Vaag vastloop probleem met CS

Pagina: 1
Acties:

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 16:16
Ik heb sinds kort een heel vaag probleem met CS (1.5). Op een willekeurig moment loopt mijn systeem totaal vast. Zo vast, dat zelfs mij reset knop niet meer werkt :? 8)7
Heb al een reinstall van half-life gedaan, maar dit hielp niet. De hanger is volgens mij geen loop, want het geluid van gewoon helemaal weg en niks reageert meer.

Ik draai Windows XP en het systeem is niet overgeclockt.

Thnx

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:02
Hoe krijg je dan je computer weer opgestart :? Je reset knop doet hetzelfde als je powerknop. Hij zet de stroom uit, maar zet 'm dan weer gelijk aan. Het enige verschil is dat de powerknop de computer niet weer gelijk aan zet.

The devil is in the details.

• WildOne
ik moet het systeem dus echt uit en aan zetten, met de powerknop inderdaad.
de reset knop reageert gewoon niet meer. En die vastloper komt alleen maar voor bij counter-strike

Verwijderd

ik heb ook al last van een counterstrike probleem. Sinds kort zit er een enorme vertraging tussen wat er gebeurt en wanneer ik het op het scherm krijg. Als ik dood ga, krijg ik 5 minuten later nog eens fijn de melding. Ook berichten komen later, en soms loopt hij spontaan een richting uit. Ik gebruik wel lowping omdat dat chello niet altijd even goed werkt, maar dat heeft eerder ook geen problemen veroorzaakt...? wat is hier aan de hand?

• WildOne
Verwijderd schreef op 29 December 2002 @ 19:26:
ik heb ook al last van een counterstrike probleem. Sinds kort zit er een enorme vertraging tussen wat er gebeurt en wanneer ik het op het scherm krijg. Als ik dood ga, krijg ik 5 minuten later nog eens fijn de melding. Ook berichten komen later, en soms loopt hij spontaan een richting uit. Ik gebruik wel lowping omdat dat chello niet altijd even goed werkt, maar dat heeft eerder ook geen problemen veroorzaakt...? wat is hier aan de hand?
:? Dit is volgens mij een totaal ander probleem. Jij hebt geen last van een vastloper....

[ Voor 8% gewijzigd door WildOne op 29-12-2002 19:29 ]

Verwijderd

nee, alhoewel hij soms ook vastloopt, of zelfs spontaan half life afsluit. Maar het is wel irritant en ik snap er niets van.
en aangezien er toch een cs topic loopt lijkt me het niet echt handig om nog een topic aan te maken.

• WildOne
Het maakt mij niet veel uit dat je je probleem er hier bij gooit. Alleen wil ik niet dat mijn probleem in het niet valt ;(

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
al eens een reinstall geprobeert? als die zo erg crasht kan het ook misschien je voeding zijn, omdat je resetknop dan ook niet werkt.

Tweakers Discord

• WildOne
Ja, heb al een reinstall gedaan. En de voeding? Dat betwijfel ik, dat gebeurt toch niet van het ene op het andere moment? Heb trouwens een 300 Watt AOpen voeding, zou zowiezo wel voldoende moeten zijn voor mijn systeem dacht ik zo....

• Jimbolino
  • Laatst online: 13-02 16:07

Jimbolino

troep.com

probeer een stress-test (burn-in-test) bij sandra ofzo, en loopt ie ook vast bij 3dmark?

nieuwe of andere drivers voor je video? of geluidskaart?

als dit allemaal niet werk winxp eraf en win2k erop :) ik had met xp ook problemen met cs (lage fps) maar dat kwam niet door xp :P

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Dit soort problemen zijn 9 van de 10 keer driver problemen van je videokaart. Zoek de error-logs van XP er maar eens op na. Probeer hem eens een keer een hele avond in een andere mode te spelen (dus openGL als je nu d3d speelt en andersom).
Verder zou je inderdaad nog naar overklokken en brakke voeding kunnen kijken, maar ik zou eerst eens wat meer info over de errors uit je systeem proberen te halen (drivers/logs/event viewer).

de betaler vervuilt

• WildOne
Ik zal vanavond eens naar de eventviewer kijken. Ik heb het probleem alleen bij cs dus niet bij 3d mark. Een nieuwe driver had ik nog niet geprobeerd...... Want het is van het ene op het andere moment gekomen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 19:26:
Heb je Win XP?

Dan denk ik dat het daaraan ligt. Heeft iets met je mouse drivers/instellingen te maken. Hbe je een logitech muis?

Het is op te lossen, op win xp, had ik zelf ook.

Maar was al een tijdje geleden en gebruik nu al win 2000, dus ik weet het niet meer precies hoe het opgelost was.

Gebruik de omega search, der is genoeg over te vinden.

Verwijderd

nee, ik heb gewoon win98 2nd edition. ik heb ook eerder al cs op deze computer gehad zonder problemen. daarom vind ik het zo raar...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 18:43:
nee, ik heb gewoon win98 2nd edition. ik heb ook eerder al cs op deze computer gehad zonder problemen. daarom vind ik het zo raar...
ik denk dat het een reply op WildOne was

Verwijderd

Ik heb het topic niet goed doorgelezen, Ik had dit probleem ook, bij mij bleek een update van de vidkaart drivers en VIA driver het probleem optelossen... hopelijk kan je er wat mee
Pagina: 1