Toon posts:

Beeldscherm Kaputt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel zit ik achter een Philips 105s (15 inch) beeldscherm. Hij is al een paar jaartjes oud, ik schat een stuk of 4 en nu viel me gisteren op dat het beeld links onder in beeld een beetje trilt.

Mijn vraag is, is mijn beeldscherm nou gewoon kaputt of ligt het gewoon aan mijn pc configuratie?

Het tweede punt waarbij ik misschien hulp kan gebruiken:
Ik ga zeer binnenkort een nieuwe pc kopen van rond de € 1800 met een beetje van alles d'r op en d'r aan.....Nu heb ik niet zo veel verstand van pc's dus misschien dat jullie me wat kunnen helpen met het kiezen van een goede pc.

Mijn vereisten zijn wel:
- Pentium 4
- Genoeg Geheugen
- Goede video kaart
- DVD speler
- Brander
- Goede geluidskaart

Dus een redelijke goede pc in de prijsklasse van € 1800.

Zal toch wel geen probleem worden of wel :D

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Antwoord op vraag 1: Heb je geen magneet, boxen oid in de buurt van je monitor liggen? Welke resolutie en refreshrate draai je eigenlijk?

Voor vraag 2 moet je dit even doorlezen: --- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. ---

Verwijderd

Heb je onlangs toevallig een apparaat met een zwaar magnetisch veld (boxen o.i.d.) links naast je monitor gezet? Heb je de degauss optie al geprobeerd?

Voor wat betreft je andere vraag, kijk gewoon even in de pricewatch en op sites van bijvoorbeeld computertotaal voor tests van onderdelen en op sites van winkels (informatique heeft bijvoorbeeld een top 3 van verkochte onderdelen (per onderdeel gerangschikt)) en stel je eigen pc samen. Want 'een goede geluidskaart' kan voor mij een SB128 zijn (ik doe alleen beeldbewerking), maar voor jou zou het een 6.1 kaart met firewire-optiplex-fullshebang zijn.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 23:04 . Reden: sorry rechts moest links zijn ]

Verwijderd

welkom @ GoT!

probeer degauss is

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 23:04 ]

Verwijderd

Krijg je dit probleempje na een tijdje of ook meteen bij een koude start sochtends bijv?

Misschien moet je degauss proberen idd ff proberen als het probleem voorkomt.

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49

cool0

waarschijnlijk is die kaput! zie het ook vaak bij HP monitoren dat ze na een tijd gaan trillen jammer maar waar.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Verwijderd

Topicstarter
d'r staan al wat enkele jaartjes speakers aan de linker en rechter kant van mijn monitor!

maar wat houd die degauss optie in?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 december 2002 @ 09:04:
d'r staan al wat enkele jaartjes speakers aan de linker en rechter kant van mijn monitor!

maar wat houd die degauss optie in?
Haal die speakertjes eens weg, en kijk of het verschil maakt. Alle magnetische apparaten kunnen trouwens gevaarlijk zijn vooor je monitor.

Degauss functie kun je ergens in het menu van je monitor vinden, dit wil met zulk soort problemen nog wel eens helpen.

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 16:25

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Wat je hoogstwaarschijnlijk ziet is de 50Hz brom van de versterker in je linker luidspreker. (rechts heeft geen versterker want die is doorgelust naar de linker kant)
Zet je linker luidspreker ongeveer 20cm van je monitor vandaan en het probleem is opgelost.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het eens proberen!

• Arie Kanarie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07-2023
Anders even andere beeldschermfrequenties in windows instellen. :)

-

Verwijderd

Topicstarter
het ligt inderdaad aan mijn speakers! zal ze even een ander plaatsje geven :)

Verwijderd

[zeikmode]
Het is om precies te zijn het magnetische veld van je voeding die in je boxen zitten...
De transformator, dus ook die adapters enz van je monitor vandaan houden :P
[/zeikmode]
Pagina: 1