Verwijderd schreef op 30 december 2002 @ 01:14:
Heeft effe geduurd maar camera in gebruik bij een van de kids batterijen leeg, je kent het wel.
picje gaat naar Chemist, als zijn emailadres klopt welke ik vond,
Is me niet duidelijk hoe ik er een foto bijplaats
Op het ISA slot staat verder nog een datum van aanmaak 11/98 en een streepjescodesticker met nummer K01443427
Ook een Awardsticker met daarop vermeld PCI/PNP 686 sn.128786899 1998
Op het board staat in grote witte lakletters bij de backupbatterij INTEL-BX-B
en nog groter de leters CE naast het ISA slot zonder nummer
Onderzijde vermeld nog NP M-1 E192892
94V-0 9831
Het board lijkt op een 440BX maar is anders, aansluiting speaker schakelaars zitten op een andere plaats.
eerst slapen
Ik heb ff op INTEL-BX-B gegoogled (had je ook kunnen doen) en vond een aantal vage Asiatische sites, waaronder eentje die deze BIOS string gaf bij de 'INTEL-BX-B':
9-693-590-SMC60-2A6LGF39C
En dat is HOOGST merkwaardig. Kun je nagaan of deze klopt (als je computer opstart verschijnt er onderin beeld een rij tekens; op Pause drukken om het langer te kunnen bekijken)...
Want als het deze is, dan verdient deze mobo de prijs voor de minst toepasselijke en meest misleidende naam ooit (erger dan PC-Chips BXPro gevallen).
Waarom?
De INTEL-BX-B naam doet vermoeden dat er een Intel i440BX chipset op zit maar...
de 693 in de string en de 2A6LG geeft aan dat het eigenlijk om een Via Apolo Pro Plus chipset gaat
F3 is weer de code voor de fabrikant 'Full Yes', een fabrikant wiens website uit de lucht is, en terecht als m'n vermoedens kloppen...
Ga dus na of die BIOS string klopt. Zo ja vrees ik voor het ergste...
Edit:
Een andere vage site geeft weer deze string:
(INTEL-BX VER:B-1)
07/21/1998-i440BX-SMC60X-2A69KF39C-00
Ook al die F3 voor 'Full Yes', dus daar kunnen we redelijk zeker van zijn, maar ditmaal tenminste een echte 2A60K (=i440BX) erop.
Maw controleer je BIOS string want het kan alle kanten opgaan
[
Voor 9% gewijzigd door
dion_b op 30-12-2002 11:21
]