Toon posts:

HL-TFC en ADSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,ik heb net ADSL Basic via xs4all en met Half Life TFC heb ik op de meeste servers OF een lage ping (30-40) en choke varierend van 0 tot 90 OF een hoge ping (140) en geen/nauwelijks choke.
Ik zie dat met t commando net_graph (optie 1,2 of 3) in console.
Zonder nou m'n systeem op te noemen (wat r niet echt toe doet):ik heb windows XP en alle instellingen zijn goed.Tweak-progjes helpen niet,diverse instellingen veranderen (bv cl_cmdrate) helpen ook niks of maken t erger..
Ik ben net overgestapt van Chello en die heb ik als test ook s op pc aangesloten (netwerk met andere pc).
Met chello is ping gemiddeld tussen 64 en 90 en nauwelijks loss.Maar nu heb ik op vrij rustige servers,ook NL servers,enorme choke.

Het rare is,dat ik vaak een of/of situatie krijg.Dus lage ping en veel choke of hoge ping en geen choke..
Geen choke is natuurlijk mooi,maar de ping zou beter kunnen.Toen ik t net had aangesloten was t perfect..
VOlgens xs4all kan t ook beter,maar als ik in dos een server ping,dan is t supersnel.Downloaden gaat ook naar behoren..

Iemand meer ervaring hiermee?Toen ik me chello gamede,had ik exact zelfde pc (net nieuw) en configuratie..

Enig id wat het kan zijn?Ik ben toch van plan de helpdesk s te vragen,want anderen met adsl hebben er geen last van..

Ra ra..

[:]HighCmdr.Data(NL)

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-02 22:29
Welk modem heb je ?
Welke instellingen gebruik je bij HL ? (cmdrate, updaterate, rate)
Probleem ook bij lan games?
System specs?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb THomson 510 modem (Ethernet) en heb al gespeeld met cmdrate ed..Dat maakt geen verschil..Punt is dus dat met chello t wel normaal is en adsl krijg ik de genoemde problemen..
Zonet nog ff in dos-prompt gepingd.NL sites ok,maar buitenland,bv amerika,pingt ie 140..
Dat is niet normaal voor adsl..Heb alle progjes ed van mxstream ed al geprobeerd,maar helpt niet.Hele waslijst met 'tweaks'voor HL (cmdrate ed) ,maar dat heeft geen invloed,of t wordt slechter.Instellingen waren goed.Ligt m echt aan adsl..
Heb AMD 2000 xp,33mhz moederbord,gf4 4200ti videokaart,1 gb geheugen,ik verwijder altijd cookies ed.Regelmatig defragmenteer ik de zaak..
Standaard instellingen voor ADSL gebruik ik..Er is een tip waar je de helpdesk voor 'moet' bellen,omdat het iets is wat opeigen risico is als je t zelf doet.
Wie ik er ook naar vraag;allemaal hebben ze prima verbindingen..

• SouLmaN
Probleem bij lan games ook?
Je speelt toch wel onder OpenGL he ?
Ping naar amerika van 140 is normaal trouwens.
Het kan ook aan je modem liggen, bel je zelf in ? Heb je firewall van XP uitgezet ? Ik had ook eerst vage probs met ping met adsl, maar ik denk dat jou modem niet te tweaken is. Protocol dat adsl gebruikt geeft nog weleens problemen, misschien proberen om met ander protocol in te bellen?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-02 22:34
Ben je van Kabel naar ADSL gegaan zonder Windows overnieuw te installeren? Het klinkt misschien vaag, maar misschien is je Windows zo ingesteld dat alles voor Kabel goed werkt. Een reinstall van Windows zorgt ervoor dat je vanaf het begin met ADSL begint en je daar dus alles op instelt. Misschien staan er nog te veel oude instellingen voor je Kabel waardoor je ADSL niet perfect loopt.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Er zit progje bij dat dat allemaal instelt en dat werkt goed..
Ik heb geen firewall ingeschakeld en een ping van 140 op buitenlandse servers had ik met kabel nauwelijks,tenzij t een erg drukke server was..
Maar k heb t ook met NL servers.En ik speel geen LAN.Gewoon direct van pc op internet.
En welk protocol zou t dan moeten zijn?Ene server is perfect en ander waardeloos..

Verwijderd

buitenlandse servers =! amerikaanse servers ;) ik heb naar scandinavische servers gemiddeld een ping van 20-40 met m'n planet ADSL same met duitse franse en engelse, Amerika is meestal toch wel wat meer.... sneller dan 100 zal je ze niet vinden... of je nou een E1, kabel of ADSL hebt....
maar dat is je probleem niet helemaal, je had het over packet loss....
en als je pingt heb je geen last van packet loss, klopt dat? ping anders ff met wat grootere packets (op je command line ping typen zonder IP voor lijst met opties) best kans dat MaRc0's oplossing gaat werken, maar dat is weer zo'n gedoe heh :) als een reinstall zelfs niet werkt XS4All bellen met je probleem, even vragen of ze de lijn kunnen testen ook

