Coca Cola goed voor je gebit :)

Pagina: 1
Acties:
  • 691 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
een tijdje geleden had ik ergens op teletekst gelezen dat frisdrank goed voor je gebit is. Nou ja er zat in ieder geval een stof bij dat goed voor je gebit was wanneer deze in aanraking komt met tandpasta of zoiets. Ze (de wetenschappers) proberen dan ook om die stof in tandpasta's te krijgen.
Maarre weet iemand hier meer over of fabrikanten dit hebben gedaan of is het weer een van de betere ontdekkingen die fabrikanten maar weer niet hebben toegepast in hun produkten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jammer dat er geen tandpasta door je cola zat, dan was het tenminste echt goed voor je tanden, het lijkt me niet slim om nu cola te drinken met tandpasta in plaats van je tanden te poetsen, al die suiker is denk ik slechter voor je tanden dan dat handige stofje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het ging ook om die ene stof of ze dat hadden toegepast maar zoals altijd dus niet.

ik herinner me nog dat er een tandpasta op de markt komt dat je maar e e n keer per jaar of zoiets hoefde te gebruiken door een speciale stof (?) in die tandpasta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja in combinatie met je nieuwe kunstgebid.>:)

Cola is slecht voor je tanden. En direct er na je tanden poesten helemaal omdat dan het bovenste laagje er af poetst. Dus eerst 2 uur wachten ofzo.....

/me is cola junk en poets zijn tanden weinig....zou het dan toch...;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alkaline
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-04-2022

Alkaline

100% acid free

Volgens mij was het chocola. Het ging over een stof die in de omhulsels van de cacaobonen zit.

Cola zit vol fosforzuur en suiker, dat niet bepaald goed is voor je tanden. Als er dan toch iets in cola mocht zitten dat goed voor je gebit, dan is cola drinken absoluut niet de manier om deze stof toe te passen.

The whole is always greater than the sum of it's parts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Laatst(jaar geleden of zo) stond er in een grote krant een special over de tandrot die ontstaat door het nuttigen van sapjes (met vitaminen...) en frisdrank het schijnt echt meer kwaad dan goed te doen voor je tanden.
Er was zelfs een voorbeeld van een jongentje van 11 die van zijn moeder alleen vruchtensappen te drinken kreeg want dat was gezond. Hij had dus hele kleine tanden.
Voor cola geld het nog meer! als je er oxide mee kunt verwijderen dan weet (en voel je) wat voor effect het heeft op je tanden.

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AIKANE
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03 12:37

AIKANE

Grrrrr

In een glas cola zit 7 suikerklontjes....
Ik gebruik cola dan ook alleen om wakker te blijven, mocht er geen kofie zijn... :)

What the heart requires may never be understood by the mind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08-2024

akakiwi

I believe in the ruling class.

Gooi voor de gein maar eens een roestige spijker in de cola. Wedden dat er de volgende dag geen roest meer op zit??
Allemaal opgelost in de cola. :)

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
toch jammer dat er weinig mensen rondlopen met roestige tanden dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Laatst online: 13-08 20:56
Nou.. dat is in elk geval geen cola! Cola is de pest voor je gebit. Ook de light-cola, want het ligt niet aan de suiker, maar aan de zuurgraad. Die is bij cola vreselijk. ph-waarde < 2,0.

Ik mag van m'n tandarts geen (of weinig) cola meer drinken. :'(

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Shit.. triple post.. ik maak er een puinhoop van.

excusez

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mag van mijn tandarts niet gelijk mijn tanden poetsen na een glaasje cola.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eeuhm Cola heeft een hoge zuurgraad en een hoog suikergehalte..

beiden tasten het glazuur van je tanden aan...

uiterst slecht dus

maar om het nog niet eens erger te maken is het verstandig om minimaal een half uur na het nuttigen van een frisdrank met een hoge zuurgraad en of suikergehalte (zoals dus cola, sap, sisinobubbles) pas je tanden te poetsen.. anders eeuhm heb je kans dat je er extra glazuur vanaf poetst en dna gaatut alleenmaar sneller achteruit.

Was ooit een tijdje terugh nog iets van op tv,lieten ze beelden zien van gebitten van kindernev an 11/12 waarbij gewoon het glazuur de bescherming dus al op sommige plaatsen weg was...

