEL-BX VER:B-1)
07/21/1998-i440BX-SMC60X-2A69KF39C-00

Ook al die F3 voor 'Full Yes', dus daar kunnen we redelijk zeker van zijn, maar ditmaal tenminste een echte 2A60K (=i440BX) erop.

Maw controleer je BIOS string want het kan alle kanten opgaan :o

[ Voor 9% gewijzigd door dion_b op 30-12-2002 11:21 ]

Oslik blyat! Oslik!

• hommer
  • Laatst online: 15-08 11:40
Dit was altijd een goede site om te achterhalen waar een bios/bord vandaan kwam:
www.wimsbios.com (voorheen: www.ping.be/bios )

t.k.a. sig space t.e.a.b.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check ook eens met WCPUID/CPU-Z..
Zie ook PMG FAQ - Welke moederbord zit er momenteel in mijn systeem? B)

• Chemist
Hmmm, in www.archive.org is nog wel wat vinden van FYI incl BIOS updates, maar helaas zijn er geen pic's gearchiveerd. Zolang je dus niet zeker weet welk type het is wordt het erg tricky, zeker gezien het verhaal van dion_b. Overigens wordt inderdaad op de FYI (full yes inc) gesproken over BX-like in het geval van de Apollo chipsets ...

Update: ik kwam zoekend op FYI ook nog de verwijzing naar NIMBLE tegen, website www.bjmt.com, maar ook deze is opgeheven en slecht gearchiveerd in 'the archive'.

[ Voor 21% gewijzigd door Chemist op 30-12-2002 11:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke ben ik weer,
Nogmaals een proefopstelling gemaakt en gekeken naar de bios string,

Waarom ik dit graag wil weten? nu de prijzen van processoren die vermoedelijk op dit bordje passen betaalbaar zijn, wil ik hier samen met de nog aanwezige onderdelen van een overleden MSI6163 bordje iets leuks van maken.
Ik heb verder helemaal geen gegevens in de vorm van een manual en omdat het biosversie B_0 is zijn er ongetwijfeld gunstige updates verschenen.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 22:00:
Heb je deze string al door Wimsbios en/of Google heen gejaagd :?

Verwijderd

Topicstarter
UIteraard heb ik dit geprobeerd. vind wel iets maar er valt (nog) niets de downloaden of het is slecht leesbaar
Ik vind chinees wel lekker maar het leest beroerd

• RammY

RammY

Dát!

Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 22:25:
UIteraard heb ik dit geprobeerd. vind wel iets maar er valt (nog) niets de downloaden of het is slecht leesbaar
Ik vind chinees wel lekker maar het leest beroerd
LOL
Maar wanneer gaan we nu een pic zien dan? Tlijkt mij wel verekte handig om ff zelf te kijken welk bord dat het is...

• Chemist
helaas is er zelfs in 'the archive' geen BIOS update meer te vinden ...

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

BalusC schreef op 30 december 2002 @ 22:05:

[...]
Heb je deze string al door Wimsbios en/of Google heen gejaagd :?
Hehe, niet vaak dat jij er zelf op te betrappen valt: :o

Lees de thread door >:)

Dit is precies de tweede string die ik gevonden had, en waar Chemist nog wat meer info over had... :z

Oftewel een 2A69K (i440BX) van Full Yes Incorportated, de INTEL-BX VER:B-1

Maar helaas geen BIOS voor te vinden.

Martinelliy, je hebt een overleden MSI-6163 (BX Master als ik me niet vergis)- probeer gewoon de onderdelen (CPU) van die MSI- in het ergste geval werkt het niet, veel heb je niet te verliezern...

Oslik blyat! Oslik!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

[google=SMC60X-2A69KF39C-00], check de 1e link

Ik ben er niet zeker van of INTEL-BX VER:B-0 / B-1 de BIOS versie óf mobo revisie betreft, maar op de laatstgenoemde link staat wel een downloadbaar BIOS'je. Deze BIOS is gedateerd op 03/01/1999 (nieuwer dus) en de VER staat op B-1.2.

Worth a try, zou ik zeggen.. Wel eerst voor de zekerheid de oude backuppen en een Bootblock recovery diskette maken :)

Edit: je zoekt dus een BIOS update met in de achterhoofd dat je snellere processoren erop kan prikken.. Dat is ook goed mogelijk door enkel de CPU microcode van de huidige BIOS aan te passen. Deze CPU microcodes kun je dan weer van andere BIOS'jes rippen. Maar dat vergt wel een hoop werk..

