Toon posts:

Battlefield1942 > beeld zeer schokkerig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
[edit] titel moet natuurlijk zijn: beeld zeer schokkerig.

Ik draaide voorheen Battlefield 1942 op een PIII 1000 systeem naar alle tevredenheid. Ik heb mijn systeem inmiddels drastisch gewijzigd (zie sig voor specs) en sindsdien draait Battlefield 1942 zeer schokkerig. Dan loopt het weer aardig, dan weer hapert het beeld als een gek (in een tijdsbestek van enkele seconden). Ik heb inmiddels verschillende instellingen geprobeert onder de opties van het spel (16 / 32 bit kleuren, resolutie gewijzigd, low / high quality opties gebruikt), maar opvallend is dat het niet echt veel uitmaakt. Als ik alles op 'low' zet hapert het beeld net zo hard als bij 'high' en de FPS wisselt extreem van 4 tot 110.

Ben uiteindelijk de bios in gedoken en heb daar gerommeld met de AGP instellingen. AGP op 2X gezet bijvoorbeeld en de AGP Fast Write uitgeschakeld. Ik kan ook de Aperture Size veranderen (staat nu op 128mb), maar ik heb niet het idee dat het daar mee te maken heeft (of toch ?). Ik dacht zelf ook nog aan de stroomvoorziening/voeding. Heb nu een 350W voeding en ik ondervindt geen rare voltage problemen. Moet daarbij zeggen dat ik daar niet helemaal in thuis ben, maar een spel als Ghost Recon loopt prima, alhoewel ik moet zeggen dat die soms ook de neiging heeft om heel af en toe te haperen.

Ik snap niet dat het spel op een PIII systeem beter liep dan op mijn huidige systeem. De GeForce 4 kaart heb ik ook in dit PIII systeem gehad, dus daar is niets nieuws aan. Iemand enig idee wat het kan zijn en hoe dit probleem op te lossen ?

Ik draai trouwens de Detonator 41.09 drivers.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 20:42 ]

Verwijderd

WinXP? instaleer eens de nieuwste via 4in1 drivers 4.45 dacht ik, en directx 9 en de detonator 42.01... kijken wat ie dan doet.
nogsteeds niet goed? WinXP SP1 al gedraait? daarna windows update gedraait voor critical updates en patches?

Verwijderd

Zet het geluid ook eens van hardware naar software of andersom, dit helpt bij veel mensen heel erg veel.

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Hmm, probeer eens op de Spatie of Shift toe te drukken als je loopt.

Heb je dit probleem bij singeplayer en bij multiplayer of alleen MP? :)

Verwijderd

Topicstarter
WinXP? instaleer eens de nieuwste via 4in1 drivers 4.45 dacht ik, en directx 9 en de detonator 42.01... kijken wat ie dan doet.
nogsteeds niet goed? WinXP SP1 al gedraait? daarna windows update gedraait voor critical updates en patches?
Op de detonators 42.01 allemaal al gedaan. Ook oudere versies van de detonator drivers 'helpen' niet.
Zet het geluid ook eens van hardware naar software of andersom, dit helpt bij veel mensen heel erg veel.
Die optie kan ik op de een of andere manier niet aan, die optie is 'grijs'. Ik heb wel de geluids kwaliteit naar 'low' gezet en dat scheelde wel iets. Probleem lijkt dus bij de geluidskaart te liggen. Zal de SB PCI 128 er eens uithalen en de geluidskaart op het moederbord weer gaan gebruiken. Daar had ik echter het probleem dat er een irritante kraak / zuis door de rechter spieker kwam bij elk geluidje dat geproduceerd wordt. Vandaar dat ik die 'oude' PCI 128 er in gezet heb.
Heb je dit probleem bij singeplayer en bij multiplayer of alleen MP?
Test nu alleen op singelplayer. Lijkt me dat het dan ook bij multiplayer is...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:35
Als je toch wil spelen en mooi geluid wilt hebben kan je natuurlijk een nieuwe geluidskaart kopen (logisch). Tegenwoordig hebben geluidskaarten namelijk een eigen processor waardoor ze niks meer eisen van de CPU en je prestaties er dus op vooruit gaan :)

The devil is in the details.

Verwijderd

MaRc0 schreef op 30 December 2002 @ 09:53:
Als je toch wil spelen en mooi geluid wilt hebben kan je natuurlijk een nieuwe geluidskaart kopen (logisch). Tegenwoordig hebben geluidskaarten namelijk een eigen processor waardoor ze niks meer eisen van de CPU en je prestaties er dus op vooruit gaan :)
Ik moet mijn geluid ook op low hebben met een SB live 5.1, anders schokt het nog steeds. Dus een nieuwe wil het niet altijd verhelpen.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:35
Verwijderd schreef op 30 december 2002 @ 09:55:
[...]

Ik moet mijn geluid ook op low hebben met een SB live 5.1, anders schokt het nog steeds. Dus een nieuwe wil het niet altijd verhelpen.
Live 5.1 is ook nog van de 'oude' generatie :P De Audigy heeft een 4x zo sterkere processor en de Audigy 2 is nog een stuk sterker dus daar zal je het wel merken denk ik :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Als je toch wil spelen en mooi geluid wilt hebben kan je natuurlijk een nieuwe geluidskaart kopen (logisch). Tegenwoordig hebben geluidskaarten namelijk een eigen processor waardoor ze niks meer eisen van de CPU en je prestaties er dus op vooruit gaan
Hoe zit dat dan met geluidskaarten die onboard zitten op het moederbord ?

Blijft het nog steeds vreemd dat het spel op mijn oude systeem wel prima liep. Toen had ik geen last van schokkerig beeld en grote wisselingen in de fps.

[edit]

Ik heb die PCI 128 geluidskaart er uitgehaald en het spel loopt nu inderdaad soepel. Alle grafische opties op 'high' en stabiel rond de 60 fps zonder uitschieters naar 4 zoals voorheen. Probleem zit 'em dus zoals verondersteld in de geluidskaart. Ik heb vervolgens de geluidskaart die onboard zit weer geinstalleerd en het spel loopt beter al hapert het af en toe nog. Probleem is nu dat ik die irritanta piep / storing weer in m'n rechter speaker heb. Ik zit nu toch te denken aan een andere geluidskaart, maar ik wil er niet te veel geld aan uitgeven.

Marco, wat is het grote verschil tussen de Audigy 1 en 2 ?

[edit]

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 12:25 ]

Verwijderd

MaRc0 schreef op 30 December 2002 @ 10:10:
[...]

Live 5.1 is ook nog van de 'oude' generatie :P De Audigy heeft een 4x zo sterkere processor en de Audigy 2 is nog een stuk sterker dus daar zal je het wel merken denk ik :)
Wat verouderd het toch allemaal snel :P
Verwijderd schreef op 30 december 2002 @ 11:04:
[...]

Ik heb die PCI 128 geluidskaart er uitgehaald en het spel loopt nu inderdaad soepel. Alle grafische opties op 'high' en stabiel rond de 60 fps zonder uitschieters naar 4 zoals voorheen. Probleem zit 'em dus zoals verondersteld in de geluidskaart.

[edit]
Dan weet je dus waar het probleem ligt :)

Verwijderd

Topicstarter
Uiteindelijk toch maar een nieuwe geluidskaart gekocht. De Hercules Fortissimo III om precies te zijn. Probleem is nu opgelost. Heel af en toe komt er nog een stevige hapering voorbij, maar dat mag nauwlijks meer naam hebben. Bedankt voor het mee denken iig.
Pagina: 1