Toon posts:

[XP] inlogscherm leeg: kan niet inloggen

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Probleempje: ik heb met Partition Magic een aantal driveletters veranderd, en nu krijg ik bij het opstarten van WinXP Home geen inlogscherm meer. Of althans, ik krijg wel een inlogscherm, maar zonder accounts om mee in te loggen, ik kan dus niet in Windows komen. Al geprobeerd om via Safe Mode er in te komen, en de oude instellingen terug te zetten, maar dat heeft geen nut want in Safe Mode doet hij hetzelfde.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Verwijderd

Kun je in dat vakje ook geen username invullen?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Welke driveletters heb je veranderd, toevallig ook de boot schijf van Windows? Dan vrees ik dat je dat even terug moet gaan zetten.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ook de driveletter van WinXP. Mischien had ik die waarschuwing van Partition Magic toch niet moeten negeren ;)
Probleem is alleen dat die optie (driveletter veranderen) niet onder Win98 (wat ik dualboot) aanwezig is. Of kan dat ook vanuit de dos-console die je vanuit de repairoptie op de WinXP cd kan bereiken?

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Al geprobeerd om twee keerop control alt delete te drukken, in de Pro versie geeft dit het "classic" loginscherm

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Topicstarter
Nee, want ik heb geen Pro maar Home. CAD werkt dus niet.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Acherm... home is ook geen os, maar een shell over win98.

waarom pas je niet gewoon die drivelettters in schijfmanagement aan?

partitionmagic is echt een ramp icm. winxp.
probeer met pqmagict die schijfletters terug te zetten, maar wat je ook doet, RESIZE ZE NIET!!! met pqmagict. want dan ben je genaait.

succes

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 15:10
Dirk-Jan schreef op 31 December 2002 @ 01:39:

probeer met pqmagict die schijfletters terug te zetten, maar wat je ook doet, RESIZE ZE NIET!!! met pqmagict. want dan ben je genaait.

succes
offtopic:
Acherm... Home is Pro zonder veel functies die er in Pro wel in zitten en in Home niet, zoals security, domains etc :)

maar ik denk dat je of de driveletters weer terug moet zetten, of de setup overnieuw draaien :o

[ Voor 14% gewijzigd door Kix@$$ op 31-12-2002 01:44 ]

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

Dirk-Jan schreef op 31 december 2002 @ 01:39:

succes
XP is gebaseerd op NT5, er zit geen enkel stukje 98 in.

[ Voor 3% gewijzigd door Korben op 31-12-2002 01:50 ]

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Kix@$$ schreef op 31 december 2002 @ 01:40:
[...]

offtopic:
Acherm... Home is Pro zonder veel functies die er in Pro wel in zitten en in Home niet, zoals security, domains etc :)
Korben schreef op 31 december 2002 @ 01:46:
[...]
XP is gebaseerd op NT5, er zit geen enkel stukje 98 in.
AAARGH dat was grappend bedoeld... en iedereen valt er meteen weer over... tsss

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Topicstarter
Kix@$$ schreef op 31 december 2002 @ 01:40:
[...]
maar ik denk dat je of de driveletters weer terug moet zetten, of de setup overnieuw draaien :o
Wat ik al had gezegd: PMagic onder Win98 doet niet aan driveletters die kunnen veranderen, dat kan alleen onder XP. En ja, die doet het niet.

Overigens, ik had ook liever PRO gehad, ik heb zelfs betaald (jawel!) voor Home, terwijl ik er later achter kwam dat ik PRO via school voor 10 euro ofzo legaal had kunnen kopen.

Verwijderd

misschiens booten met een diskette met een aangepaste boot.ini ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 02:16:
[...]

Wat ik al had gezegd: PMagic onder Win98 doet niet aan driveletters die kunnen veranderen, dat kan alleen onder XP. En ja, die doet het niet.

Overigens, ik had ook liever PRO gehad, ik heb zelfs betaald (jawel!) voor Home, terwijl ik er later achter kwam dat ik PRO via school voor 10 euro ofzo legaal had kunnen kopen.
Lijkt me een mooi moment om alsnog die €10,- uit te geven. O-)

tenzij je die driveletters weer terug weet te toveren is er momenteel weinig redden meer aan....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 14:19:
misschiens booten met een diskette met een aangepaste boot.ini ?
Daar kan ik toch geen driveletters mee aanpassen? De boot.ini is verder wel goed, het gaat om de driveletters zelf. Zoals ik al zei, XP boot wel, maar niet goed.

Ik denk dat er niks anders op zit dan te herinstaleren, en 10 euro te betalen voor XP Pro :)
Pagina: 1