Toon posts:

geluidsprobleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo jonges (m/v). Ik zit met een probleempje. Ik krijg namelijk geen geluid uit me PC. En nou hoopte ik dat iemand hier een oplossing zou weten.

Info over systeempje: 166mmx, 64 mbRAM, 2,1 GB Quantum HD, cdROM-spelertje, voodoo1,(en nou geen onzin va "goh bestaat dat dan nog?! ;)) , stel boxjes (die doen het nog, getest met me md-spelertje, toch even over opscheppen he:)).
Vervelendste is nog wel dat het geluid on-board is volgens mij (in ieder gevan niet een PCI-kaart). Systeem-info zegt iets van Crystal SoundSystem, maar geen kaart.

Ik vrees met grote vrezen dat het hopeloos is, maar ja, toch ff proberen he...

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 14:29

Flexx

This side up

staat je onboard geluid wel aan in de bios ?

Verwijderd

goh bestaat dat nog? ;)

Nee ff serieus: erg lastig dat je geen geluid hebt, maar het wordt wel erg moeilijk als je alleen zegt "ik heb geen geluid"...
Probeer eens in de specs van je moederbord te kijken wat voor geluidschippie erop zit, vertel eens of je ooit al eens geluid gehad hebt, etc, etc...
Heb je toevallig je geluid gemute?*D

Verwijderd

p166 mobo met onboard soundcard?
volgens mij was dat er toen nog niet.
maar kan dat crystal ding niet iets van een pc - speaker driver zijn?
heb ik er ook eens in gehad

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 09 november 2000 22:41 schreef Silacoid het volgende:
goh bestaat dat nog? ;)[/quote]
leukerd ;)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Probeer eens in de specs van je moederbord te kijken wat voor geluidschippie erop zit,[/quote]PCtje is van een PC-prive project, zo'n kant-en-klaar ding (haat die dingen maar ja...), dus documentatie is minimaal. Zal nog eens kijken, maar ik vrees het ergste...:(<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>vertel eens of je ooit al eens geluid gehad hebt, etc, etc...
Heb je toevallig je geluid gemute?*D[/quote]nog steeds grappig hoor :)

'k zal ook eens kijken of ik die BIOS kan vinden, heb dat nog niet eerder gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
okay, nog eens alle info langs gelopen: alles in Systeem Info is OK, BIOS is looking good.
Maar totaal geen info over de mobo, f*ck*ng IBM Aptiva grrrrr :(
En nog steeds geen geluid...
*zucht*

Zou een Soundblaster er in stoppen het probleem oplossen? Dingen kosten maar paar tientjes of zo.

(gelukkig komt die nieuwe PC over een weekje :), maar geluid uit die ouwe zou toch wel fijn zijn)

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 14:29

Flexx

This side up

nieuwe (alles behalven een soundblaster neem dan gelijk a3d) soundkaart kan helpen maar als je onboard sound dan toch aan staat krijg je conflikten.

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 09 november 2000 23:34 schreef Flexx het volgende:
neem dan gelijk a3d[/quote]Met een P166? waar is dat dan weer goed voor? ;)
Kan ik onboard niet uitzetten ergens? In de BIOS of zo?

Verwijderd

Eh...het is niet lullig bedoeld hoor, maar kan je niet beter je systeem upgraden? Want je pc inclusief die onboard soundcard van je is denk ik van merk 'C' en sterk verouderd. M.a.w. je huidige operating system (windows neem ik aan?) kan hem niet herkennen. Je zult de juiste driver ervoor moeten zoeken op de site van de manufacturer, maar ik vrees dat je geen up-to date driver voor zo'n oud component zult vinden.

Koop een nieuwe systeem, probleem opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Eehhh, Silvershadow, nieuw systeempje komt over een week, had ik toch al gezegd?! Zou alleen wel aardig wezen als uit die ouwe weer wat geluid kwam :).

Okay, nieuwe situatie: geval is hopeloos verklaard, on-board geluid uitgezet in BIOS, morgen ff goedkoopste geluidskaart bij de PC boer kopen of zo.

Bedankt jonges, probleem in een uurtje opgelost :) fantaaaastisch
Pagina: 1