• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-02 13:14
hoi.
ik heb gisteren bij de office centre een pda gezien voor 299,- excl. btw (356,- incl.)
Het gaat dus om de casio e-200
Ik heb nu de specificaties bekeken en dat is wel een beetje wat is zoek,
zo zit er een infrarood poort op, usb aansluiting en kan ie compact-flash kaartjes lezen.
Verder heeft ie 64 mb interne geheugen en pocketpc 2002.

Nu, hoe zijn jullie ervaringen hiermee ...
Is hij erg duur, volgens de pricewatch dus niet E. 449,-

En het belangrijkste, als ik m`n canon a40 met een usb kabel erop aansluit, kan ik dan meteen foto`s erop zetten, zonnder tussenkomst van een computer ...
En hoe is ie als mp3 speler, qua geluid via oordopjes.

Kortom is hij z`n geld waard of is het beter te wachten op de Dell pda of een ipaq.
en is pocketpc 2002 alleen engelstalig te leveren ?

Alvast bedankt,

Ohja ik heb de search gedaan, maar dat leverde niks op :'(

[ Voor 8% gewijzigd door pvdlaan op 29-12-2002 22:35 ]

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

• 80000
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:35

80000

mrox

Casio is gestopt met de productie van PPC, vandaar dat de E200 gedumpt wordt op dit moment.
De enige PPC die als USB host kunnen optreden op dit moment (naar mijn weten):
- Casio E200
- Toshiba E740

Een driver hiervoor is op eigen risico, maar de schrijver heeft er op zijn eigen E200
behoorlijk veel succes mee gehad. Dit in tegenstelling tot veel E740 gebruikers. E740 gebruikers wachten tot deje een e740 heeft voor debugging.
http://www.deje.gmxhome.de/software.html

Ik heb geen casio, dus je Canon aanpluggen is op eigen risico.

• Johnny
  • Laatst online: 03-03 14:40

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

80000 schreef op 29 December 2002 @ 23:40:
Casio is gestopt met de productie van PPC, vandaar dat de E200 gedumpt wordt op dit moment.
- Casio E200
- Toshiba E740

Een driver hiervoor is op eigen risico, maar de schrijver heeft er op zijn eigen E200
behoorlijk veel succes mee gehad. Dit in tegenstelling tot veel E740 gebruikers. E740 gebruikers wachten tot deje een e740 heeft voor debugging.

Waarom met een kabel als je de CF kaart uit de camera kunt halen en in je PDA kunt steken :? Het is sneller, minder gedoe en je hoeft je waardevolle interne geheugen niet vol te steken met foto's die je al op CF hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door Johnny op 30-12-2002 01:18 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• pvdlaan
80000 schreef op 29 December 2002 @ 23:40:
- Casio E200
- Toshiba E740

maar wat houd dat voor mij in als ik deze ppc koop, terwijl casio met de produktie gestopt is ...

Is de garantie dan afgelopen, geven ze geen ondersteuning meer via internetsite ?
Want dat ziet er ook veel belovend uit : http://www.casio-europe.com/euro/ce/product/fr_e200.html

Kortom, is het dan wel z`n veilig idee, ik weet niks van ppc en als er dan ook geen ondersteuning misschien meer is ...

Wat is eigenlijk de reden dat ze stoppen, ik las ergens dat ze al vanaf 1995 met pda`s bezig zijn, dus je zou zeggen dat ze al de nodige ervaring opgebouwd hebben !

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10-2025
Ik moet zeggen dat ik voor die prijs (359 euro) ook wel interesse heb in deze PDA.
Ik vraag me alleen af of hij beter/slechter is dan de Dell PDA waar ik eerst mijn oog op had laten vallen.

Ik vraag me af wat het betekent dat Casio met de productie gestopt is.
Houdt dat in dat de service ook niet lang meer zal duren ?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• speedme
Ik zie dat de Casio een 206 Mhz StrongArm processor heeft.
Op dit moment hebben deze processoren nog een voordeel, maar de XScale processoren (van oa Dell) zullen wel meer ondersteund gaan worden in de toekomst.

Weet iemand hoe de snelheid is te vergelijken tussen de 206 Mhz StrongArm en de 300/400 Mhz XScale ?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• 80000

80000

mrox

Door Johnny64 - Monday 30 December 2002 01:15:
Waarom met een kabel als je de CF kaart uit de camera kunt halen en in je PDA kunt steken ?
Stel je intern geheugen zit al propvol en je wilt je (tweede) card volstouwen met data uit de card die in je camera zit? In plaats van via de desktop PC te syncen, kan je dit direct doen tussen camera en PPC. Of dat handiger is moet iedereen zelf maar uitmaken.

