Toon posts:

Overclock pijntjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een a7v-133 met de chipset via apollo kt133a. Die kan een fsb van 133 mhz aan. Nou, ik had mijn fsb dus op 118 en geheugen op 158, dat scheelt zo'n 1200 punten, het verschil tussen 900 mhz, sdram op 133 en fsb op 100 is dus groot.

Alleen nu, als ik op een fsb van 118 speelt krijg ik bij het opstarten van windows wel is: windows heeft een hardware fout aangetroffen. En krijg ik zo'n 8 bit's kleuren zooi op mijn beeld en moet ik herstarten. En met rtcw hoor ik de hdd heel erg ratelen en dan hangt 't finaal en dan zegt windows: rtcw heeft een fout veroorzaakt het programma wordt afgesloten. Op 900mhz heb ik er niet zo last van, nog niet zo getest. Ik weet wel wat ik nu behoorlijk wat performance mis.

Zo'n 1200 a 1300 punten met 3dmark en ik merk 't ook goed. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Misschien ligt het wel aan de nieuwe direct x? Toen kreeg ik ook al wel is zo'n systeemfout zooi melding, wat ik momenteel niet krijg. Maar die hdd daar kan ik niet over uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 21:33 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:13
misschien interpunctie en opmaak een optie ?

Verwijderd

Topicstarter
418O2 schreef op 29 December 2002 @ 21:20:
misschien interpunctie en opmaak een optie ?
Sorry, had 't allemaal achter elkaar getikt, even fixen.

Verwijderd

een verschrikkelijk onduidelijk verhaal.
maar
8 bit's kleuren zooi
klinkt alsof je videokaart ook is overgeclockt en dat die het niet trekt.
maar je pc hoeft niet perse op een hoge frontsidebus te kunnen lopen, en het hangt ook nog is af hoever de cpu en het geheugen komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 23:22 . Reden: typo ]

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:28

justifire

Shut up and squat !!

Ja lijkt mij ook je videokaart te zijn.
Onthoud dat als je systeem overklokt is en je videokaart ook, dat het best moegenlijk is dat je je videokaart iets terug moet klokken.
Die is immers ook sneller gaan lopen.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 21:25:
een verschrikkelijk onduidelijk verhaal.
maar
[...]

klinkt alsof je videokaart ook is overclocken en dat die het niet trekt.
maar je pc hoeft niet perse op een hoge frontsidebus te kunnen lopen, en het hangt ook nog is af hoever de cpu en het geheugen komen.
Euh, mijn videokaart is wel oc'ed, maar wat ik bedoel is dus dat misschien door een hogere fsb, de hdd extra gaat ratelen? Of is dat nonsens?

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Je systeem is gewoon instabiel bij die snelheid, dat wordt dus beter koelen of terugklokken.
Ik denk niet echt dat je sdram stabiel die 158 mhz kan draaien.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
bobo1on1 schreef op 29 December 2002 @ 22:07:
Je systeem is gewoon instabiel bij die snelheid, dat wordt dus beter koelen of terugklokken.
Ik denk niet echt dat je sdram stabiel die 158 mhz kan draaien.
Maar ik hoor de hele tijd mij n hdd ratelen in een spelletje bijv. Of soms een hapering in een spel, dat kan door geheugen komen?

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:28

justifire

Shut up and squat !!

lijkt mij niet
Is denk gewoon toeval dat je hd opeens hoorbaar word.
Kan wel zijn dat een deel van je ram het niet meer doet?? Kan dat ?>?
Dan gebruikt je computer vaker je harddisk om swapfiles te maken.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Idd, geheugen probleem, dat verklaart meteen de meeste fouten ook. Pas op: door de hogere FSB wordt je videokaart wel warmer (hogere AGP bus) en kan je dus misschien niet even hoog meer je videokaart overclocken.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb d'r nu geen last meer van! Nu ik asus probe niet meer laat starten bij het opstarten!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 14:02:
Ik heb d'r nu geen last meer van! Nu ik asus probe niet meer laat starten bij het opstarten!
het lijkt me sterk dat specifiek dat voor de oplossing heeft gezorgd.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
je pci bus is te hoog, verlaag je fsb.

dikzak

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 10:41

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Je moet of je FSB terug zetten naar 100, of op 133 MHz zetten. Nu gebruikt je moederbord waarschijnlijk de 1/3 divider die bij de 100 MHz FSB hoort, wat zorgt voor een PCI-bus van 118/3 = 39 MHz en een AGP-bus van 78 MHz. Als je een FSB van 133 MHz of hoger instelt, gebruikt je moederbord als het goed is de 1/4 divider, waardoor je PCI- en AGP-bus weer netjes op 33 resp. 66 MHz zullen lopen :) En als je CPU de 133 MHz FSB niet trekt kan je 'm unlocken en de multiplier verlagen.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 14:27:
[...]

het lijkt me sterk dat specifiek dat voor de oplossing heeft gezorgd.
Sinds ik dat heb gedaan geen laast meer 8)7
Pagina: 1