Toon posts:

[tria markers] welke kleuren...

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wil een beetje exprimenteren met pantone tria markers m.b.t. ontwerpen van webpagina's.... nou wil ik er een stuk of 4/5 gaan halen (dus niet meteen de hele set a 1500 euro)

wat voor kleuren zla ik nemen... de standaard 4, 6, 653 etc.... \

degene met andere favo kleurtjes mogen die hier ook opnoemen...

(geen opsomtopic he...)

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 15:52

waxle

Schavuit & Schobbejak

uhm, hoezo vraag je dat? je kan toch gewoon zelf gaan kijken welke kleuren je cool vindt/denkt te gaan gebruiken? Kwestie van smaak denk ik hoor... Ja, gewoon de zwart en wat primaire kleuren, dat is altijd wel handig om te hebben, misschien ook wel de CMYK-set, maar voor de rest moet je gewoon lekker nemen wat je zelf mooi vindt.

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:23

lonkhuijzen

100% ADH

eeeuhm 4, 8 en 11 en een paar coole mooie kleuren die je toch zelf moet uitzoeken omdat dat denk ik wel persoonlijk is :)

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

geen primaire kleuren, dan kan je beter naar de speelgoedwinkel gaan :)

Tja, ik weet niet of je een wilde schetser bent, of dat je netjes binnen de lijnen blijft...

Maw, wat wil je gaan tekenen. Ik denk iig niet dat je op basis van je 3 kleurtjes een design moet gaan maken. Dan gaan al je pagina's wel erg op elkaar lijken namelijk.

Voor presentatie tekenen gebruik ik een setje cool grey's, en 'n enkele warm gray en dan een zootje kleuren en natuurlijk alles door elkaar. Kijk gewoon in de winkel wanneer je wat verschillende dingen over elkaar smeert, wat eruit komt.

Succes en pas op, het is verslavend om die dingen te kopen! :P
om maar te zwijgen van die takkedure navulflesjes, die je toch echt nodig hebt...

Verwijderd

MAar... waarom doe je het niet gewoon op je PC?? :)
Scheelt een hoop in kosten.

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nr 36 (mangaanblauw) vind ik mooi, en de meeste rosetinten :P

Verwijderd

Topicstarter
het is niet om serieus te gaan ontwerpen maar gewoon een beetje met die dingen te experimenteren... de design die ik nu in ps maak gebruik ik ook allemaal pantone kleuren (huisstijl ed) maar om nou al die kleuren aan te gaan schaffen :(

daarom wil ik gewoon een paar populaire kleurtjes gebruiken om wat mee te experimenteren of et ook echt wat wordt en als t nix wordt is t zonde als je net 80 euro's aan 20 stiftjes hebt besteed...

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Denk ook aan je grijstinten, vind ik ook belangrijk.. en je vulling, schetsblok etc.
Al met al ben je zowieso gewoon aardig wat kwijt voor wat behoorlijks.
Heb geloof 36 markers, en je komt een eind.. 't kostte ook wel wat ;)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Ikzelf heb 12 kleuren:

O 265-t -- paars
O 354-t -- groen
O Process Cyan-t -- cyaan
O 165-t -- oranje
O Process Magenta-t -- magenta
O 473-t -- gezichtskleur
O 1205-t -- vanille
O 486-t -- gebroken wit
O 304-t -- heel zacht blauw
O 351-t -- hele lichte groen
O 263-t -- lavendel

Verder heb ik nog de 5 grijswaarden.

Met deze kleuren kun je natuurlijk mengen en je kan er de meest standaard kleuren mee maken.
Ik heb ze moeten kopen voor school (grafisch lyceum Eindhoven) met de intentie om storryboards mee te maken.
We gebruiken ze idd verder nog om visuals van cd-roms en websites te tekenen.

Dit zijn iig 12 goede kleuren en je kan later altijd nog bijbestellen.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 14:53 . Reden: spelfoutje ]

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:52
ach, als ik bezig ben met een ontwerp en ik wil een bepaalde kleur dan ren ik gewoon even naar de zaak op de hoek voor een nieuwe stift :). Nadeel isd at je verzameling stiften aardig snel groeit zo, en je portemonnee steeds dunner wordt. pastelkrijt is ook leuk om mee te spelen trouwens.

[ Voor 10% gewijzigd door P5ycho op 30-12-2002 14:57 ]

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Topicstarter
iedere week 1 marker a 4 euro 8 dan heb je na 6 jaar een leuke verzameling a 1200 euro :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 december 2002 @ 14:57:
iedere week 1 marker a 4 euro 8 dan heb je na 6 jaar een leuke verzameling a 1200 euro :D
welliswaar allemaal uitgedroogd ;)

• P5ycho
Natuurlijk heb je op een gegeven moment wel een groot aantal kleuren waar je je mee kunt redden, voor 1 lijntje koop ik echt geen nieuwe stift.
op een beetje goed papier kun je met 1 stift een hoop tinten maken, ik zou beginnen met lichtere kleuren.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 14:59:
[...]

welliswaar allemaal uitgedroogd ;)
af en toe nieuwe puntjes kopen :D

Verwijderd

Topicstarter
P5ycho schreef op 30 December 2002 @ 15:00:
Natuurlijk heb je op een gegeven moment wel een groot aantal kleuren waar je je mee kunt redden, voor 1 lijntje koop ik echt geen nieuwe stift.
op een beetje goed papier kun je met 1 stift een hoop tinten maken, ik zou beginnen met lichtere kleuren.
2 lagen ove relkaar maakt ert alweer een stuk donderder :D

Verwijderd

P5ycho schreef op 30 december 2002 @ 15:00:
Ja maar dat marker papier is zeer veradelijk en krijg je dus niet altijd dezelfde kleuren met 1 stift :) Dit verschilt dan per streep die je zet.
Hooguit irritant. Daarom werk ik niet meer met markerpapier maar met gewoon papier.
Dit zuipt welliswaar meer inkt maar wat moet je anders met je studiefinanciering :)

• P5ycho
Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 15:04:
[...]

Ja maar dat marker papier is zeer veradelijk en krijg je dus niet altijd dezelfde kleuren met 1 stift :) Dit verschilt dan per streep die je zet.
Hooguit irritant. Daarom werk ik niet meer met markerpapier maar met gewoon papier.
Dit zuipt welliswaar meer inkt maar wat moet je anders met je studiefinanciering :)
das wel weer zo, daarom gebruik ik ook pastelkrijt voor grotere vlakken :)
als je t goed aanpakt horen de strepen die je krijgt gewoon bij je design, kwestie van netjes de goede richting uit kleuren :)
Het is maar net wat voor look je naar op zoek bent.

[ Voor 5% gewijzigd door P5ycho op 30-12-2002 15:09 ]

Pagina: 1