Door pvdlaan - Monday 30 December 2002 08:42
Wat is eigenlijk de reden dat ze stoppen, ik las ergens dat ze al vanaf 1995 met pda`s bezig zijn, dus je zou zeggen dat ze al de nodige ervaring opgebouwd hebben !
Ik heb begrepen dat de E200 in zijn zevende revisie is. Je mag redelijk verwachten dat alle bugs er uit zijn. Dit in tegenstelling tot bv. Dell die voor het eerst deze markt op gaat.

Door speedme - Monday 30 December 2002 09:48
Weet iemand hoe de snelheid is te vergelijken tussen de 206 Mhz StrongArm en de 300/400 Mhz XScale ?
Op verschillende fora hebben veel gebruikers al geklaagd dat de 300/400 Mhz Xscale niet veel sneller waren dan de 206Mhz Strongarm (zelfs soms langzamer). Redenen die ik gezien had (heb zo geen URL's voor jullie):
- PPC 2002 ondersteunt niet de Xscale optimalisaties
- Als verwacht heeft m$oft aangegeven voorlopig dit ook NIET te doen.
- Xscale is een 32 bits processor. Deze wordt vervolgens in een 16 bits architectuur
gehangen, Xscale staat op zijn data te wachten om tot zijn volle prestaties te komen. (Bron was van m$oft zelf, dus of dit betrouwbaar is ...)
- Als je een Xscale hebt, ben je dus afhankelijk van ISV die dit gaan ondersteunen.

Door pvdlaan - Monday 30 December 2002 08:42
Kortom, is het dan wel z`n veilig idee, ik weet niks van ppc en als er dan ook geen ondersteuning misschien meer is ...
Tja, dit hangt ervan af wat je wilt. Bedenk dat de E200 een tweetal jaren terug top was voor PPC. Geen vervelende sleeves die nodig waren zoals bij de Ipaq. De enige PPC die vorig jaar dit alles voorbij streefde waren de toshiba's. Dit komend jaar, staan er heel wat modellen (ipaq 54xx, toshiba e750/e760) aan te komen die er weer een schepje bovenop doen om aan de top te blijven.

Als de E200 aan al je eisen voldoet en je kan leven met de vage support, dan is het zeker geen slechte deal. De E200 is de enige PPC op dit moment met USB hosting dat in de praktijk werkt. De Dell heeft geen USB hosting support.
Kijk anders op www.brighthand.com, o.a. een E200 forum.

• speedme
Ik wil een toekomstige PDA voornamelijk gaan gebruiken als navigatie systeem ism TomTom Navigator. Daarnaast wil ik bijvoorbeeld divx/mp3 kunnen afspelen, zolang het geheugen/opslagruimte maar voldoende is.

Ik zit aan de Casio te denken omdat hij 1 groot pluspunt heeft : de seriele verbinding.
Ik kan namelijk dan een seriele GPS ontvanger kopen (ipv een CF GPS ontvanger die extra batterij vreet). Hierdoor kan ik dan de CF slot gebruiken om extra RAM toe te voegen voor extra TT kaarten.

Of zie ik het verkeerd ?

Verwijderd

Ik gebruik de e-200 voornamelijk met tomtom navigator. Prima combi, als is het geluid belabberd (maar dat is met alle PPC's). Ik heb een navman 1000 erin. de voeding komt uit de sigarettenaansteker. Batterij is dus niet van belang.

BTW, volgens mij heeft de casio geen seriele aansluiting??

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:43

nrg

M'n pa heeft een E200 icm een NavMan GPS en SmartPath navigatiesoftware.
Hij had er eerst wel problemen mee, vooral met ActiveSync (prog om m te syncen met pc).
Na een update van het OS naar PPC2002 gaat het geloof ik beter.

Enige probleem wat 'ie heeft is dat het ding freezed als 'ie op standby gaat; dan moet je 'm dus resetten.
Zal vast ook een oplossing voor zijn, maar daar hebben wij nog niet naar gezocht.

Verder gaat de donkergrijze lak aan de zijkant er wel snel af (ook al zit 'ie in het hoesje wat je d'r bij krijgt).

Ik denk dat ik zelf voor een Ipaq zou gaan omdat ik daar iets betere ervaringen mee hoor.

Choice is yours.