Dat wordt dus p een gegeven moment pijnleiden als je warm of koud eten naar binnen wilt werken...

Cola is trouwens welweer niet zo slecht voor je maag en darmen, t reinigt zelfs n beetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehhm ja... cola en tandenknarsen hebben mij ondertussen al een aardige tandarts rekening bezorgt ...

mahja Coca Cola is ook wel erg lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ja door de cola roesten je tanden en beugel niet

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cola is troep, bestaat voor 95% uit suikerwater..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 november 2000 20:39 schreef Roedi het volgende:
Cola is troep, bestaat voor 95% uit suikerwater..[/quote]Grappig dat je dat weet. Het recept van coca cola is het best bewaarde geheim in de geschiedenis van de mensheid!!!!
Niemand heeft het ooit na kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stond vorige week in de krant dat twee Duitsers 'het geheim' hadden ontrafeld, bestaat voor 95% uit suikerwater en de rest weet ik zo net niet meer. Zijn inderdaad maar 4 mensen ter wereld die 'het' weten, zij mogen niet met zijn allen in 1 auto, vliegtuig, gebouw etc etc zijn.. Best lastig tijdens vergaderingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=Confuzer=-
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Een hogere zuurgraad betekend ook dat de bacterien beter kunnen groeien :P
Met zeep wassen dus :)

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 november 2000 21:35 schreef Roedi het volgende:
Stond vorige week in de krant dat twee Duitsers 'het geheim' hadden ontrafeld, bestaat voor 95% uit suikerwater en de rest weet ik zo net niet meer. Zijn inderdaad maar 4 mensen ter wereld die 'het' weten, zij mogen niet met zijn allen in 1 auto, vliegtuig, gebouw etc etc zijn.. Best lastig tijdens vergaderingen..[/quote]Schijnt dat ze de verkeerde samenstelling hadden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(Got is weer eens verschrikkelijk traag)

Nou, ik drink al jarenlang een liter cola per dag, maar ik heb tot nu toe nog geen gaatjes gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AIKANE
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03 12:37

AIKANE

Grrrrr

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 november 2000 11:47 schreef Rtukkers het volgende:
(Got is weer eens verschrikkelijk traag)

Nou, ik drink al jarenlang een liter cola per dag, maar ik heb tot nu toe nog geen gaatjes gehad.[/quote]Heb jij een kunstgebid?

What the heart requires may never be understood by the mind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

He he, kan eindelijk weer eens meepraten waar ik echt iets van weet (studeer namelijk tandheelkunde, echt waar!)

Idd is cola enorm zuur (pH 1-2). Dat levert niet direct gaatjes op, maar lost het buitenste laagje van het glazuur iets op. Als je een half uur of langer wacht heeft het speeksel de schadelijke werking van het zuur gebufferd tot een neutrale pH (6-7).
Het lager worden van de pH in de mond vindt overigens naganoeg altijd na eten/drinken plaats omdat de bacterien in de mond voedsel verwerken en daarop zuur afscheiden.

Cola en alle andere dranken met koolzuur (zelfs spa) en zure vruchtensappen (citrusvruchten vooral) zorgen door het koolzuur of de natuurlijke pH voor een drastische afname van de zuurgraad in de mond.
Als je direct daarna gaat poetsen, poets je een heel klein laagje glazuur weg. Dat krijg je niet meer terug, dus na een lange tijd hou je minder glazuur op je tanden en kiezen over.

Ofwel; na het eten/drinken niet meteen gaan schrobben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misterdon

[zeikmodus]<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> zorgen door het koolzuur of de natuurlijke pH voor een drastische afname van de zuurgraad [/quote]De zuurgraad stijgt, en de pH daalt.

[/zeikmodus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
da's wat ik had. Geen enkel gaatje (alleen twee rotte verstandskiezen :)), maar een ernstig aangetast glazuur.

Dat nietsnelspoeladvies heb ik echter niet gekregen. Dat volg ik nu dus ook maar op. Spoelen mag wel, neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Huh, spoelen? Waarmee dan. Met Listerine of zoiets? Ja, hardstikke goed, maar vind het zelf supersmerig!

Oh ja... Elke dag goed stoken/flossen he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zit het met appels? Das toch ook niet goed voor je tanden ofwel?
Pagina: 1