[VPN]Kan geen verbinding maken

Pagina: 1
Acties:

• Mannes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-08 02:16
Ik probeer met een vriend van mij een VPN op te zetten alleen wil dat niet zo heel erg lukken.
We draaien beide windows xp pro, Hij is de server en zit achter een router/switch geval en laat alles forwarden naar zijn pc. Ik zit achter een linux router en ik probeer te connecten. Dan lijkt hij het braaf te doen, gaat hij username en password controleren en dan zegt ie verbinding verbroken. Als hij vanaf een andere pc in zijn netwerk inlogt lukt alles wel gewoon. maar extern dus niet.
Ligt dit aan de routers, chello of is er nog iets anders wat wij over het hoofd gezien hebben?

Ja, ik heb al gesearched maar niks gevonden wat oplossing bood op dit probleem

[ Voor 2% gewijzigd door Mannes op 29-12-2002 22:55 . Reden: typo ]

A computer without Windows is like a fish without a bicycle.

• Mannes
update:
Op mijn eigen linux router (als ik dus zelf de server ben) heb ik dus tcp 1723 en udp 47 geforward en protocol 47 toegelaten (input, forward, output)
En nog steeds hetzelfde probleem: Na de user/pass certificatie kapt ie ermee.
uit mijn event log komt het volgende:
De verbinding met de gebruiker, die is verbonden via poort VPN5-0, is verbroken omdat het verificatieproces niet is voltooid binnen de vereiste tijd.

[ Voor 4% gewijzigd door Mannes op 30-12-2002 01:17 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

1: Gebruik de edit button, dit wordt gezien als een kick binnen 24 uur. En dah mag nie.. ;) Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif

2: Lever wat meer info aan, je probeert een vpn tot stand te brengen, maar met pptp, l2tp, l2f of maak je een ipsec verbinding..

3: Zoek even met de [search=vpn pptp windows] of gebruik google. Het is al enkele malen voorbij gekomen.

4: Je antwoord: Waarschijnlijk gebruik je PPTP. PPTP gebruikt TCP 1723 voor de dataverbinding, en IP Protocol Nummer 47 (Het GRE Protocol) voor het autoriseren. Het is niet voldoende om tcp of upd poort 47 te portmappen naar je eigen systeem. Je moet daar een bepaalde helpermodule voor hebben. Als je niet te veel encryptie of beveiliging hoeft te hebben kan je L2TP gebruiken. upd 1701 is dan de enige die je hoeft te portmappen.

Suc6

[ Voor 7% gewijzigd door Equator op 30-12-2002 07:57 ]

• Mannes
1: sorry ..

2: is dus pptp, dat is standaard VPN van windows, waar verander je dat? of luistert windows ook naar 1701 standaard?

3: No topics were found containing your keywords. (no_topicmatch)

4: zie 2 :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Mannes schreef op 30 december 2002 @ 10:21:
1: sorry ..

2: is dus pptp, dat is standaard VPN van windows, waar verander je dat? of luistert windows ook naar 1701 standaard?

3: No topics were found containing your keywords. (no_topicmatch)

4: zie 2 :)
gebruik dan ook de omega search, dan vind je veel meer (link staat notabene op de search pagina zelf, iets beter kijken in het vervolg!)

http://arethusa.tweakers.net/~acm/omega/omega

A wise man's life is based around fuck you

• Mannes
okeej .. dat pptp gaat niet echt lukken omdat aan de ene kant de router dat niet doet en ik heb geen zin om een nieuwe kernel te maken omdat dat veel te lang duurt op 50mhz

L2TP werkt in principe al wel, maar hij vind dat ik een certificaat nodig heb. Hoe zit dat en hoe maak je dat en hoe laat je dat valideren ?

Pagina: 1