• speedme
Volgens de specs op : http://www.casio-europe.com/euro/ce/product/fr_e200.html
staat er duidelijk : interfaces : serieel (RS232C) en USB (client/host)

• pvdlaan
80000 schreef op 30 December 2002 @ 11:12:
Door Johnny64 - Monday 30 December 2002 01:15:

[...]

Stel je intern geheugen zit al propvol en je wilt je (tweede) card volstouwen met data uit de card die in je camera zit? In plaats van via de desktop PC te syncen, kan je dit direct doen tussen camera en PPC. Of dat handiger is moet iedereen zelf maar uitmaken.
Precies, dat is ook wat ik bedoel met de usb aansluiting, maar lukt dit ook en kan je hem ook direkt op een andere computer aansluiten via usb ...

Ohja is pocketpc ook in nederlandstalige uitvoering, of alleen in het engels ...

Verwijderd

speedme schreef op 30 december 2002 @ 11:40:
Volgens de specs op : http://www.casio-europe.com/euro/ce/product/fr_e200.html
staat er duidelijk : interfaces : serieel (RS232C) en USB (client/host)
Ja klopt. Maar volgens mij is die alleen voor sync met de PC. Het is ook een optie, de kabel wordt niet standaard meegeleverd (wel USB-cradle).

Ik ken zelf geen GPS-sen die je serieel op de e-200 kan aansluiten. Ik vind het juist een voordeel dat de gps op de e-200 zit. Ik kan 'm dan ook gebruiken buiten de auto. Dan gaat de batterij best lang mee (nooit opgemeten, helaas). Backlight vreet meer power.

Verwijderd

pocketpc is alleen in het Engels.

Verwijderd

[quote]nrg schreef op 30 december 2002 @ 11:40:
Enige probleem wat 'ie heeft is dat het ding freezed als 'ie op standby gaat; dan moet je 'm dus resetten.
Zal vast ook een oplossing voor zijn, maar daar hebben wij nog niet naar gezocht.
quote]

Heb ik ook gehad, maar na het installeren van alle updates was dat probleem over.

Overigens kan ik je pa adviseren eens naar tomtom navigator te kijken. Werkt met dezelfde hardware, maar veel modernere software dan smartpath. Kost ruim 100 euro, maar is het zeker waard!

Verwijderd

Ik heb zelf ook sinds enige tijd een Casio E200 en ik moet zeggen dat ik er erg over te spreken ben.

Het apparaat is technisch te vergelijken met de Ipaq 38xx serie (Maar dan zonder Bleutooth) en is voorzien van zowel een CF kaart slot als een SD kaart slot.

Verder zitten we inderdaad al bij revisie nummer 7 en ben ik pas weinig (geen) hardwarematige problemen tegengekomen.

Het apparaat is wel lelijk :/

Ow ja.... voor de gamers: De E200 levert de beste resultaten met 3d rendering (Doom, Quake ed.) 8)

• 80000

80000

mrox

Door speedme - Monday 30 December 2002 11:31
Ik wil een toekomstige PDA voornamelijk gaan gebruiken als navigatie systeem ism TomTom Navigator.Daarnaast wil ik bijvoorbeeld divx/mp3 kunnen afspelen, zolang het geheugen/opslagruimte maar voldoende is.

Ik zit aan de Casio te denken omdat hij 1 groot pluspunt heeft : de seriele verbinding.
Ik kan namelijk dan een seriele GPS ontvanger kopen (ipv een CF GPS ontvanger die extra batterij vreet). Hierdoor kan ik dan de CF slot gebruiken om extra RAM toe te voegen voor extra TT kaarten.
Kijk ook eens naar destinator: www.destinator.nl
Ze hebben speciale kabels voor de E200, zodat je die seriele kabel niet nodig hebt (die misschien moeilijk te krijgen is). Een CF card GPS is alleen nodig als je ook met je PDA wil rondwandelen (misschien ook nog op je fiets/motor/jacht). Nou ja, ik ga ervan uit dat je dit alleen in je auto wil gebruiken.

• 80000

80000

mrox

Door pvdlaan - Monday 30 December 2002 11:54
Precies, dat is ook wat ik bedoel met de usb aansluiting, maar lukt dit ook en kan je hem ook direkt op een andere computer aansluiten via usb ...
Even ter verduideliking voor je:
Descktop PC <- USB connectie -> E200 : De E200 heeft USB client verbinding, geen probleem
E200 <- USB connectie -> USB device (Je canon): E200 heeft USB host verbinding

Ik heb post gelezen waar ze, USB muizen (zie DeJe muis driver), USB keyboards, USB 4in1 readers (1 slot per verbinding) , Sony camera en USB harddisken succesvol hebben aangesloten op de E200.
Zoek bij brighthand of ze een canon hebben aangesloten en anders, tja dan moet je de gok wagen.