[ Voor 26% gewijzigd door BalusC op 31-12-2002 09:34 ]

• Chemist
BalusC schreef op 31 December 2002 @ 09:31:
[google=SMC60X-2A69KF39C-00], check de 1e link

Ik ben er niet zeker van of INTEL-BX VER:B-0 / B-1 de BIOS versie óf mobo revisie betreft, maar op de laatstgenoemde link staat wel een downloadbaar BIOS'je. Deze BIOS is gedateerd op 03/01/1999 (nieuwer dus) en de VER staat op B-1.2.

Worth a try, zou ik zeggen.. Wel eerst voor de zekerheid de oude backuppen en een Bootblock recovery diskette maken :)

Edit: je zoekt dus een BIOS update met in de achterhoofd dat je snellere processoren erop kan prikken.. Dat is ook goed mogelijk door enkel de CPU microcode van de huidige BIOS aan te passen. Deze CPU microcodes kun je dan weer van andere BIOS'jes rippen. Maar dat vergt wel een hoop werk..
Deze link had ik ook al gezien, maar ik wil even melden dat dit geen officiele BIOS-en zijn; dit zijn door derden aangepaste BIOS-en waarin alleen de 32GB-bug is aangepast ...

• RammY

RammY

Dát!

hmm dat word dus zelf een bios aanpassen... Of iemand die dat vaker heeft gedaan... Maybee iemand hier op G0T ?????

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Ok, het meest interessante deel staat hier: 2A69KF39C-00

Die 2A69K zegt ons dat het een Mobo met een Intel 440BX/ZX chipset betreft.

De F3 die volgt zegt ons dat het van de fabrikant Full Yes is. De fabrikant zelf is inmiddels al omzeep, maar hier is wel wat info te vinden http://www.bios-drivers.com/companies/418.htm

Succes verder!

Voor de mensen die zelf willen uitzoeken over hoe en wat kunnen hier terecht:

http://www.wimsbios.com/

[ Voor 14% gewijzigd door GraveR op 31-12-2002 13:40 . Reden: Link toevoegd ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Euh, GraveR, dat heeft dion_b dus al uitgelegd B)

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal eerst de beste wensen, het carbid en de oliebollen zijn weer op.
Ik ben stil van het aantal antwoorden en jullie medeleven, en ik had nooit gedacht dat je zo diep kunt graven(spitten) in een bios.
De bin file heb ik al binnen, en ik zal eens uitzoeken of er met de jumpertjes welke op het convertorbordje welke op m'n oude MSI board zitten iets te doen is om ook de Celeron 466 aan de praat te krijgen op dit onbekende Full Yess board.
Voorlopig eerst spelen met de Celeron 333 die wel werkt.
Ik weet niet hoe ik een foto in dit forum erbij kan plaatsen , waar staat dit, of wie wil het me vertellen?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je kunt pics uploaden op bijvoorbeeld www.theforumisdown.com en in de [faq]FAQ[/faq] staat hoe je pics kunt insluiten B)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:30
Als het niet lukt kun je hem altijd even mailen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Chemist
Dit is dus het mobo:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dvstein/zooi/mobo.jpg

Met name de plaatsing van de SDRAM sloten leek mij uniek genoeg om te zoeken op basis van lay-out maar dat heeft dus (zoals eerder gezegd) niks opgeleverd.

[ Voor 53% gewijzigd door Chemist op 01-01-2003 15:38 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Niet alleen de SDRAM sloten zijn raar (layout lijkt bijna die van de nForce, en wat die ATX connector in hemelsnaam daar doet is me ook een raadsel...), maar kijk eens naar die BIOS chip onderin links. Ik kan het niet uit de pic halen, maar het lijkt bijna alsof het rechtstreeks op de mobo gesoldeerd is ipv in een socket te zitten- Martinelly, kun je dat misschien nagaan- als hij namelijk opgesoldeerd is, kun je hem bij een evt misgaande flash namelijk niet hot-swappen, wat het flashen van de BIOS STERK af te raden maakt :o

Overigens zou ik verwachten dat als een Celly 333 werkt je geen enkel probleem met een 466 zou hebben. Die twee gebruiken nl dezelfde core, dezelfde VCore en FSB en de multiplier is gelocked. Maw alle jumpers op de mobo hetzelfde laten en niets bijzonders doen op de convertor ('auto' setting als er eentje is) en het zou zonder meer moeten werken :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1