• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Topicstarter
Ik was vandaag een beetje aan het dromen en aan het denken wat voor progje ik nou eens wilde gaan maken en toen kwam ik op het idee om een progje te gaan maken om met smsjes je computer te besturen, dus een soort sms server, maar als je op kabel internet zit heb je geen telefoon nr. die naar je computer wijst, dus denk ik van, ik kan ook met de telefoon e-mailtjes verzenden, en dan een mail server opzetten die van een bepaald adres de boel beheert en dan via commando's in email de computer te besturen. Maar als ik iets wil bereiken test ik eerst de dingen die ik wil gebruiken, dus ik wou ook ff kijken of die emailtjes die ik stuur ook echt aankwamen en dat ik geen zooi erbij hoef in te stellen. En ik bij bericht-opties op m'n telefoon m'n sms opties naar email gezet en een berichtje neergezet en toen vroeg hij om een email adres, dus heb er ff mijn email neergezet zodat hij die mail naar mij toestuurd.
Maar daarna vroeg hij naar een telefoon nr. maar daar weet ik niet wat ik daarbij moet zetten. Bij emailtjes sturen heb je naar mijn idee geen telefoon nr. nodig.
Wat moet ik daar bij dat telefoon nr. neerzetten.

telefoon: Nokia 5510
Dienst: KPN

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2025

robjanssen

Software Developer

Heb hetzelfde probleem:

Telefoon: Nokia 6510
Provider: BEN

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:08
Volgensmij gaat dat via WAP. Je wap inbelnummer moet je dus invoeren lijkt me...

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-03 21:56

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Er zijn een paar telefoons die dit idd via wap kunnen, maar de meeste (Nokia 6310 bijvoorbeeld) doen dit via een "echte" smtp server... En tja, da's nou kut... Sinds die 06760 nummers (ofzo) zijn ingevroed kun je met een mobiel bijna geen enkele ISP meer met een mobiel bellen, omdat dit hen teveel geld kost en ze dus mobiel verkeer naar die nummer blokkeren...

• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Email versturen kan idd via WAP, of bij sommige telefoons (Sony Ericsson T68i bijvoorbeeld) rechtstreeks met een ingebouwde emailclient. Via SMS emailen kan volgens mij alleen als de provider dat ondersteunt, en de Nederlandse doen dat niet afaik...

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:08
Kippenijzer schreef op 29 december 2002 @ 23:14:
Er zijn een paar telefoons die dit idd via wap kunnen, maar de meeste (Nokia 6310 bijvoorbeeld) doen dit via een "echte" smtp server... En tja, da's nou kut... Sinds die 06760 nummers (ofzo) zijn ingevroed kun je met een mobiel bijna geen enkele ISP meer met een mobiel bellen, omdat dit hen teveel geld kost en ze dus mobiel verkeer naar die nummer blokkeren...

Hmm, tja, das lastig. Er is btw nog wel een gratis provider met een 'normaal' nummer: freeAccess :)

• robjanssen

robjanssen

Software Developer

Ik heb het nu 2x geprobeerd 1x met het WAP inbel-nummer en 1x met het nummer van de berichtcentrale. Beide keren kreeg ik de melding op mijn telefoon van bericht verzonden.
Maar ik heb nog steeds niets binnen op mijn e-mail account.

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Het moet niet met het nummer van de berichtencentrale. Er moet een aparte Mailserver worden ingesteld. Die van Vodafone is "125". Ik weet niet of het een algemeen nummer is, of alleen van vodafone, maar deze doet het wel iig. (icm met een 6310i) :)

[ Voor 15% gewijzigd door Skate2000 op 29-12-2002 23:31 . Reden: lompe fout ]

• robjanssen

robjanssen

Software Developer

Als ik het nummer 125 gebruik, krijg ik steeds de melding Kon bericht nu niet verzenden.
Maar ik heb wel BEN, dus misschien dat het daar aan ligt.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Cutebritney schreef op 29 December 2002 @ 23:20:

[...]

Hmm, tja, das lastig. Er is btw nog wel een gratis provider met een 'normaal' nummer: freeAccess :)
Tiscali heeft naast de 0676 inbelnummers ook een speciaal inbelnummer voor mobiel inbellen, 0202001019.