• pvdlaan
kortom, het is de prijs zeker waard,
en mocht de camera er niet op aangesloten kunnen worden,
dan is ie zeker als pocketpc goed te gebruiken en met een cf kaart
kan ik evengoed de foto`s er beter op bekijken dan via de camera.

dat uitproberen met m`n foto-toestel, kan dat kwaad, kan ik daarmee 1 van beide aparaaten beschadigen ?

en is het nou nog in het nederlands verkrijgbaar ppc 2002, misschien met een patch ?

Verwijderd

Ikzelf heb een casiopeia e-125 (voorloper van de e-200) en ben errug tevreden met het apparaatje! De cf-cards uit mijn camera stop ik in de ppc en kan zo de foto's op een wat groter schermpje bekijken. Met de infraroodpoort kan ik internetten via mijn mobieltje (siemens s35). Ook leuk is het om op je ppc divxfilms te bekijken. Zorgen dat je een kaartje van 128 mb of groter hebt en je films encoden op een kleiner formaat met een kleinere framerate en voila, speelfilm in je hand!

Lijkt me niet dat je een van je apparaten beschadigt wanneer je het probeert, maar pin me er niet op vast :D

• pvdlaan
zou het trouwens ook mogelijk zijn een usb-bluetooth module eraan te koppelen ...
Ik heb nu begrepen dat de aansluiting op de cardle zit, dus die zou je er wel altijd bij moeten gebruiken, maar dan is het wel een goedkope oplossing om heb uit te breiden voor bluetooth >:)

Ik heb hem net ff bekeken bij office centre, qua uiterlijk is ie niet zo mooi als de ipaq, maar qua prijs wel zeer interessant 8)

• speedme
Ik heb het apparaat gekocht (te ongeduldig om te wachten op de Dell PDA :) )
En hij hangt nu op de oplader.
Later zal ik proberen een mening te geven over het apparaat, alhoewel het mijn eerste PocketPC is.

• pvdlaan
speedme schreef op 30 December 2002 @ 19:27:
Later zal ik proberen een mening te geven over het apparaat, alhoewel het mijn eerste PocketPC is.
ben benieuwd naar je bevindingen, wilde hem vanavond ook halen, maar dat gaat helaas niet lukken.

Dan maar morgen of donderdag.
Heb je hem bij de office center gehaald, zoja waar ?

• speedme
Ik heb hem bij de Office-centre in Eindhoven gehaald.
Het is een folder-actie van de Office Centre.
Dus elke vestiging zal deze apparaten wel hebben.

Ik ben trouwens een L*L geweest, want ik had eerst een doos die al eens was opengemaakt (alles was uit het plastic geweest), maar er zat wel een auto-oplader in.
Echter ben ik terug gegaan en heb een nieuwe gevraagd, welke ik gelijk kreeg.
Deze had dus geen auto-oplader, want die zit niet standaard in het pakket |:( |:(
Ik had dus mooi een auto-oplader voor niets kunnen hebben :'(

• speedme
Ik heb net een aantal programma's erin geladen en het gaat prima.
Alleen Rayman (game) werkt niet goed. Raar beeld en zo en ik heb de PDA moeten resetten.
Daarna nog eens geprobeerd, maar ook dit werkte niet.
Uiteindelijk dus maar verwijderd van het systeem.

Ook heb ik van een vriend TomTom Navigator geleend en erin geladen en ook dat werkt prima (echter zonder GPS module).

Al met al lijkt het me een prima apparaat.
Het schijnt alleen dat het geluid niet helemaal super is, maar dat kan ook niet van zo'n klein speakertje.

• speedme
Ohja, en de standaard beschermhoes die meegeleverd wordt, zuigt echt finaal.
Ik kan je aanraden gelijk een goede te kopen die geschikt is voor de IPaq (ongeveer zelfde formaat).

• pvdlaan
hoe is de bediening ...
en heb je de usb poort al gebruikt ?
het geluid is dus minder via de speaker, maar via een koptelefoon ?
en verder hoe zijn je ervaringen, ik ben echt benieuwd
ga morgen, als ik tijd heb, toch ook maar kijken !