• SouLmaN
Lees nou eens wat ik vraag, als je het probleem bv ook op Lan Games had gehad, dan lag het ergens anders aan. Speel je in OpenGL ? Anders word het reinstall van windows, probeer anders eens windows 2000 ernaast te installeren en kijken of het daarbij ook is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al gezegd:ik speel geen Lan,alleen toen ik chello testte,zat ik dus via netwerk te tfc-en..
ZOals gezegd:toen was t beter.Wel de iets hogere ping,maar geen loss.Ja ik draai Open GL...
En update rate en weet ik veel klinkt mooi,maar helpt geen ene moer (clanleden zitten daar op te hameren en worden geirriteerd,maar ik heb al die 'tweaks' al getest.)
Staat op max. 72,2fps en ik draai altijd stabiele 60 fps...
En die buitenlandse servers zijn niet alijd Amerikaanse servers..Demon UK kan goed zijn,terwijl bv Belgische servers (Telenet is Belgisch d8 ik aan de spelers te zien) soms hoge ping hebben..
Ene keer hoge ping/geen choke,andere keer lage ping en veel choke,en soms hoge ping en choke en bv op eigen RentOne server lage ping en geen loss/choke.. ra ra ra

Helpdesk al gemaild,want telefoon was bezet en kost ook weer 2o Pleurocent per minuut.

• SouLmaN
Heb je toevallig een SB Live ?

Verwijderd

Topicstarter
Nee,niet op deze pc..Gebruik standaard geluid(skaart) wat op moederbord zit.
En dat is een kt3 Ultra2 333 de luxe (hopelijk heb ik t goed,want doe t ff uit t hoofd).
Videokaart is gf4 4200Ti 64mb.COnfig. van HL is zelfde als altijd. 60 fps.
KPN ook maar ff gemaild,want krijg nu soms melding dat ik verbinding moet maken omdat een pagina niet ofline beschikbaar is,terwijl ik gewoon online ben..
Als dat zo doorgaat,zou ik beter weer kable kunne nemen..Maar ja:chello failliet,@home ook niet altijd goed...

• SouLmaN
Als geprobeerd om windows 2000 of nog een installatie van XP ernaast te installeren en te kijken of het bij die installatie ook is ?

Verwijderd

Topicstarter
EHmm nee,een exta installatie zie ik niet zitten eerlijk gezegd..
ZOu dat dan wat uitmaken denk je?Ook omdat sommige servers wel goed zijn.
XP neemt nogal wat ruimte in of t daarmee opgelost zou zijn?Dan was t voorheen toch ook wel anders geweest.Toen was het goed,alleen internet verbinding is anders..

Misschien HL r s opnieuw opgooien,maar omdezelfde reden denk ik dat het niets uitmaakt.ALs je verbinding goed ingesteld staat in HL,verder is er weinig wat invloed heeft lijkt me.

Maar goed..

(8>

• SouLmaN
Tis het proberen waard, vind ik tenminste...

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:54

chromeeh

the Gnome

_SouLmaN_ schreef op 02 January 2003 @ 19:00:
Heb je toevallig een SB Live ?
Uhm...wtf heeft dit er nou mee te maken :?
Ik heb ook een SB Live! en heb geen problemen :P

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• SouLmaN
Dat jij geen problemen hebt zegt helemaaal nix, zijn zat mensen die 400+ ping hadden met SB Live+ADSL+CS (zoals ik) dus niet blaten als je er nix vanaf weet...

Staat zelfs nog een topic over check [rml][ XP] cs ping bug + mxstream(vpn) + sblive?[/rml] maar eens..

[ Voor 26% gewijzigd door SouLmaN op 07-01-2003 19:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ehmm ik heb net Xs4All helpdesk gebeld en hoera hoera (nou ja) kreeg ik een online gamer aan de lijn!Hij vroeg direct al of t met online gaming was zoals UT en zo..
Ik zei dus ja,ik speel HL-TFC.Hij zei dus:"Ik speel zelf ook online games en heb exact t zelfde probleem als jij.Een vriend zit op dezelfde centrale en heeft op momenten een ping van 50 als ik zelf een ping 200 heb!Alle instellingen patches en wat dan ook geprobeerd,maar hielp niet.Blijkbaar is ADSl niet altijd 100% soepel bij sommige spellen."

Hij had er veel klachten over gehad en ze hebben er niets aan kunnen doen.Maar pluspunt is gelukkig wel dat ik niet zo'n last van lag heb..
Hoge ping is niet automatisch lag bij mij..
Op drukke servers met veel inbellers met pings van 200/300 heb ik nog nergens last van.Ping wil wel s hoger zijn en wel s choke,maar niet dusdanig dat het onspeelbaar is.En vaak is t ook wel goed..
Geen peil op te trekken.Afgelopen week was het perfect.Goeie ping,geen loss of choke..
En in februari wordt adsl hier 50% sneller.WOrdt per gemeente gedaan en hier komt het mids februari.
Met beetje geluk is t dan beter :-)

Maar nu weet ik tenminste dat er niks aan te doen is..Dat wou ik weten,want als er wel wat van bekend was,dan had ik dat kunnen doen..

Maar ik sta open voor tips :-)
Geen complete windows install of zo,want voor die ene keer dat t vee choke is,is t de moeite niet.Op eigen clanserver waar we trainen en veel wars doen,heb ik perfecte verbinding..

Bedankt voor alle tips en suggesties :-)

_/-\o_

Q'apla.
Pagina: 1