Naja Opnieuw ,
Hoe is de situatie :
3 x Windows XP Pro Clients (DHCP range 192.168.0.0 <> 192.168.x.x )
1 X Suse Linux 8.1 (1 NIC DHCP < krijgt geen adres bij opstarten(??)
Samba Versie 2.2.5 (swat voor web-based-config)
- Aanpassingen gemaakt zoals beschreven in : http://hr.uoregon.edu/davidrl/samba-pdc.html
- Machinenamen toegvoegd aan /etc/passwd (met $ op het einde << waarom kan dit trouwens niet met YAST2 , daar pakt ie geen $)
- Entry gemaakt voor machine met smbdpasswd -m -a machinenaam
- Entry gemaakt voor user die de machines in het domein moet plaatsen met smbpasswd - a root
Wat er mis gaat :
Bij het aanmelden van mijn windows Xp Pro computer krijg ik de volgende foutmelding (die ik niet kan vinden in de Knowledgebase)
""
The error was: "DNS name does not exist."
(error code 0x0000232B RCODE_NAME_ERROR)
The query was for the SRV record for _ldap._tcp.dc._msdcs.DCS
Common causes of this error include the following:
- The DNS SRV record is not registered in DNS.
- One or more of the following zones do not include delegation to its child zone:
DCS
. (the root zone)
""
- Blijkbaar kan het systeem geen DNS server vinden ? Moet ik met "named" aan de slag op de Unix server ??
Heb in de Local policies het volgende aangepast :
Domain Member : Digitally encrypt or sign secure channel data (disabled)
Domain Member : Digitally sign secure channel data (disabled)
Als ik wist waar ik moest zoeken deed ik dat wel . De laatste drie dagen heb ik non-stop (paar uurtjes pitten) geprobeerd om dit aan de gang te krijgen . Ik weet gewoon niet waar het mis zit .
Hoe is de situatie :
3 x Windows XP Pro Clients (DHCP range 192.168.0.0 <> 192.168.x.x )
1 X Suse Linux 8.1 (1 NIC DHCP < krijgt geen adres bij opstarten(??)
Samba Versie 2.2.5 (swat voor web-based-config)
- Aanpassingen gemaakt zoals beschreven in : http://hr.uoregon.edu/davidrl/samba-pdc.html
- Machinenamen toegvoegd aan /etc/passwd (met $ op het einde << waarom kan dit trouwens niet met YAST2 , daar pakt ie geen $)
- Entry gemaakt voor machine met smbdpasswd -m -a machinenaam
- Entry gemaakt voor user die de machines in het domein moet plaatsen met smbpasswd - a root
Wat er mis gaat :
Bij het aanmelden van mijn windows Xp Pro computer krijg ik de volgende foutmelding (die ik niet kan vinden in de Knowledgebase)
""
The error was: "DNS name does not exist."
(error code 0x0000232B RCODE_NAME_ERROR)
The query was for the SRV record for _ldap._tcp.dc._msdcs.DCS
Common causes of this error include the following:
- The DNS SRV record is not registered in DNS.
- One or more of the following zones do not include delegation to its child zone:
DCS
. (the root zone)
""
- Blijkbaar kan het systeem geen DNS server vinden ? Moet ik met "named" aan de slag op de Unix server ??
Heb in de Local policies het volgende aangepast :
Domain Member : Digitally encrypt or sign secure channel data (disabled)
Domain Member : Digitally sign secure channel data (disabled)
Als ik wist waar ik moest zoeken deed ik dat wel . De laatste drie dagen heb ik non-stop (paar uurtjes pitten) geprobeerd om dit aan de gang te krijgen . Ik weet gewoon niet waar het mis zit .