Toon posts:

[FreeBSD] Internet valt hele tijd weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een FreeBSD 4.7 op een celeron 451mhz met 256 sd-ram. Ik heb ook een adsl usb modem, neen niet zo'n nieuwe maar zo'n oude groene. Die dus nog prima werkt met de drivers van speedtouch.sourceforge.net. Maar wat ik nu telkens heb is dit: internet valt uit, bijv. als ik cvsup start dan doet hij dat 1 minuutje of zo, en dan vervolgens heel inet plat! Via ssh inloggen duurt langer dan 5 minuten wat normaal niet zo is als internet aan staat. Vervolgens moet ik hele inet connectie opnieuw opbouwen. Het duurt serieus lang om via ssh in te loggen, dus als inet normaal werkt, duurt het een paar seconden. Ik weet serieus niet hoe ik dit moet oplossen, ik ben eerder wanhopig. Log files vertellen me ook niets. Ik word hier serieus helemaal leip van en de inwoners van het huis ook. Denken jullie dat ik een andere pc zal moeten proberen :'(

edit:

Samba gaat gewoon door en apache ook. Aangezien ik gewoon door kan gaan met mp3'tjes luisteren.

Dec 29 20:19:24 localhost ppp[5261]: tun0: Warning: lqr_Input: magic 0x4299f67e is wrong, expecting 0x00000000
Dec 29 20:19:24 localhost ppp[5261]: tun0: Warning: ipv4_Input: IPCP not open - packet dropped

Misschien betekend dat ook nog wat?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 20:56 ]

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 20:17
Sounds like a DNS probleem to mee (SSH inloggen gaat altijd traag als je DNS niet goed werkt). Wat staat er in /etc/resolv.conf?

[ Voor 31% gewijzigd door Steije op 29-12-2002 20:53 ]

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

Verwijderd

Topicstarter
Steije schreef op 29 december 2002 @ 20:53:
Sounds like a DNS probleem to mee (SSH inloggen gaat altijd traag als je DNS niet goed werkt). Wat staat er in /etc/resolv.conf?
Gewoon de planet nameservers, maar ik durf te wedden dat het dat niet is anders zo ik er normaal ook last van hebben...

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:05
SSH traag staat in de FAQ beschreven ;)

Zijn die 2 regels verder alles wat in je logfiles staat? Er zal toch wel meer staan, op het moment dat je verbinding verbroken wordt.

Verwijderd

Topicstarter
MikeN schreef op 29 December 2002 @ 21:06:
SSH traag staat in de FAQ beschreven ;)

Zijn die 2 regels verder alles wat in je logfiles staat? Er zal toch wel meer staan, op het moment dat je verbinding verbroken wordt.
MikeN, de FaQ gaat alleen helpen als 't altijd is en dat is 't niet alleen als mn inet uitvalt :'( En er staat niks in de log files en dat is het gods irritante aan het hele zaakje.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 21:09 ]

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:11

deadinspace

The what goes where now?

Heb je planet? In [rml][ linux] Speedtouch usb + driver upgrade bij planet internet[/rml] is te lezen dat Planet wat veranderd heeft, waardoor je nieuwe firmware nodig hebt voor je modem, anders is je verbinding brak... Misschien is dat jouw probleem hier.

Verwijderd

Topicstarter
deadinspace schreef op 30 December 2002 @ 00:33:
Heb je planet? In [rml][ linux] Speedtouch usb + driver upgrade bij planet internet[/rml] is te lezen dat Planet wat veranderd heeft, waardoor je nieuwe firmware nodig hebt voor je modem, anders is je verbinding brak... Misschien is dat jouw probleem hier.
Emh.. Maar dat onderwerp gaat over alle usb modems' of alleen over die nieuwe? Inet is hier heel erg brak, ik heb planet, kan nog geen eens meer een cvsup doen. Want ik heb nog het oude, groene modem en hij heeft dan waarschijnlijk de speedtouch 330.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 09:52 ]

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

het ziet er een beetje uit of je verbinding jeflood wordt door jezelf ofzo... net of je modem te throughput niet meer trekt..
vaag verhaal hoor
misschien inderdaad die firmware.. ik zou effe checken als ik jou was...
en goed leen of het om de ouwe of de nieuwe modems gat
(wie neemt er dan ook zo'n usb geval *jank*)

Verwijderd

Topicstarter
possamai schreef op 30 December 2002 @ 14:45:
het ziet er een beetje uit of je verbinding jeflood wordt door jezelf ofzo... net of je modem te throughput niet meer trekt..
vaag verhaal hoor
misschien inderdaad die firmware.. ik zou effe checken als ik jou was...
en goed leen of het om de ouwe of de nieuwe modems gat
(wie neemt er dan ook zo'n usb geval *jank*)
Wij vroeger, goedkoper en toen hadden ze hier in huis al helemaal geen verstand van computers, idem me

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

naja, usb of niet usb.. het hoort te werken...
heeft die firmware nog wat opgelost?
Laat even weten dan.. dat is wel zo prettig voor als er nog eens iemand met zo'n probleem zit..

Verwijderd

Het is opgelost volgens hem zelf zei die vandaag :)

Verwijderd

Topicstarter
Even een kleine update, gebruik van mxstream de .sys file, het lijkt tot nu toe nog prima te werken... Ik hoop dat 't blijft werken, het valt i.i.g. minder uit dan met de mgmt file!
Pagina: 1