Heb net een pc'tje in elkaar gefixt voor een vriend:
abit BX133-raid mobo
P3 800
2x256 mb mem.
maxtor schijfje 20 gb
intel 740 videokaartje
cheapo netwerkkaart
sb 128
230W voeding noname
Nu heb ik dus een probleem. Het dingetje was vroeger van mij (mobo en proc) en heeft altijd prima en stabiel gedraaid op 930 mhz. Nu heb ik een nieuwe pc geklust en ga deze dus verkopen. Na het installeren van winXP heeft het ding eventjes stabiel gedraaid, maar nu reboot hij tijdens het starten van windows al.
wat heb ik al gedaan:
- andere voeding (nu dus 250W)
- andere videokaart (g200)
- netwerkkaart en geluidskaart eruit
- andere HDD
- ander geheugen wat zeker goed is, functioneert prima in andere PC.
- BIOS geflashed
- windows ongeveer 5 keer opnieuw geinstalleerd
ik heb al zeer veel verschillende BIOS-settings getest, maar nix schijnt te helpen
het enige wat werkt ontdekte ik is als ik hem terugklok naar een FSB van ongeveer 90. dan loopt hij even stabiel maar dan reboot hij ook weer na verloop van tijd...
Kan ik nu met zekerheid zeggen dat de proc dood is? ik heb helaas geen reserve proc meer liggen dus dat kan ik nu niet testen.
heeft er nog iemand ideeen?? ik ben iig ten einde raad....
abit BX133-raid mobo
P3 800
2x256 mb mem.
maxtor schijfje 20 gb
intel 740 videokaartje
cheapo netwerkkaart
sb 128
230W voeding noname
Nu heb ik dus een probleem. Het dingetje was vroeger van mij (mobo en proc) en heeft altijd prima en stabiel gedraaid op 930 mhz. Nu heb ik een nieuwe pc geklust en ga deze dus verkopen. Na het installeren van winXP heeft het ding eventjes stabiel gedraaid, maar nu reboot hij tijdens het starten van windows al.
wat heb ik al gedaan:
- andere voeding (nu dus 250W)
- andere videokaart (g200)
- netwerkkaart en geluidskaart eruit
- andere HDD
- ander geheugen wat zeker goed is, functioneert prima in andere PC.
- BIOS geflashed
- windows ongeveer 5 keer opnieuw geinstalleerd
ik heb al zeer veel verschillende BIOS-settings getest, maar nix schijnt te helpen
het enige wat werkt ontdekte ik is als ik hem terugklok naar een FSB van ongeveer 90. dan loopt hij even stabiel maar dan reboot hij ook weer na verloop van tijd...
Kan ik nu met zekerheid zeggen dat de proc dood is? ik heb helaas geen reserve proc meer liggen dus dat kan ik nu niet testen.
heeft er nog iemand ideeen?? ik ben iig ten einde raad....
[ Voor 3% gewijzigd door Wokkels op 29-12-2002 19:27 . Reden: tikfout... ]
Permanent wintericon!