Toon posts:

Een javascript menu in een tabel

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,
Ik heb een probleempje:
Op http://www.xs4all.nl/~hires/mallejan/index.html staat een site waar ik mee bezig ben, en wil het menu bovenaan in een tabel bovenaan het scherm zetten, zodat dit wat makkelijk is uit te lijnen en steeds mee veranderd bij verschillende resoluties van bezoekers bijvoorbeeld. Maar als ik bijvoorbeeld in de groene balk (tabel) het menu wil plaatsen, dan verdwijnt deze en is het menu niet meer zichtbaar. Ik laat dan het aanroepen van javascript in de <head> staan met de regel: <script language="JavaScript">.

Ik heb geen idee wat ik fout doe, kan iemand een blik werpen?

btw, het menu is freeware en gevonden op een javascript site, dus het is een bestaand menu. Bij voorbaat dank!

Verwijderd

post je foute code eens...

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

menu pas aanroepen in je tabel, maybe werkt dat.

Verwijderd

Topicstarter
in de <HEAD> zet ik:

<script language="JavaScript">

Daarbij zet ik in de <BODY>:

<BODY>

<SCRIPT language=JavaScript src="menu_array.js" type=text/javascript></SCRIPT>
<SCRIPT language=JavaScript src="mmenu.js" type=text/javascript></SCRIPT>

....-rest van de site-

<HTML>

menu_array.js en mmmenu.js vormen samen het menu, waarvan:

- menu_array.js de eigenschappen bezit (uitlijnen, kleuren, e.d.)
- mmmenu.js bevat voornamelijk de code van het menu

En als ik de twee regels in een tabel zit, verdwijnt het menu.
De code ziet er dan als volgt uit:

<body>

<table width="80%" height="1" border="0" align="center" bordercolor="#666600" bgcolor="#666600">

<tr align="center" valign="top">
<td height="21">

<SCRIPT language=JavaScript src="menu_array.js" type=text/javascript></SCRIPT>
<SCRIPT language=JavaScript src="mmenu.js" type=text/javascript></SCRIPT>

</td>
</tr>
</table>

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 20:47 ]

Verwijderd

hier kunnen we nog steeds niet zo veel mee... heb je geen readme, support of samples er bij zitten..?!

het gaat fout in de JS code waar de (neem ik aan) divjes worden gegenereerd...

• Norckon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-02 23:21
Ten eerste snap ik niet waarom je in de head <Script langauge=javascript> zet, zonder verder iets erbij. Beetje maf.
Ten tweede is het menu wat jij gebruikt zo geschreven dat het absoluut uitgelijnt wordt. Je zult de code moeten aanpassen om het relatief te positioneren, bijvoorbeeld in je tabel.

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:57
Je moet die code gewoon in je head laten staan, heeft helemaal geen nut om dat in de body te zetten. Verder kun je menu_array openen en daar de kleuren en de postitie aanpassen (ergens in het midden staat de positie). Dit is echter allemaal absolute, maar er staat ook een optie genaamd 'screen position' waarmee je (denk ik) het menu kan krijgen waar jij het wilt zoner gebruik te maken van relatieve positionering.

Als je nou eens met dit filetje gaat klooien kom je er denk ik wel uit...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt everyone.

Verwijderd

werkt et dan..?!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, mijn doel was om het menu in een tabel te krijgen op de site en ik hoopte deze dus lekker makkelijk uit te lijnen naar echts in de tabel enzo, maar omdat het menu zo gemaakt is dat je alleen de plaats van het menu op het scherm kan ingeven in 1 van de .js-files, is dat niet genoeg, want als bezoekers met een andere resolutie naar de site komen, is de positie weer anders. En ik kan me niet voorstellen dat er andere menuutjes zijn ergens die je wel gewoon simpel in een table kan zetten enzo, want hier kom ik niet uit; ik ben ook niet zo'n kei in java nog.

Verwijderd

Maar dan vraag ik me af ik ben dit ook aant maken of het wel in een tabel kan?

http://62.166.10.37/public/LTC%20De%20meent/index.php

Gr.

Erwin

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 17:00:
Maar dan vraag ik me af ik ben dit ook aant maken of het wel in een tabel kan?

http://62.166.10.37/public/LTC%20De%20meent/index.php

Gr.

Erwin
waarom niet? je moet je alleen afvragen of een tabel wel de meest geschikte methode is om iets non-tabulairs als een menu op te maken. Daarbij vind ik deze vraag niet echt in dit topic passen, deels ook omdat het verwarrend werkt.
Als je een eigen topic over je probleem wilt openen raad ik je wel aan even de FAQ te lezen, met name het stuk over waar een topic aan dient te voldoen.

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.