BNC kabel en refreshrate-bug...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:40
Ik heb nu een geforce 2 gts met een iiyama a702HT. Me monitor heeft zowel RGB als BNC in. Ik draai nu XP en heb erg veel hinder van de refreshrate bug, want normaal draai ik 1024*768 @ 100 hz maar dan alleen @ 60 hz :(. Maar nu heb ik begrepen dat ik met een BNC kabel, het hele probleem opgelost en dat ik dan weer @ 100 hz kan werken :). Maar ik heb een paar vragen, klopt dat :? En wat kost een normale bnc kabel, want ik zag ze voor 100 piek en dat vond ik een beetje erg veel :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

100 piek is normaal, als je een beetje beeld kwaliteit geil bent is het zeker de moeite waard...
maar wordt je probleem niet gewoon opgelost door de nieuwste drivers te gebruiken? de 42.01 op het moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:50

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het lijkt mij persoonlijk sterk dat een kabel een bug oplost die naar mijn weten door een driver wordt veroorzaakt. Of zie ik dat dan helemaal verkeerd?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZOMERZON
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09-2024

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

Weet iemand nog een plek waar ik HOOGWAARDIGE BNC kabels kan halen ?? De meeste winkels die zulke kabels verkopen hebben van die cheap - dunne - kabels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:16
refresh bug is er niet meer met de nieuwste drivers... misschien wat goedkoper?
40.72 ook al

[ Voor 9% gewijzigd door Puppetmaster op 30-12-2002 16:57 ]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

JvS schreef op 30 December 2002 @ 16:09:
Het lijkt mij persoonlijk sterk dat een kabel een bug oplost die naar mijn weten door een driver wordt veroorzaakt. Of zie ik dat dan helemaal verkeerd?
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat een driver een BNC kabel totaal anders aanstuurt en daarmee het probleem verhelpt/omzeild. Kan je niet zo'n kabeltje lenen ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 18:54

Mentalist

[avdD]

Die BNC kabel zorgt dat je monitor niet meer met de computer kan communiceren om aan te geven wat voor refresh rates e.d. ie aankan, zodat je dus gewoon iedere refresh rate uit je vidkaart kunt krijgen zonder de melding dat iets niet door je monitor ondersteund is (kan het nog altijd dat je monitor een ingebouwd beeld geeft : out of range etc). Misschien dat het wat oplost... Het wegknippen/isoleren van een bepaald pinnetje van je monitorkabel heeft trouwens hetzelfde effect.

Hoge kwaliteit kabel heb je niet nodig. Ik heb een cheap-ass BNC kabel van rond de 10 Euro ofzo, en 1280*960@75Hz is haarscherp.

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 30-12-2002 17:03 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op te lossen door een fix ( Nvrefreshtool )

http://www.nvrt.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

W3ird_N3rd schreef op 30 december 2002 @ 17:02:
Die BNC kabel zorgt dat je monitor niet meer met de computer kan communiceren om aan te geven wat voor refresh rates e.d. ie aankan, zodat je dus gewoon iedere refresh rate uit je vidkaart kunt krijgen zonder de melding dat iets niet door je monitor ondersteund is
Krijg je daarmee niet het gevaar dat je je monitor aan gort blaast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het met een BNC kabel is opgelost dan zou een gefixte D-sub ook moeten werken.

Knip dan van een testsnoertje de volgende pennen af:
pin 9, 11, 12 en 15.
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarebook.net/images/conn/dsubhi15m.gif
aan de monitorkabel -> PC zijde.

Res: http://www.hardwarebook.net/connector/av/vgavesaddc.html

Goede BNC kabels kosten nou eenmaal wat meer centen.
Ik denk dat je onder de 20,- zowieso geen kwaliteit kan verwachten op de hoge resoluties/refreshrates. Voor je het weet zit je met ghosting problemen...
Ja

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 18:54

Mentalist

[avdD]

Wekkel schreef op 30 December 2002 @ 17:09:
[...]

Als je monitor zelf niet kan detecteren dat ie te hoog aangestuurd word : ja :P

Ik heb bij m'n BNC monitor gewoon de bijbehorende driver voor de monitor geinstallt : kun je nooit een te hoge refresh selecteren. Bovendien zegt de monitor toch "out-of-range" als je probeert iets in te stellen wat te hoog is.

Die extra pin is nou net wat een monitordriver overbodig maakt : windows detecteert een plug-and-play monitor en de monitor geeft zelf aan wat ie aankan. Met BNC werkt dat niet meer.

[ Voor 45% gewijzigd door Mentalist op 30-12-2002 17:23 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb er deze week ook 1 gekocht bij regenboog computers

kostte me ong 25 euro

beeldkwaliteit is toppie op mijn elsa 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:40
Mensen die met tools op komen dagen, heel leuk maar die werken niet :(. Alleen powerstrip en dat is betaald. Daar naast zou misschien een monitor kabel kopen en dan de desbetreffende pinnen door knippen , ook een goede oplossing zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 11:28
Via een BNC kabel word het singnaal van je videokaart ,wat aangeeft op hoeveel Hz je monitor moet draaien, niet verzonden.
De monitor neemt bij gebruik van een BNC kabel de de optimale refresh rate aan zoals die in de garbiek is ingesteld voor de desbetreffende resolutie :)
Je kan um dus niet opblazen tenzij ze het in de fabriek verkeerd geprogrammeerd zouden hebben B) bovendien springen de meesten wat nieuwere monitoren dan in standby ipv in rook op te gaan ;)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 30 december 2002 @ 16:09:
Een BNC kabel 'mist' pin 15 van de d-sub aansluiting en deze pin wordt gebruikt om de refreshrate door te geven. Is deze pin er niet kan je zelf de refreshrate instellen.

Een optie is pin 15 wegknippen of wegbuigen, maar dit is volledig op eigen risico!

Ik zou het zelf eerst in de drivers gaan zoeken en daar staat zat over in de FAQ's dacht ik zo, het is een heel erg bekend probleem.
Pagina: 1