• speedme
Ik heb alle programma's via de USB cradle erop gezet.
En het geluid is best nog wel om te doen hoor.
Ik moet he geluid met koptelefoon nog testen.
Eerst ff mp3'tje uppen en koptelefoontje zoeken.
Dat doe ik morgen wel, want mijn vriendin staat te mekkeren dat ze ook nog wat aandacht wilt :-)

• speedme
Maar ik denk dat het zeker geen slechte keus is hoor (zeker niet voor dat geld).
En er zijn zat resources op internet te vinden, mocht je wat problemen ondervinden (dat in tegenstelling met de Dell PDA die net uit is)

• 80000

80000

mrox

speedme schreef op 30 december 2002 @ 19:27:
Gefeliciteerd! Ik heb zelf 2 maanden moeten wachten op mijn PDA, kan ik niemand aanraden. ;)

• Backspace-NL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-02 15:59

Backspace-NL

New and Improved!

Nog even voor de duidelijkheid:

De Cassiopeia E-200 wordt volgens mij alleen niet meer geleverd in de VS, in Europa wel. Of andersom, een van de twee iniedergeval.

Hij wordt sowieso nog ondersteund, er is op 29 NOvember dacht ik nog een nieuwe update uitgekomen.

• nrg

nrg

Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 12:04:
[...]
Heb ik ook gehad, maar na het installeren van alle updates was dat probleem over.

Overigens kan ik je pa adviseren eens naar tomtom navigator te kijken. Werkt met dezelfde hardware, maar veel modernere software dan smartpath. Kost ruim 100 euro, maar is het zeker waard!
De updates zal ik 'm aanraden. Denk niet dat ie TomTom gaat kopen, deze heeft 'ie nog geen half jaar.
De combo was een aanbieding van de Office Centre :)

• pvdlaan
De beste wensen voor 2003 allemaal ...
speedme schreef op 30 december 2002 @ 19:27:
Speedme, heb je er ook al foto`s op bekeken ... is daar een apart programma voor, of kun je die gratis ergens downloaden ...

En hoe werkt de agenda functie, is ie makkelijk te synchroniseren met outlook !!

Ik ben benieuwd, ga hem morgen halen waarschijnlijk 8)

• speedme
Ik heb al wel wat foto's bekeken en die werden gewoon geopend in Internet Explorer.
Er zijn aparte programma's te vinden om foto's te bekijken (slideshow) en te bewerken, zoals ACDSee for PocketPC. Zoek ff met Google naar het programma, er zijn zat links te vinden.

Bij de PDA wordt Outlook 2002 geleverd, dus hij zal er wel mee synchroniseren.
Dit heb ik echter nog niet uitgeprobeerd, want ik wil liever geen Outlook op mijn pc hebben hier.

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:33
Hadden ze er trouwens nog voldoende in Eindhoven ?
En ben je er tevreden mee ?

-

• pvdlaan
speedme schreef op 30 december 2002 @ 23:20:
Ik heb alle programma's via de USB cradle erop gezet.
En het geluid is best nog wel om te doen hoor.
Ik moet he geluid met koptelefoon nog testen.
Eerst ff mp3'tje uppen en koptelefoontje zoeken.
Dat doe ik morgen wel, want mijn vriendin staat te mekkeren dat ze ook nog wat aandacht wilt :-)
Heb je hem al uitgeprobeerd met een koptelefoon ...
en gebruik je dan mp3`s of wma files op 64 kbps
ben toch wel benieuwd naar de geluidskwaliteit en als je hem als "walkman" gebruikt, kan je dan ook het scherm uitzetten ?

ik heb ergens gelezen dat de 64mb geheugen extren is, klopt dat of is het wel interne geheugen. En weet je of de Rom geheugen Flashable is, dus of je er later nog eens een nieuwe versie van ppc op kan zetten ...

• speedme
Ik heb inderdaad uitgeprobeerd met een mp3 van 128 kbps en werkt echt heel goed.
Het geluid is goed. Het geluid van de speaker is ook redelijk, maar op het hardste level is het behoorlijk "krakerig".

De 64 MB is intern geheugen (dus op het "moederbordje") en kan voor apps en mp3's gebruikt worden. Als het apparaat afsluit, ben je dus niet die data kwijt (zolang de batterij nog vol is dus).
Het ROM geheugen waar het OS in zit is flashable, zodat je inderdaad het OS kunt upgraden mocht dat nodig zijn.

Al met al ben ik behoorlijk tevreden over deze PDA.

