3 NICs in 1 comp ?

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:01

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Domme vraag misschien:

Kan ik 3 NICs in 1 comptegelijk proppen? Ik wil namelijk het volgende:

1 Ethernet voor Kabel
1 Ethernet voor op HUB
1 Token ring voor op MAU

Kan alles dan nog zonder probs met elkaar babbelen? Dus een laptop die op de athernet hub hangt communiceren met een WS wat op de token ring MAU hangt ??

ThX
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:32
Nee, dat kan niet... Dan moet je gaan routen. Ethernet 1 is een ander netwerk dan ethernet 2 en tokenring 1.
Voor internet-delen (primair, misschien ook je netwerk) kan ik Winroute aanbevelen, maar of dat ook met 3 nics werkt weet ik niet.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Koffie
  • Laatst online: 21:01

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Van dat routen en WinRoute geen verstand.
Maar het werkt nu met 2 NICs sowieso (standaard setup, 1 server, 2 NICs.1e gaat naar kabel, andere naar hub. Server pakt gewoon inet, en de clients via een proxy).
Echter wil ik dus een 3e erbij doen om zo langzaam over te gaan van Ethernet naar Token Ring.

ThX
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb 3 nics in mijn server hangen en dat gaat perfect. Routen moet je sowieso als je een netwerkkaart aan internet hebt hangen en eentje naar een lokaal netwerk, maakt volgens mij niet zo veel uit of je 1 of 10 nics naar je lokale netwerk hebt, zolang je rounting software maar 2+ nics ondersteund.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Winroute is een stukje keek.

ICQ installeren is nog neeet iets simpeler dan dat.

• CmdrKeen
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

2 of meer NIC's in 1 server maakt routen noodzakelijk.

Onder Windows NT is dat hel, onder Windows 2000 (pro/server/AS) is het makkelijker, alleen ingewikkelder omdat je gedwongen wordt Active Directory te gebruiken. Onder Windows 95... nee, dat wil je niet...

Oh ja, en het maakt niet uit of je twee of twintig netwerkkaarten in je systeem hebt zitten. Routen is routen.

Bloed, zweet & koffie

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Onder Windows NT is routeren simpel zat. Ik heb een systeempje voor netwerk-tests met 100Base-TX, FDDI, CDDI (FDDI maar dan over koper), ATM (doet't nog niet, geen switch) en daarvoor hoefde ik alleen maar
- IP-forwarding aan te zetten;
- de default-router in te stellen (in mijn geval een systeem op het 100Base-TX segment);
- mijn Novell-server als router in te stellen voor de ARCnet- en TokenRing-segmenten die daaraan hangen (absurd genoeg gebruik je daarvoor UNIX-achtige commando's vanuit een DOS-box).
Vervolgens moest ik op de clients waarmee ik de xDDI-segmenten wilde benaderen het test-systeem als router daarvoor specificeren en het werkte.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Pagina: 1