Toon posts:

AMD XP 1600+ doet raar.

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste overclockers,

Mijn systeem:

MSI K7T266 Pro2
AMD XP 1600+
256 DDR Crosair L2

Als ik de FBS op 144 heb staan loopt alles lekker. Als ik er 148 van maak start hij op tot aan het bureaublad voor 150 dan blijft hij vrij lang draaien (2 uur) en voor 152, 154 start hij weer niet op, mijn mobo kan aan tot 160.

Ik zou hem graag nog wat hoger dan 144 krijgen, aangezien ik nu een temperatuur heb van 41-42°C bij normaal werken (enkele uren) en 44-46° bij volle belasting (enkele uren).

Core Voltage staat op 1.75 V heb ook eens op 1.775 geprobeert. Ik weet niet hoe hoog je hier in mag gaan :|

Tips of hulp zijn van harte welkom. Ik zou wel graag niet prutsen met de multipier als het kan. Op wat laten jullie je AMD XP 1600+ lopen moesten jullie toevallig zo een model hebben.

Alvast bedankt voor de hulp!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 21:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Weet er niemand iets tegen dit probleem :'(

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:47
Ehm dat kan per processor verschillen. Je voltage mag gerust hoger (1,8 Volt ofzow). Toch zal er wel iets zijn wat een hoge FSB tegenhoud. Misschien een geheugenmodulle ofzow.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind in de BIOS wel niks om de snelheid van het geheugen trager te zetten :'( ofwel kijk ik ernaast

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:21

sapphire

Die-hard pruts0r

mijn XP1600 loopt geloof ik bijna op 1700 (ruime schatting) fsb staat op 147 ofzo en multiplier op 12 X

maaruh het verschilt per systeem hoever je kan komen of zoals err in de FAQ staat, dat een gekke japanner een P 1 166 op 2 gig kan laten draaien betekend nog niet dat jij het ook kan.

Gabriël AM5

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 19:39
Keb m'n Vcore op mijn cpu op 1,95 staan. Heb hem ook eens gehad op 2,3 .. Als je maar koeld :) Je kan je fsb niet zo hoog gooien Hierdoor worden ook je snelheid van je pci/agp bussen omhoog gegooit.
Dan begin ie fouten te maken. Zoals hd fouten of zelfs Crash. Maar kan ook zijn dat dingen langzaamer beginnen te worden. Zoals netwerk kaarten. Die kunnen geen hoge fsb aan

een bericht omhoog schoppen binnen 20 min zijn ze niet blij mee :) De volgende keer een sproberen naar een dag ofzo :)

[ Voor 17% gewijzigd door Xtremer op 29-12-2002 22:34 ]

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:21

sapphire

Die-hard pruts0r

daar heeft speedy groot gelijk in, pas op dat je niet te ver gaat met je fsb. Vooral netwerkkaarten (realtech) en modems zijn er gevoelig voor hoge pci snelheden, ook kunnen de fat tabellen van je HD beschadigen en zo kun je gegevens verliezen. Meestal is een pci snelheid van 40 mhz nogwel veilig.

tip: waarschijnlijk kan 1 van je pci kaartjes die snelheid niet aan en loopt je pc vast

( waar zo'n FAQ wel allemaal niet goed voor is :) )

Gabriël AM5

Verwijderd

256 DDR Crosair L2
Watvoor Corsair is dit?

Verwijderd

Topicstarter
Latency 2 of hoe ze het ook noemen

fbs op 146 loopt hij vast = pci 36.5 kan daar dan al iets op vastlopen ? mijn hd heeft idd 1 keer een fout gegeven maar toch nog niet bij 36.5 mhz?

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

dubbelpost

[ Voor 99% gewijzigd door _ferry_ op 02-01-2003 18:38 ]

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 18:09:
Latency 2 of hoe ze het ook noemen

fbs op 146 loopt hij vast = pci 36.5 kan daar dan al iets op vastlopen ? mijn hd heeft idd 1 keer een fout gegeven maar toch nog niet bij 36.5 mhz?
ik heb een fsb van 149/150 voor mijn duron :P heb nu een crash gehad, me geluid, en modem wil hij niet goed instaleren, begon toebn ik nieuwe wdm drivers had gedownload. maar me modem deed het in me andere computer ook niet, misschien om dat er al een modem inzat en er weinig irq/com meer vrij was.hoeveel zou mijn pci snelheid eigenlijk zijn? 38 ofzo?