E-mail versturen via de sms-functie van de telefoon zal niet gaan. De Nederlandse providers ondersteunen alleen het formaat Tekst (of Standaard) voor een bericht. De mogelijkheid om via 125 toch te e-mailen gaat dan ook via sms (met de beperking van 160 tekens per bericht).
Eerst moet je e-mail aanzetten, door een sms bericht te sturen met de inhoud EMAIL ON naar 125. Dan krijg je een bericht terug dat e-mail aangezet is. Vervolgens kun je e-mails versturen door een sms-bericht te schrijven met daarin het e-mailadres (dat ook meetelt voor de 160 tekens). Dat tekstbericht moet een bepaalde vorm hebben, ik geloof dat je in ieder geval begint met het woord EMAIL (wéér 5 tekens minder). Ook dit sms-bericht stuur je naar 125. Let wel op dat de kosten hiervan hoger zijn dan bij een gewoon sms-bericht.
Maar het is dus via een omweg mogelijk.

edit:
kijk ook eens op gin.nl voor sms diensten

[ Voor 3% gewijzigd door Canaria op 30-12-2002 00:15 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• robjanssen

robjanssen

Software Developer

Op gin.nl heb ik het gevonden.

Je moet onderstaande in je bericht intikken.
EMAIL naam@domein.nl DIT IS EEN TESTJE.
Stuur dit bericht naar het nummer (555 voor BEN, 969 voor KPN)

Bij bericht-opties moet je bericht verzenden als gewoon op tekst zetten, dus zodat je geen nummer voor de e-mailserver hoeft in te geven.

Tekst van gin.nl
Email Verzenden

E-mail verzenden met uw GSM
U gebruikt het keyword EMAIL, gevolgd door een spatie, het e-mail adres waar het bericht naartoe moet, een spatie en de te verzenden tekst. Een e-mail verzenden doet u bijvoorbeeld op de volgende manier:

Voorbeeld: EMAIL info@gin.nl DIT IS EEN TESTJE. (stuur als SMS bericht naar het nummer 555)

Email verzenden vanuit een mailprogramma naar een GSM
Vanuit een mailprogramma is het ook mogelijk om een e-mail te verzenden naar een mobiele telefoon.

Geef het e-mail adres van de mobiele telefoon (tel.nr.@gin.nl) in in het 'To' veld en de tekst die verzonden moet worden in het 'subject' veld van de e-mail. Let wel dat het totale bericht niet langer mag zijn dan 160 karakters inclusief spaties en leestekens. Het is mogelijk iets in het bodygedeelte van de e-mail te zetten, maar zolang de ontvanger van de e-mail deze dienst niet heeft ingesteld, zal er ook niets ontvangen worden. U kunt hier meer informatie vinden over deze dienst.

Als u een e-mail heeft ontvangen in uw mailbox op het internet, die verzonden is met een mobiele telefoon, dan kunt u hier een reply of antwoord op sturen. Het is het slimste om een hele nieuwe e-mail aan te maken, dit om eventuele problemen te voorkomen. Wanneer u namelijk in uw mailprogramma een reply of antwoord zou zenden en uw tekst niet in het 'subject' veld zou plaatsen, ontvangt de gebruiker van de mobiele telefoon zijn eigen bericht terug. Dit geldt ook voor het meezenden van tekst in het bodygedeelte van de e-mail. Mocht u tekst mee willen zenden, terwijl er al tekst in de body staat, dan kunt u er het beste voor zorgen dat u deze tekst eerst verwijderd en dat u daarna uw bericht ingeeft.

Speciale tekens
Op sommige GSM telefoons is het niet mogelijk het ?apestaartje' (@) te gebruiken, dat op Internet gebruikt wordt als scheidingsteken. U mag in dat geval ook een uitroepteken (!) gebruiken. Het veel voorkomende ?underscore' teken (_) mag vervangen worden door een paragraafteken (?).

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Topicstarter
trouwens de keyword email die doet het niet bij kpn, dan krijg ik een bericht terug met "keyword email niet gevonden" ofzo. Dus die doet et niet.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

robjanssen schreef op 30 december 2002 @ 00:41:
Op gin.nl heb ik het gevonden.

Je moet onderstaande in je bericht intikken.
EMAIL naam@domein.nl DIT IS EEN TESTJE.
Stuur dit bericht naar het nummer (555 voor BEN, 969 voor KPN)

Bij bericht-opties moet je bericht verzenden als gewoon op tekst zetten, dus zodat je geen nummer voor de e-mailserver hoeft in te geven.

Tekst van gin.nl

[...]
Kost dat ook extra?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Pagina: 1