Din ===> PS/2

Pagina: 1
Acties:

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
Ik heb een oude P 233mhz gekregen en daar wil ik ff een servertje van maken maar ik ik heb alleen nog een oude Din toetsenbord liggen en de mobo heeft alleen PS/2. Ik heb dus zo een din naar ps/2 plugje gevonden alleen dat wil het niet echt doen op geen van mijn 3 computers :( . Komt dit nou door het toetsenboard (een standaart microsoft ding van paar jar terug) of is het plugje kapot?
Ik had ook nog het idee om er gewoon een ps/2 plugje aan vast te solderen alleen ik heb geen idee of dat zal werken?? Zijn er verder nog dinge die ik kan proberen????

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat solderen zou denk ik niet echt helpen. Werkt het toetsenbord trouwens wel als je hem aan sluit aan een DIN-aansluiting?

Ik kan met deze infomatie moeilijk zien of het aan het convertertje ligt of aan het toetsenbord. Probeer dus even wat dingen uit.

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
Aikeleer schreef op 29 december 2002 @ 19:36:
Dat solderen zou denk ik niet echt helpen. Werkt het toetsenbord trouwens wel als je hem aan sluit aan een DIN-aansluiting?

Ik kan met deze infomatie moeilijk zien of het aan het convertertje ligt of aan het toetsenbord. Probeer dus even wat dingen uit.
Hij werkt wel als je op een din aansluit. En via de search ben ik er achtergekomen dat sommige ps/2 to Din converters niet werken maar er staat heel weinig over Din naar PS/2

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:11

McFizban

Hackito ergo sum.

Een PS/2 toetsenbord kun je zonder problemen aansluiten op op een MB met grote DIN aansluiting en andersom.
De enige voorwaarde is dan het minimaal AT machines/toetsenborden zijn. Maar dat is al jaaaaaren (>10 jaar) het geval.
Als het niet werkt dan ligt het aan het plugje (of je toetsenbord is kapot).
Werk zelf ook soms met die verloop plugjes en heb nog nooit problemen gehad.

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

Verwijderd

vaak zat met die plugjes gewerkt om de aansluiting te veranderen, nooit problemen mee gehad.
Dat deed ik met IBM en van die merkloze dingen, maar met muizen waren er wel eens problemen mee dus dat zal met toetsenborden ook goed kunnen natuurlijk.
(Mijn microsoft muis werkte aleen met de oficele verloper namelijk).

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:32

pietje63

RTFM

volgens mij is het afhankelijk van het toetsenbord of het werkt
ik heb op mijn pc voor mijn muis alleen een seriele aansluiting en heb een ps2 to serial connector maar lang niet alle (geen een met scrol of draadloze) werkt maar een doodgewone (wel fijn in de handliggende) wel

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Pagina: 1