• SmauG
  • Laatst online: 11-01-2022
heb eens een pci netwerkkaart op die manier gesloopt... weet niet hoe, maar die pci bussnelheid heeft (fsb100 --> 110 op oud bordje) vond die kaart niet leuk, kan best dat dat jou modem ook overkomen is

Verwijderd

ik heb zo ongeveer hetzelfde systeem, ook:

MSI K7T266 Pro2
AMD XP 1600+
256 DDR

hij loopt al meer dan een jaar stabiel op de snelheid van een xp1800+ (fsb 146 dacht ik) en dat met een gewone standaart coolermaster.

misschien kan 1 van je pcikaarten er gewoon niet tegen. haal gewoon alles er uit behalve je videokaart en kijk dan is hoe hoog je komt.

maar je kan met dit moederbord idd niet je geheugen langzamer laten lopen

Verwijderd

Topicstarter
zal dan waarschijnlijk aan netwerkkaartje liggen, valt hier trouwens iets aan te doen , kzou nog graag op internet kunnen :)

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 22:03 ]

Verwijderd

probeer er eerst is achter te komen of het zekerweten wel het netwerk kaartje is :)

Verwijderd

Topicstarter
mijn video kaart is geforce2 mx

voor de rest heb ik geen insteek kaartjes dus er zijn nog weinig opties denk ik :)

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08-2025
Dan is het simpel: of internet of een fsb overclock.

Burp

Verwijderd

nee oke, maar het hoeft niet persee aan 1 van je pci kaarten te liggen
je kan in iedergeval even proberen om te booten zonder netwerk kaartje

Verwijderd

Topicstarter
oke das bij deze gebeurt, loopt nu wel maar ik kan weinig doen zonder netwerkkaart wat is dan de oplossing?

Verwijderd

je netwerkkaart kan dus waarschijnlijk niet zo'n hoge fsb aan, dus zoals da-dude al zei:
of internet of een fsb overclock

of je koopt een andere netwerkkaart

Verwijderd

Topicstarter
welke merken kunnen dit dan wel goed aan?

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 17:44
Volgens mij is realtec redelijk goed...
Heeft een onboard NIC (dus ook onboard sound ed.) ook last met hoge fsb's?

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:56

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Ik heb twee Intel (e100) nic's hier die draaien met een FSB van 151 Mhz, en die staan al c.a. 1 jaar dag en nacht aan. Realtec heb ik slechte eervaaring mee... :'( Ook 3Com is redelijk goed te oc'en (3c90x ofzo)

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Verwijderd

3com en Intel zijn goed spul.Mijn 3com tx905c draait ook op fsb150
Realtec is budget.

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 16:56
Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 18:30:
3com en Intel zijn goed spul.Mijn 3com tx905c draait ook op fsb150
Dat is de 3Com 3C509C-TX.
Realtec is budget.
Maar kun je er nou mee overclocken of niet?

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Japie_17 schreef op 06 januari 2003 @ 19:00:
Maar kun je er nou mee overclocken of niet?
Mjawel, dat wil wel aardig

Het zijn juist de (duurdere) 3coms die op een hogere FSB lastig gaan doen

[ Voor 19% gewijzigd door m-m op 06-01-2003 19:02 ]

Verwijderd

En ik ben mischien maar een Beginender overclocker maar waar kan ik die troep allemaal instellen :D.. ik wil me cpu ook wel wat sneller hebben

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 14:24:
En ik ben mischien maar een Beginender overclocker maar waar kan ik die troep allemaal instellen :D.. ik wil me cpu ook wel wat sneller hebben
lees de faq ipv een oud topic omhoog te trappen ;)

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-02 08:22

AcouSE

Swedish Chef

Faq-vraag-schop :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.