Toon posts:

hulp bij overclocken

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
sorry was effe dubbelpost :|

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 21:51 ]

Verwijderd

In principe mag je net zo hoog gaan met VCORE als je kan (in je BIOS)
Wel als deze niet unlocked is.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 21:51 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dus 2 volt bij een p4 kan geen kwaad?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

korte termijn niet neen, hij gaat alleen wat minder lang meegaan, omdat de electrische circuitjes in je cpu wat eerder zullen beschadigd raken . :) Niet ongerust zijn dat dat meteen volgende week gaat gebeuren hoor :)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 00:21:
korte termijn niet neen, hij gaat alleen wat minder lang meegaan, omdat de electrische circuitjes in je cpu wat eerder zullen beschadigd raken . :) Niet ongerust zijn dat dat meteen volgende week gaat gebeuren hoor :)
Ik heb m niet op 2 volt lopen, zou eff lekker wezen.

Ik vraag me wel af hoe hoog ik zou komen met 2 volt en watercooling of prometia >:)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

och ,weet niet, P4's lekker hoog als je een geschikt moederbordje hebt en goed geheugen...
met mijn moederbord kom ik niet hoger als een FSB van 150 ofzo :'( ligt niet aan mn kingston memory... maar mn cpu heeft wel 3 maand 2 volt door zn kiezen gekregen heb hem net dees week weer wat teruggeschroefd. Het probleem is denk ik mijn mobo)
Dit is met een Koolance case. Hij liep dus op 1875 mhz ipv de standaard 1666mhz, niet slecht voor een xp met een palomino core...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 00:21:
SNDS ????

Verwijderd

SNDS ??? staat voor? :)

Verwijderd

ff opgezocht: Sudden Northwood Death syndrome...

idd ja, daar doelde ik op... het zal niet direct gebeuren, maar de cpu zal minder lang meegaan....

edit: hier is trouwens en nieuwsbericht over dit syndroom. nieuws: "Sudden Northwood Death Syndrome" teistert overklokkers

NOG niet iets soortgelijks gehoord over AMD's maar overclocken zal ook daar wel de levnesduur niet positief beinvloeden ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 03:08 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 03:03:
ff opgezocht: Sudden Northwood Death syndrome...

idd ja, daar doelde ik op... het zal niet direct gebeuren, maar de cpu zal minder lang meegaan....

edit: hier is trouwens en nieuwsbericht over dit syndroom. nieuws: "Sudden Northwood Death Syndrome" teistert overklokkers

NOG niet iets soortgelijks gehoord over AMD's maar overclocken zal ook daar wel de levnesduur niet positief beinvloeden ;)
Het ging dus om Northwood P4 cpu's die op .13 micron gebakken zijn, die gingen bij hoge clocksnelheden en hoge voltages binnen enkele weken kapot...

We houden ons hart vast of dat het Intel's schuld is en een fluke of dat het echt zo is dat .13 micron en kleiner zo gevoelig is... dat zou het einde van OC'en kunnen betekenen.

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:55

Jaymz

Keep on moving !

Zonder startpost lijkt me dit verder weinig zin hebben :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.