Toon posts:

Laptop op netspanning, nadelig voor accu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search gebruikt maar ben een dergelijke vraag niet tegen gekomen. Eerlijkheid gebied me wel te zeggen niet alle 14 duizend nog wat berichten te hebben nagelopen.

Op de site van toshiba ban ik ook niet veel wijzer geworden.

De vraag is als volgt; is het schadelijk voor de accu als ik de laptop 24/7 op de netspanning aangesloten laat? Behalve de perioden dat ie alleen op de accu draait dan.

Ik vroeg me het af omdat als ik de laptop gewoon een week in de kast lig ik weer 10% ofzo van de lading kwijt ben, da's vervelend omdat ie het dan minder lang volhoudt in de trein.

Het gaat om een li-ion accu

Verwijderd

Met lithium ion batterijen maakt het volgens mij niets uit. Netzoals bijv. bij mobiele telefoons kun je die ongeacht hoeveel er nog inzit, altijd opladen.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

foutje, vraag nie goed gelezen
niet gevonden :(

[ Voor 117% gewijzigd door Glashelder op 30-12-2002 00:14 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

maakt met Li-ion niet uit, met nikkel/cadnium is het NIET aan te raden.......

• Alpha_Mouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02-2022
klopt word je accu lui van

als je hem blijft gebruiken moet je gewoon de accu eruit halen

!! let wel op dat als je weg loopt met je laptop dat je je accu er weer in doet !! (ik spreek uit ervaring.. weg werk :P)

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Wordt ie er ook niet erg warm van? Had een keer een 9 volt batterij in de later laten zitten, was later helemaal opgezwollen >:)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Het mag niet uitmaken, maar met li-ion icm met een ibm laptop is het bagger. Ik kan omdat ik veel thuis werk, mijn akku wel om de drie maanden voor een nieuwe vervangen. Ik krijg op een gegeven moment last van het feit dat de laptop bij een lading van 50% al in de standby stand wil springen, als ik dan de lader 3 seconden ein doe, dan kan ik verder werken op de resterende lading. Alle ibm laptops in ons bedrijf ~200 stuks, zijn al overgegaan van ni-cad naar li-ion, en de lader is aangepast in de laptop, maar niets helpt.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou het in elk geval niet doen.
Als je je notebook echt voor langere tijd niet gebruikt dan gewoon de accu eruit halen
kan in ieder geval geen kwaad.

Verwijderd

Het zijn inderdaad net zoals accus/ batterijen van telefhoons ze slijten wel bij veel gebruik maar te wenig gebruik is ook weer niet goed.
De accu opladen en dan weer leeg trekken en dan weer opladen is het beste voor je accu ook bij Li-ion, maar in het begin zal je er niks van merken als je hem gewoon gebruikt en halverwege oplaad.
Ik laad mijn accu er altijd gewoon in en laad hem gewoon weer halverwege op tegen die tijd dat mijn accu bager word heb ik meestal al wel weer een nieuwe laptop.
En een goede Li-ion accu gaat zeker een jaar mee met gemiddeld gebruik.
Pagina: 1