Toon posts:

PC wordt niet meer wakker uit standby

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik probeer het opnieuw; vorige posting (pc boot na standby niet met power-knop) beetje onhandig aangepakt. Dus nu een nieuwe topictitel en een verbeterde beschrijving van het probleem en mijn stappen.

Als mijn (twee weken oude) pc handmatig of automatisch op standby geschakeld wordt (powerled knippert rustig) wordt het systeem niet meer wakker met muis of toetsenbord. He-le-maal niets.

Het is zelfs niet mogelijk de computer met de power-knop weer te booten. De power- en hd-leds gaan dan wel branden (continu), maar de monitor meldt dat er geen sync-signal is en er gebeurt verder niets. Alleen een harde reset helpt dan nog. Overigens geeft windows dan geen foutmelding (dus geen disk-check oid). Er zitten geen discs in de drives die evt. voor bootproblemen kunnen zorgen. Dat dacht ik nl. even; ik hoor dat de drives gecheckt worden.

Ook bios-opties nagelopen (power > power up control). Daar wordt wel gesproken over power-up door tb of muis, maar dat staat in het rijtje van wake-on-lan e.d. Dat is niet wat ik bedoel: booten vanaf niks.

Ik heb heel Omega afgezocht, maar kennelijk is dit geen standaard-probleem. Wel gerelateerde problemen (vaak met Asus-mobo's!), nl. [rml][ Win XP] standby prob[/rml], maar geen oplossing.

Welke Asus-bezitter herkent het probleem en heeft een oplossing?

Systeem: Chieftec Dragon miditower, Asus P4PE, WD 1200JB, Logitech Wireless Desktop Optical, Windows XP Pro incl. SP1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Hmm, dat had niet in een nieuw topic gehoeven, titel aanpassing en een toevoegende reply waren genoeg geweest.

Ik vraag wel ff een slotje aan voor je oude topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Klinkt meer als een Suspend/Standby stand die niet goed samenwerkt met je Wireless Optical ramplank + muis...
Gebeurt dat ook als je een "gewone" ps/2 ramplank gebruikt?

PDF manual voor je P4PE

[edit]
heb je in je bios bij Advanced > PS/2 mouse function control je ps/2 [auto] staan of [enabled]?

[ Voor 45% gewijzigd door alt-92 op 30-12-2002 06:01 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de pdf-manual; ik had het boekje al doorgespit. Beide bios-opties heb ik geprobeerd; geen effect.

Met een verder prima werkende usb-muis (en uitgeschakeld optisch broertje) krijg ik het systeem niet eens IN slaap :(, laat staan er uit. Een oud tb heb ik momenteel niet bij de hand.

Iemand anders nog een idee?

Het zal toch niet zo zijn dat ik de enige ben met dit probleem? Kunnen alle tweakers met een vergelijkbaar probleem zich even melden incl. specs? Misschien ontdekken we een patroon.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb ook even in de Microsoft KB gezocht en wel iets gevonden wat er op LIJKT: "Computer Appears to Hang When You Resume from Standby Mode"
http://support.microsoft....spx?scid=KB;en-us;q190362

De patch is ingebouwd in SP1 en die heb ik.

Nog geen oplossing dus. Suggesties nog steeds welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:03

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Op verzoek move OH > WOS

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik heb het zelfde probleem. (zie [rml][ XP] Wordt niet wakker uit stand-by[/rml])
Heb jij al een oplossing?
Groeten,
Plevuus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:59

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 16:31:
Hallo,
Ik heb het zelfde probleem. (zie [rml][ XP] Wordt niet wakker uit stand-by[/rml])
Heb jij al een oplossing?
Groeten,
Plevuus
Hoi, welkom op GoT nog :)

Dit is nogal een oud topic en ik kan me voorstellen dat je wel het zelfde probleem hebt, maar met een andere hardware configuratie etc,,

Open daarom aub een nieuw topic en beschrijf je probleem daarin goed.

Neem daarvoor eerst dit even door aub: Windows Operated Systems - Policy

[edit]
Heb je al gedaan zie ik: [rml][ XP] Wordt niet wakker uit stand-by[/rml] :)

[ Voor 8% gewijzigd door momania op 08-01-2004 16:37 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.