Toon posts:

scanner doet t niet onder winxp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen, nu heb ik een relatief simpel probleem met mn scanner. Ik heb een scanner primax 4800 direct. En die deed het altijd prima, totdat ik winxp had. Ik de nieuwste drivers zoeken, alleen win2000 drivers, maar meestal doen die het wel. Ik instaleren die hap, staat ie zelfs in mn hardware lijst, maar werken ho maar. In geen enkel progje (bv photoshop) staat mn scanner.

Iemand een idee voor deze noob? :?

Verwijderd

Als je ff met google searched dan kun je wel een driver voor XP vinden !
mischien lukt het daarmee ! :)

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Ik heb een Primax PagePartner, ben al tijden op zoek naar drivers, maar die zijn er niet. Nergens te vinden. Ik denk dat jij dus ook pech hebt :|

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Herkent xp uwe scanner? Als die uwe scanner herkent dan kan je toch scannen via xp zelf wel zonder ocr maar toch. Heb je verschillende drivers geprobeert mss werken oudere versies wel.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas herkent xp de scanner niet anders was het ook makkelijk. En zoeken met google al gedaan uiteraard, maar nog steeds geen drivers......

Verwijderd

Ik had het zelfde probleem er zit echt maar 1 oplossing op .

Mijn oplossing was mijn vader blij maken met mijn ouwe scanner en zelf maar een andere kopen :(

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:51
Verrek, dat komt me bekend voor. Ik zit hier met een Primax Colorado Direct D600 die niet werkt onder xp. :P Nou ja, kan die op m'n tweede pc'tje als die klaar is. Iemand nog ideeen voor een goede scanner (merk/type)?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

zoals bijna altijd:
http://www2.driverguide.com/uploads/uploads14/17731.html
en kijk evt hier nog eens:
http://www.scanner-drivers.com/companies/843.htm
http://www.windowsxp-drivers.com/companies/17/843.htm
meuktracker: Plustek Scanner voor Win XP

Scanner Known Issues
--------------------------------------------------------------------------------

http://www.uktsupport.co.uk/scanner/primax/primax.htm
For drivers, visit - http//www.primax.nl (Select support from menu)

Regarding Windows ME and XP drivers, Primax have released the following statement - Primax is not producing any new driver files for the new Microsoft Windows operating systems, please use the Windows 98 Driver for Windows ME and the Windows 2000 Driver for Windows XP. Our European Technical Support departments are unable to provide support for any Primax Products on Microsoft Windows ME or Microsoft Windows XP.

Dit werd u aangeboden door Google.... http://www.google.nl/sear...nner+%22windows+xp%22&lr=

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Andre, ik wil je graag bedanken voor je dappere poging tot hulp. alleen geef jij allemaal prachtige links en je kunt er zelfs drivers downloaden, maar ook nu weer hetzelfde probleem. Driver geinstalleerd en nog steeds geen enkele scanmogelijkheid bij xp. Ook in de hardwarelijst geen scanner te vinden.
Dus is er iemand die nu wel een idee heeft hoe dit werkend te krijgen?
Dat primax geen driver support heeft voor xp wist ik ook al.....

De install verloopt normaal, drivers worden gekopieerd enz. enz. Alleen als ik dan kijk in mn hardware lijst geen scanner te vinden...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 20:18 ]

Verwijderd

hmm typisch..... Wordt er nog om iets gevraagd? Hoe verloopt de hardware herkenning ?
USB of LPT1). Werkt de USB poort/ prinmterpoort/ is geinstalleerd?
Ik had ook eerst problemen met mijn Uax 1600U. Bij het opstarten van de scanner werd er steeds om de install disk van XP gevraagd en wel om het bestandje umaxscan.dll ..... maar die stond niet op de XP CD. De support had wel een fix maar mooi niet werken....
Toen zoeken met google naar umaxscan.dll en maar heel weinig hits...
Maar eentje verwees naar een cab5 van Win ME.... die erin en werken....
Dus probeer nog eens een omweg te verzinnen en meldt vooral wat je tegen komt, want uiteindelijk ben ik er ook zo uitgekomen, alhoewel het geen garantie biedt helaas...

• Arie Kanarie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07-2023
ook een primax 4800 direct aan deze kant met winxp prof. En dat werkt goed, ik denk dat het aan je printer ligt. Koppel de printer maar eens los en probeer dan maar eens te scannen. Ik ken dit probleem wel met andere scanners, deze hadden ook TWAIN-drivers.

-

Verwijderd

Toevallig een printer van HP doorgelust aan je scanner, zo ja dan inderdaad een bekend probleem.
Mijn oplissing: extra kaartje er in en printer en scanner los aan je compie zetten.
M.a.w. >>> neit doorlussen.

Wellicht geld dit ook voor andere merken maar ik heb ervaring met HP,

succes ermee

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 08:50

Opa

Nu Multifocaal!

Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 18:52:
Hallo allen, nu heb ik een relatief simpel probleem met mn scanner. Ik heb een scanner primax 4800 direct. En die deed het altijd prima, totdat ik winxp had. Ik de nieuwste drivers zoeken, alleen win2000 drivers, maar meestal doen die het wel. Ik instaleren die hap, staat ie zelfs in mn hardware lijst, maar werken ho maar. In geen enkel progje (bv photoshop) staat mn scanner.

Iemand een idee voor deze noob? :?
Er bestaan geen Windows 2000 drivers voor de Primax 4800 Direct. Volgens mij heb je nu de drivers van de Primax Colorado Direct 4800 en dat is een heel andere scanner.