• speedme
Juicy schreef op 01 januari 2003 @ 20:12:
Hadden ze er trouwens nog voldoende in Eindhoven ?
En ben je er tevreden mee ?
Ze hadden er nog wel een aantal ja.
Ik ben behoorlijk tevreden met het apparaat.
Hopelijk blijft het zo.
En er zit 2 jaar fabrieksgarantie op.

• pvdlaan
Zo ik heb hem ook maar gekocht,
ff in de oplader gezet en ben nu bezig met de meegeleverde cd-rom`s
Alleen de meegeleverde microsoft doet het al niet, hij wil een bestandje setup.exe installeren op m`n computer en kan hem daarna niet installeren :(

Hebben jullie trouwens al updates geinstalleerd en zoja welke ...
Bij casio kom ik al tegen "pocketpc 2002 updat pack 3.00"

verder ziet het er goed verzorgt uit...

• speedme
Kewl dat je hem ook gekocht hebt ! Ik weet zeker dat je er veel plezier aan zult beleven.

Je kunt het beste de nieuwe ActiveSync downloaden van de MS site (versie 3.6), dat heb ik namelijk ook gedaan.
Ik draai Windows XP en alles werkt perfect.

Ik heb wel geprobeerd om de update 1.12E te installeren, maar krijg dan een foutmelding : unknown pocketpc platform (of zoiets).
Ik ben nog een beetje huiverig om update 3.00 te installeren, aangezien er dan geflashed moet gaan worden.
Op dit moment werkt de pda goed en dus ga ik niets updaten. Pas als blijkt dat iets niet goed werkt en ik het nodig heb, dan zal ik gaan flashen :)

• speedme
Ik ben trouwens nu aan het kijken wat de goedkoopste GPS oplossing is.
Ik ben alleen op zoek naar de pda houder+auto lader+gps ontvanger (incl speciale pda kabel voor de E-200).

Tot nu toe kom ik op 234 euro incl bezorgkosten van PDAshop.nl

• pvdlaan
ff een vraagje:

Hoeveel geheugen zit er nou eigenlijk in als ik kijk onder
start -->settings -->tab system --> memory, daar staat dan "total main memory: 62.57 mb,
dan een verdeling van storage en program, daaronder staat dan:

storage: program:
allocated: 31.32mb 31.25mb
in use: 13.29mb 8.30mb
free: 18.03mb 22,95mb

Tab storagecard: total storage card memory: 5,62mb (in use 4.23mb/free 1.39mb) ???

Ik dacht dat er 32 mb. flashrom in zit, waar dus je programma`s in staan en 64 mb "built in storage" ...

klopt het nu wel of niet ?

Verder knippert bij mij ook continu het rechter rode lampje, zelfs als ie uit staat ...

wie heeft dit nog meer ... ?

• speedme
Geen zorgen,

Het geheugen is prima zo.
Het is nooit helemaal 32 MB ROM en 64 MB RAM.
Het programma is niet helemaal correct met het weergeven van de settings.
Als je een 3rd party tool download en installeerd zul je zien dat die andere gegevens laat zien.

En het rechtse lampje geeft de read/write aan van de CF kaart.
Heb je toevallig een extra CF kaartje gekocht bij de Office Centre ?
Het is echter wel raar dat die de hele tijd knippert (ook al staat de pda uit).
Probeer anders de CF kaart eruit te halen en zie of het lampje nog blijft knipperen.
Misschien kun je ook een ander CF kaartje proberen om te zien of het aan het slot of aan het kaartje ligt.

Hoe bevalt hij verder ?

Verwijderd

He.. kun je er ook mee internetten ? hoe werkt dat dan ?
via een netwerk kabel ( die in je router zit ) of via je (mobiele) telefoon ?

• pvdlaan
speedme schreef op 04 January 2003 @ 20:12:
Het programma is niet helemaal correct met het weergeven van de settings.
Als je een 3rd party tool download en installeerd zul je zien dat die andere gegevens laat zien.

Hoe bevalt hij verder ?
Waar kan ik dat programmaatje vinden, third party tool ...

ik heb wel al de update van ppc 2002 versie 3.0 geinstalleerd, en ik moet zeggen dat het er iets fraaier uit ziet en voor al de wmp beter werkt.

Verder ben ik er tevreden over, ben nog een beetje aan het zoeken, welk programma het beste is en wat me eigenlijk tegen valt is, dat als je wma files erop wilt zetten, dat je dat dan via wmp moet doen en dat gaat behoorlijk langzaam.

