Toon posts:

Een "hangslot" op een pc ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even een vraagje tussendoor, ik ben bezig met een pc-project voor een kennis van me en hij had iets gehoord over een beveiliging met sleutels voor pc's. Waar het (samengevat) op neerkomt is:
Bestaat er zoiets als een ext/int kastje waarmee je met een sleutel kan schakelen tussen gebruikeraccounts. Maar deze accounts staan dan op verschillende partities en geen van alle mogen bij elkaar kunnen komen.

Ik weet het klinkt ongelooflijk vaag :? en persoonlijk heb ik er nog nooit van gehoord maar heeft er iemand een vaag idee of een heel ander idee wat zou kunnen.
alvast bedankt

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:46
verwisselbare hd misschien een idee?

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou kunnen ja maar het moet eigelijk zo simpel mogelijk zijn

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 06:59

WhiteDog

met zwarte hond

Boot Manager met paswoord?...

Moet wel te maken zijn... bv. aan com poort hangen met progje erbij dat de pc afsluit en m klaarzet voor een andere partitie te booten...

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

misschien een data switch? maar dan een die niet met en schakelaar switched maar met een sleutel?

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• Pumbaa82
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
verwisselbare HD rekje ...

zit ook sleuteltje bij :P

Maar het is gewoon makkelijker omdat iedereen zijn eigen rommel op zijn eigen HD zet, wat ook makkelijker is in onderhoud omdat je dan altijd nog andere HD zou kunnen hebben als daar ergens het probleem zit.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik las een tijd geleden iets over een schakelaar in de PC waarmee je kon switchen tussen meerdere HDD's. Misschien bedoeld ie zoiets. Met zo'n schakelaar kun je natuurlijk niet on-the-fly switchen maar geef je voor het booten al op van welke HDD de PC moet booten. Maar dit is eigenlijk alleen handig als je meerdere OS'en op 1 PC wilt hebben die niet samen op 1 HDD kunnen staan.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

we kwamen zoiets tegen laatsts idd (een melding in het aanlogscherm)
je kon iets van een hardware key ergens insteken. en aan de hand daarvan inloggen

ik heb hier ook een 2e hands bakkie staan van een niet nader te benoemen bedrijf waar veel betalingsverkeer wordt geregeld waar ruimte is voor een soortemet chipcard a la giropas
(leeg nu) .. maar de gleuf zit er nog

Iperf

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Ik heb hiero nog een IBM (of hp, kweeniemeerzeker) keyboard liggen met ingebouwde card reader.

Je kan NT/2K/XP zo instellen met NTFS rechten dat je nergens bij mag, behalve je eigen deel, en dan door middel van chip cards inloggen. Dat lijkt mij het makkelijkst/meest logische om te doen.

Ik kan je hier alleen niet verder mee helpen. Heb dat toetsenbord, een losse card reader, en een stel kaarten een tijd geleden gekregen, maar nooit iets mee gedaan eigenlijk.
Er moet daarin tegen op internet veel te vinden zijn op dit gebied.
Die card reader is er 1 van het merk gemplus, je kan kijken op gemplus.com, daar zal je meer info vinden over dit soort dingen

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:11

McFizban

Hackito ergo sum.

Dreamstar schreef op 29 December 2002 @ 22:24:
Ik heb hiero nog een IBM (of hp, kweeniemeerzeker) keyboard liggen met ingebouwde card reader.

Je kan NT/2K/XP zo instellen met NTFS rechten dat je nergens bij mag, behalve je eigen deel, en dan door middel van chip cards inloggen. Dat lijkt mij het makkelijkst/meest logische om te doen.

Ik kan je hier alleen niet verder mee helpen. Heb dat toetsenbord, een losse card reader, en een stel kaarten een tijd geleden gekregen, maar nooit iets mee gedaan eigenlijk.
Er moet daarin tegen op internet veel te vinden zijn op dit gebied.
Die card reader is er 1 van het merk gemplus, je kan kijken op gemplus.com, daar zal je meer info vinden over dit soort dingen
Dan heb je heel leuk speelgoed gekregen ;) Gemplus is ook leverancier voor banken en zo...

On topic:
Je kunt inderdaad een chipkaart lezer gebruiken, maar misschien nog handiger is een vingerscanner (vingerafdruk).
Dit werkt makkelijker, de gebruikers hebben alstijd hun vingers bij zich. Een pas of wachtwoord kunnen ze vergeten.
Een bijkomend voordeel is dat ze niet elkaars pas/wachtwoord kunnen gebruiken.
Je weet dus 99% zeker dat als er iemand is ingelogd dat ook die persoon achter de PC zit.

[ Voor 20% gewijzigd door McFizban op 30-12-2002 13:46 ]

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 14:17
http://www.trust.nl/products/frame-product.htm?artnr=13092

hier een muis met vingerafdruk scanner, misschien ook een optie :)
Pagina: 1