Je moet Windows NT/2000 drivers pakken voor de Plustek Optic Pro 4800p of 4830p als je de Primax 4800 direct 30 bit hebt.
Taskbridge kan je NIET gebruiken onder de NT/2k/XP versies van windows.

Als je de Twain geïnstalleerd hebt, moet je die na een reboot kunnen zien in het File-Select Source menu van foto editors zoals Photoshop en Paint Shop.

Mijn 9600 Direct 30 bit werkt perfect onder Windows 2000 sp3 met de NT driver van Plustek.

Let er verder op dat de parallelle poort als EPP staat ingesteld in het bios, dus niet ECP of SPP en dat je de bidirectionele functies van je printer, zoals inktniveau checkups en dergelijke uitschakelt.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

rb338 schreef op 29 december 2002 @ 21:17:
Ik heb een Primax PagePartner, ben al tijden op zoek naar drivers, maar die zijn er niet. Nergens te vinden. Ik denk dat jij dus ook pech hebt :|
Sorry, gaat niet werken.

Windows 3.1x, 95 en 98 only, en wel de drivers die op de CD staan.

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

NitroX_infinity schreef op 01 January 2003 @ 22:06:
Verrek, dat komt me bekend voor. Ik zit hier met een Primax Colorado Direct D600 die niet werkt onder xp. :P Nou ja, kan die op m'n tweede pc'tje als die klaar is. Iemand nog ideeen voor een goede scanner (merk/type)?
Colorado Direct en Colorado D600 en Colorado Direct 9600 zou je met de NT Twain driver kunnen proberen. Geen garanties. Ook hier geldt weer: Taskbridge uninstallen en alleen de kale NT Twain installeren en die benaderen via het File-Select Source menu van een photo editor.

http://www.primax.nl/ Klik op Drivers.

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 00:25:
Toevallig een printer van HP doorgelust aan je scanner, zo ja dan inderdaad een bekend probleem.
Mijn oplissing: extra kaartje er in en printer en scanner los aan je compie zetten.
M.a.w. >>> neit doorlussen.

Wellicht geld dit ook voor andere merken maar ik heb ervaring met HP,

succes ermee
HP 710c en 870c getest hier met een Primax 9600 Direct 30 bit, en het moet kunnen.

Let op EPP als instelling voor je LPT1 in het BIOS en schakel de bidirectionele communicatie uit in de printerdriver of in de HP Toolbox.

Verwijderd

ik kan ook alleen via de vistascan (twain) driver scannen... niet via de WIA.
Dat betekent dat ik via Paint van XP niet kan scannen.... of ik dat zo erg vind... ;( (beetje maar..)
Maar via alle programma;s die een acquire-select optie hebben werkt de scanner gewoon.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 09:29 ]

• Arie Kanarie
victorvo schreef op 03 January 2003 @ 00:39:
[...]

Er bestaan geen Windows 2000 drivers voor de Primax 4800 Direct...
asjeblieft:

Afbeeldingslocatie: http://www.arendl.tmfweb.nl/tweakers/primax1.jpg

En ik heb hem even op inet gezet:

www.arendl.tmfweb.nl/tweakers/c4824nt.exe

[ Voor 16% gewijzigd door Arie Kanarie op 03-01-2003 14:01 ]

-

Verwijderd

waarvan akte.... ;)
[edit] voor het archief... http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=
[edit2]maar heeft red avenger er wel wat aan, want die kreeg het niet werkend.....
[edit3]de drivers staan overigens gewoon bijn www.primax.nl :( .
code:
1
ga terug naar edit2

[ Voor 135% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 15:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm onder photoshop zie ik nu inderdaad wel een twain driver 16 en 32 bit en zelfs een scanner staan, maar dan de verkeerde scanner. Ik zal proberen die te uninstallen en dan weer de w2k driver van 4800 direct te installen en kijken of ie t doet.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-08 11:33
Onder XP moet je voor sommige oudere scanners/digitale camera's ook de Windows Image Acquisition (WIA) service uitzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik zo'n WIA service uitzetten????? Deze noob heeft geen idee helaas ;-)

Verwijderd

lijkt me iets voor Google of Microsoft Knowledge Database. Als het mogelijk is met de superintegratie van XP, iets als TCP/IP schijnt ook maar niet zomaar uit te schakelen te zijn ivm de webintegratie..

• Arie Kanarie
De WIA-service is bij mij inderdaad uitgeschakeld:

Start ---> instellingen --> configuratiescherm --> systeembeheer --> component services --> lokale services

Dan zoek je (bij de w ;) ) naar Windows Image Acquisition. Deze staat bij mij op handmatig em wordt standaard niet gestart. Dit kun je zien bij de kolom status.

Nou dat lijkt mij wel duidelijk voor een noob :)

-

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Leuk, en hij werkt ook onder Win2k, zie mijn eerdere post inzake, maar het is geen Windows 2000 driver.

Ja, ik heb op de support afdeling gewerkt...

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:00
Ook al is dit topic nu al erg oud ik wil even wat toevoegen.
Vandaag na een flinke wedstrijd oud hollands computerworstellen toch gewonnen.
Mijn primax 4800 direct werkt nu onder windows 2000 (sp4)

Ik had ook steeds scanner dll not found met de hierboven genoemde driver. Nadat ik in mijn bios de parallele poort van auto naar ecp+epp had omgezet werkt het geheel als een zonnetje.

Ik hoop dat mensen hier wat aan hebben als ze de search gebruiken.
Pagina: 1