Verder zoek ik nog een goeie, liefst gratis, viewer voor m`n foto`s, ik heb nu acdsee mobile geinstalleerd, maar daar kan je niet je foto roteren zodat je hem beter in je scherm krijgt en de kleuren vallen me wat dat betreft tegen.

verder een fijn apparaatje, alleen dat geknipper is vervelend, maar als ik hem reset is het over, tot dat ie weer in de cardle gaat.

Heb je verder nog leuke programma`s ik heb nu remote controlles geinstalleerd, maar dat werkt niet echt en als spelletje chess ene easy sms, verder nog weinig echt kunnen vinden.

• nrg

nrg

pvdlaan schreef op 04 January 2003 @ 20:34:
Waar kan ik dat programmaatje vinden, third party tool ...
3d party tool is niet een specifiek programma, maar een aanduiding voor programma's die niet van de fabrikant zijn (MS in dit geval denk ik).
ik heb wel al de update van ppc 2002 versie 3.0 geinstalleerd, en ik moet zeggen dat het er iets fraaier uit ziet en voor al de wmp beter werkt.
Mooi bergje op de background hè :P
Verder ben ik er tevreden over, ben nog een beetje aan het zoeken, welk programma het beste is en wat me eigenlijk tegen valt is, dat als je wma files erop wilt zetten, dat je dat dan via wmp moet doen en dat gaat behoorlijk langzaam.
Kan je dat niet gewoon via My Computer doen :?
Als ik de E200 van m'n pa in de cradle steek komt er in My Computer een drive bij waarnaar je kan kopieren :)
Verder zoek ik nog een goeie, liefst gratis, viewer voor m`n foto`s, ik heb nu acdsee mobile geinstalleerd, maar daar kan je niet je foto roteren zodat je hem beter in je scherm krijgt en de kleuren vallen me wat dat betreft tegen.
Heb je al op Tucows gekeken?
verder een fijn apparaatje, alleen dat geknipper is vervelend, maar als ik hem reset is het over, tot dat ie weer in de cardle gaat.
Anders bel je Casio eens, volgens mij hoort het niet hoor!
Bij m'n pa zit er een SD card in voor geheugenuitbreiding, daar heb je daar sowieso geen last van.
Als de GPS in het CompactFlash slot zit knippert het lampje geloof ik ook niet :?
Heb je verder nog leuke programma`s ik heb nu remote controlles geinstalleerd, maar dat werkt niet echt en als spelletje chess ene easy sms, verder nog weinig echt kunnen vinden.
Ik vind de standaard Windows Solitaire erg vermakelijk :X

edit:
M'n pa heeft d'r btw ook een of ander Rally spel op staan; misschien wel leuk als je daar van houdt?

[ Voor 4% gewijzigd door nrg op 04-01-2003 23:20 ]

• speedme
Een third party tool is inderdaad een aanduiding voor een programma gemaakt door iemand anders dan M$.
Je kunt met google zoeken op "battery program pocketpc" of iets dergelijks en dan kom je wel wat tegen. Ook op tucows zullen ze wel programma's hebben voor de pocketpc.
Wie zoekt zal vinden :)
Er zijn ook andere programma's te vinden voor image-viewing en video-viewing (ik denk ff zo snel aan PocketTV). Nogmaals : zoek goed op internet, het is zeker te vinden.

Ik heb een CF kaart van 128 MB gelijk aangeschaft en pas als er iets naar die kaart geschreven wordt gaat het rechtse lampje branden, eerder niet.
Wel brand het linkse lampje als hij in de cradle zit, want dan is hij aan het opladen.
Dus als jij andere ervaringen hebt, gewoon omruilen :) (nu kan het nog).
En tip : test het even uit in de winkel. Ik weet dat ze bij Office Center daar niet moeilijk over doen.

Succes ermee

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 januari 2003 @ 20:27:
He.. kun je er ook mee internetten ? hoe werkt dat dan ?
via een netwerk kabel ( die in je router zit ) of via je (mobiele) telefoon ?
weet iemand hier al antwoord op ?

ik wil er ook 1 gaan aanschaffen maar is deze alleen te krijgen bij office center ?

• speedme
Ja, het werkt eigenlijk net als een pc.
Je kunt IP instellingen doen en dan vanaf de cradle internettten (er moet tenslotte een link met de pc zijn).
Ook is het mogelijk om in te bellen bij een ISP via de gsm en dan te internetten via de infrarood poort. De ISP moet dan natuurlijk wel GSM connecties ondersteunen.

