Toon posts:

LINUX <> PDC Extended :)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Naja Opnieuw ,

Hoe is de situatie :

3 x Windows XP Pro Clients (DHCP range 192.168.0.0 <> 192.168.x.x )
1 X Suse Linux 8.1 (1 NIC DHCP < krijgt geen adres bij opstarten(??)

Samba Versie 2.2.5 (swat voor web-based-config)

- Aanpassingen gemaakt zoals beschreven in : http://hr.uoregon.edu/davidrl/samba-pdc.html

- Machinenamen toegvoegd aan /etc/passwd (met $ op het einde << waarom kan dit trouwens niet met YAST2 , daar pakt ie geen $)

- Entry gemaakt voor machine met smbdpasswd -m -a machinenaam

- Entry gemaakt voor user die de machines in het domein moet plaatsen met smbpasswd - a root

Wat er mis gaat :

Bij het aanmelden van mijn windows Xp Pro computer krijg ik de volgende foutmelding (die ik niet kan vinden in de Knowledgebase)

""

The error was: "DNS name does not exist."
(error code 0x0000232B RCODE_NAME_ERROR)

The query was for the SRV record for _ldap._tcp.dc._msdcs.DCS

Common causes of this error include the following:

- The DNS SRV record is not registered in DNS.

- One or more of the following zones do not include delegation to its child zone:

DCS
. (the root zone)

""

- Blijkbaar kan het systeem geen DNS server vinden ? Moet ik met "named" aan de slag op de Unix server ??

Heb in de Local policies het volgende aangepast :

Domain Member : Digitally encrypt or sign secure channel data (disabled)
Domain Member : Digitally sign secure channel data (disabled)

Als ik wist waar ik moest zoeken deed ik dat wel . De laatste drie dagen heb ik non-stop (paar uurtjes pitten) geprobeerd om dit aan de gang te krijgen . Ik weet gewoon niet waar het mis zit .

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

De DHCP-server moet bij het opstarten zowieso een adres krijgen, dat zou normaal gesprofken dan 192.168.0.1 worden. De clients horen adressen daarboven te krijgen. Een 0 aan het einde kan niet, dat is een gereserveerd nummer, net al 255.

Het is vrij gebruikelijk om servers vaste adressen in de range 1 tot 19 te geven en de clients dynamische adressen (tja, statisch mag ook) te geven vanaf 20.

Heb je in Samba de encrypted passwords aangezet?

[ Voor 7% gewijzigd door Bergen op 29-12-2002 22:29 ]

Verwijderd

DNS is een kwestie van de DNS server van je provider instellen als je er zelf niet een hebt draaien. Hostnames kun je in de hosts en of lmhosts.sam neerzetten op je XP voor zover ik weet. Een nameserver draaien kan, maar is niet noodzakelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap niet dat linux zichzelf geen Ip-adres geeft bij het opstarten . Dat zou toch de opzet moeten zijn .
Ik heb nu de server eens tatisch ip adres gegeven .0.1 ..maar kan XP nog niet toevoegen aan het domein

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Kun je de output van ifconfig eens posten dan?

Verwijderd

Als je een DHCP server draait kun je het beste de interface waar de DHCP server op luistert een vast ipnummer geven en niet via DHCP laten gaan.
Je hebt dus drie dingen:
- DNS probleem
- DHCP probleem
- Samba PDC probleem
of begrijp ik je verkeerd ?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je probleem zit erin dat je XP clients op NETBIOS nivo hun DC moeten vinden.

Nu staat je Samba DC zo te zien niet met een vast Ip adres, dat zou ik als je die als Server wil gebruiken dus wel doen.

Controleer of je je Server wel als master browser kan vinden, dat kan je in XP doen dmv nbtstat.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Probeer Samba 2.2.7a eens, er is een hoop veranderd voor winXP sinds de laatste releases :)
Pagina: 1