Toon posts:

Hotmail narigheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een wellicht vreemde vraag. Ik verstuur elke week een nieuwsbrief in html formaat. Mensen die deze ontvangen en uitlezen via een hotmailaccount in bijv. de internet explorer zien dat de hyperlinks in dat html document worden overschreven door hotmail.

Wie weet hoe dit te voorkomen is. Moet ik code opnemen in mijn html document?

Bedankt alvast voor de hulp!!!!! |:(

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-08 15:54

Leejow(saait)

Blater

Hotmail is webbased en filtert al jouw HTML codes naar gewoon plain text. Echt een oplossing weet ik niet maar links worden automatisch gefilterd naar een hyperlink.

• Marc
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-12-2021
misschien geen hyperlink maken maar gewoon de url geven? anders zou ik het ook niet weten

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

ik snap niet wat it met P&W te maken heeft
move naar I&T

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-08 20:08
Valt niets aan te doen voor zover ik weet...

Mischien kun je die hele nieuwsbrief op een webpage zetten, en die dan via een frame in je mailtje inladen :?

Verwijderd

kut hotmail, bijna al mijn kerstkaarten waren ongewenste mail doorgefilterd :D

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:56
Ik krijg weleens een nieuwsbrief met links dr in die goed worden weergeven.
Een voorbeeld is de nieuwsbrief van Planet. Abonneer je dr is op en kijk hoe ze het hebben gedaan zou ik zeggen. :?
Verwijderd schreef op 29 December 2002 @ 20:45:
kut hotmail, bijna al mijn kerstkaarten waren ongewenste mail doorgefilterd :D
Wat is dat nou weer voor opmerking? Reageer dan niet :r Als je hotmail zo kut vindt, waarom gebruik je het dan???

[ Voor 45% gewijzigd door heuker op 29-12-2002 20:48 ]

Verwijderd

waarschijnlijk gebruikTE hij hotmail, er staat niet voor niets ...waren ongewenste mail...
ik vind hotmail ook :r

je kunt die url uit je hotmail venster toch kopieren en dan het gedeelte wat om de link heen staat er wel afknippen geloof ik....

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 21:10 ]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Een hele simpele oplossing: verstuur ze via een 'normaal' mailaccount, waarschijnlijk heb je wel een van je provider gekregen.

Verwijderd

Ik verstuurde mijn kaarten natuurlijk via mijn eigen mail sevice, maar het probleem is dat ze bij de meeste hotmail users dus in de ongewenste mail belanden. Weet eigenlijk niet waarom. Waarschijnlijk omdat ik Bcc heb gebruikt of dat de titel op spam leek :S

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Mijn vrouw heeft hetzelfde probleem :) Zij is o.a. de editor van een nieuwsbrief, en ze heeft een eigen "huisstijl" e-mail (ontworpen in HTML) voor haar eigen bedrijfje.

Web-based mail is meestal text-only omdat men niet wil dat HTML allerlei code gaat zitten uitvoeren op het systeem. Het schijnt nogal behoorlijk te schelen in de system resources heb ik me laten vertellen.

Mijn vrouw doet geeneens meer moeite.... als het overduidelijk is dat een bepaald account webmail is (hotmail.com, yahoo.com, dolfijn.nl, etc etc.... ) dan gaat ie zonder pardon in de "text only" groep :)

Mijn vrouw maakt dus twee nieuwsbrieven. Op zich vrij makkelijk, je maakt eerst de HTML aan, en dan copy/paste je de hele boel in notepad en je werkt de oneffenheden eruit. Kost waarschijnlijk wel weer 10 minuten extra werk.... maar het is beter dat men het in ieder geval KAN lezen.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1