De pda op zich is bij velen te koop, maar hij is in de actie bij de Office Center.
Echter of hij nog steeds in de actie is weet ik niet.

• pvdlaan
Ik heb er ook meteen een 128 df kaartje bijgekocht, waren ook net in de aanbieding :)
Verder is volgens mij dat met dat knipperende lampje verholpen, mocht het weer gebeuren ga ik zeker terug ermee naar office.
ben ook druk aan het zoeken op het onternet en heb toch al het een en ander gevonden bij handago.com en pocketgear.com en cnet.com en natuurlijk ook bij tucos.nl. maar wat zijn nou echt "must have" programma`s ...
speedme schreef op 06 januari 2003 @ 12:00:
Ja, het werkt eigenlijk net als een pc.
Je kunt IP instellingen doen en dan vanaf de cradle internettten (er moet tenslotte een link met de pc zijn).
Ook is het mogelijk om in te bellen bij een ISP via de gsm en dan te internetten via de infrarood poort. De ISP moet dan natuurlijk wel GSM connecties ondersteunen.

De pda op zich is bij velen te koop, maar hij is in de actie bij de Office Center.
Echter of hij nog steeds in de actie is weet ik niet.
Ook hier ben ik mee bezig geweest qua instellingen maar ook met het zoeken naar m`n ip adres en m`n isp inbel nummer, maar daar zal ik wanadoo ff over opbellen, voorlopig kan ik toch nog niet internetten via m`n mobieltje.

Je kon altijd iets intoetsen bij start-->uitvoeren maar ik weet niet meet welk programmaatje daar moest intoetsen, volgens mij iets van ipcnfg, maar dat werkt dus niet. Weet iemand nog wat je daar kan intoetsen om achter je ip adres te komen ...

heb het al gevonden: winipcfg

• pvdlaan
speedme schreef op 06 januari 2003 @ 11:00:

Ik heb een CF kaart van 128 MB gelijk aangeschaft en pas als er iets naar die kaart geschreven wordt gaat het rechtse lampje branden, eerder niet.
Wel brand het linkse lampje als hij in de cradle zit, want dan is hij aan het opladen.
Dus als jij andere ervaringen hebt, gewoon omruilen :) (nu kan het nog).
En tip : test het even uit in de winkel. Ik weet dat ze bij Office Center daar niet moeilijk over doen.

Succes ermee
het rechter lampje blijf eigenlijk alleen knipperen als ik activesinc heb uitgevoerd, dus als ik de pda in de cardle heb gedaan. ook als ik hem daarna weer er vanaf haalt. wil ik dat het knipperende lampje uitzetten dan moet ik heb dus resetten. Ik weet niet of dat kwaad kan, maar het lijkt me niet de manier ...

Verder vind ik het qua documentatie erg minimaal, zo wordt er niks meegeleverd qua pocketpc handleiding en ook niet echt voor de E-200.

En wil het ook nog niet echt lukken met Mycasio ... :(

verder wel tevreden hoor.

• speedme
Het hoort inderdaad niet.
Alleen tijdens een schrijf/lees-actie van/naar de CF kaart hoor het lampje te branden.

Ga er gewoon mee terug en probeer een andere uit de winkel.

• pvdlaan
speedme schreef op 07 January 2003 @ 10:20:
Het hoort inderdaad niet.
Alleen tijdens een schrijf/lees-actie van/naar de CF kaart hoor het lampje te branden.

Ga er gewoon mee terug en probeer een andere uit de winkel.
volgens mij zit `m daar ook juist het probleem, zodra ie iets schrijft of synct, gaat het lampje knipperen en houd daarna niet meer op, alleen met een reset !

erg vreemd, maar je zou bijna zeggen dat het een verkeerde instelling is of dat het te maken heeft met activesync 3.6.

Maar ik zal wel ff terug gaan naar office, misschien weten zij het ...

• pvdlaan
Weet iemand misschien hoe je je pocketpc goed kan resetten ...
Ik ga hem morgen omruilen bij office center, maar nu staat er natuurlijk al het een en ander op, wat ik er graag af wil hebben. op m`n vorige palm zat er z`n reset knopje voor aan de onderkant van het aparaat, maar kan hier niks vinden, ja wel de resetknop aan de zijkant, maar daar verwijder je niet alle documentatie mee...

Of zou ik toch alles handmatig moeten gaan verwijderen ...

Pagina: 1