Toon posts:

PS2 op de PC aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen,

Ik heb hier een PC en ik ga binnekort een TV kaart voor erin kopen en dan wou ik graag op die TV kaart ook nog mijn PlayStation 2 aansluiten maar is dat mogelijk en zo ja is het mogelijk bij alle TV kaarten of alleen bij sommige?

• altec
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

altec

Plop

TV-in? zo nee.. dan niet en volgens mij kan het helemaal niet.. ivm met spanning

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

het kan, mits je TV-in hebt op je PC.
neem aan dat een PS2 gewoon een Scart verloopje heeft met er daarin 3 tulp pluggen aangesloten.
dan druk je de gele in je Video-In en de witte en rode haal je een verloopje voor naar mini jack, zodat dat op de audio in van je soundkaart kan.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Exe-cuter
  • Laatst online: 11-09-2023
Volgens mij is het mogelijk als je de ps2 hetzelfde aansluit als een videorecorder

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:17
ik heb t eens op m'n leadtek tv kaart geprobeert, kwam bagger beeld vanaf. zelfde met m'n gf4ti4400.
kan het je dus niet aanraden. als je wil zien hoe het eruit ziet, ik heb nog 2 kleine filmpjes gemaakt a 3mb perstuk, mpeg2. icq/mail is bekent

Verwijderd

PS2/PSX -> PC kan gewoon, alleen met Composiet en S-video.

RGB inputs worden nl. niet ondersteund....

Verwijderd

Topicstarter
en welke TV kaart raden jullie dan hiervoor aan?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

elke videokaart met TV-in, bijvoorbeeld een kaart uit de Deluxe series van Asus.

Verwijderd

Topicstarter
ah het ligt dus ook nog aan de videokaart, maar ik heb geen TV-in op me Asus GeForce 2 Ultra 64 MB...enige andere mogelijkheden?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Televisie kaart kopen met TV-in

Verwijderd

Welke TV/Capturecard

bijvoorbeeld: Pinnacle Studio PCTV rave - € 49,-

Brooktree TV/capturechipsets hebben prachtige downscalers in hardware. Kwestie is goede driver/software die er gebruik van maakt...

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 20:06 ]

• TweakerNummer
  • Niet online
Ik denk dat het nogal tegen zal vallen wat betreft kwaliteit omdat de TV een andere manier van beeldopbouw heeft t.ov. de monitor. Ik raad dan ook aan om vooral eens te gaan kijken hoe het eruit komt te zien bij iemand anders en dan een grote verscheidenheid aan spelletjes te proberen. Als dat niet kan kijk dan eens op http://www.dscaler.org/screenshots/index.htm voor screenshots en probeer je te verdiepen in het de-interlacing verhaal.

DScaler wordt overal gezien als het nr 1 proggie om TV mee te kijken dankzij hun de-interlacing algorithmes en zelfs dan is het nog niet perfect.....

Verwijderd

TweakerNummer schreef op 29 december 2002 @ 20:03:
Ik denk dat het nogal tegen zal vallen wat betreft kwaliteit omdat de TV een andere manier van beeldopbouw heeft t.ov. de monitor. Ik raad dan ook aan om vooral eens te gaan kijken hoe het eruit komt te zien bij iemand anders en dan een grote verscheidenheid aan spelletjes te proberen. Als dat niet kan kijk dan eens op http://www.dscaler.org/screenshots/index.htm voor screenshots en probeer je te verdiepen in het de-interlacing verhaal.
Ik denk dat je iets vergeet: veel chipsets hebben downscalers, deinterlacers, resizers, pulldowners, YUV/RGB colorspace-transcoding etc in de hardware zitten. Kwestie van goede drivers en software...

Daarnaast is het doel van de site die je noemt uitgegaan van een "capture" waarbij NIETS gedaan is voor omzetting van interlaced TV-YUV2 naar non-interlaced VGA-RGB om zodoende het prachtige effect van Dscaler te kunnen aan te tonen. Mijn captures die ik met het goedkoopste TV-kaartje tesamen met VirtualDub (on the fly, zonder filters) maak zien er beter uit als het eindresultaat dat op diezelfde Dscaler site wordt aangeduidt als "clear demonstration of the benefits of DScaler"... Benefits ? Nah, nee... Kwestie van je TVkaart installeren...

• TweakerNummer
  • Niet online
Het is inmiddels een oud topic maar ik post lekker toch :)

Ik heb X (3 of zo) jaar terug een Hauppauge WinTV theatre gekocht maar het zag er ZWAAR brak uit. Pas toen Hauppauge de Dscaler algoritmes zijn gaan gebruiken in hun drivers kon ik voetbal kijken zonder koppijn te krijgen.

Wat betreft capturen, ja als je gaat capturen op een X bij 288 resolutie capture je maar de helft van de beeldlijnen en heb je dat probleem niet.

DScaler is een gratis proggie waarvan de source zelfs beschikbaar is dus ik denk niet dat ze zo'n enorme reclame achtive instelling hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door TweakerNummer op 12-01-2003 16:55 ]

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:11
Ik kick dit topic ff.

Ik heb net ook mijn ps2 aangesloten op mijn pctv deluxe, maar er zit echt een enorme delay in :(

Ik heb al diverse forums op internet afgestruind, maar heb geen oplossing kunnen vinden :X

Iemand die hier toch nog iets op weet? Mijn tv is namelijk overleden en ik wou toch nog wel ff PS2-en tot ik een nieuwe televisie heb :)

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 16:37

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Heeft die tv kaart een hardware mpeg encoder aan boord ? (zie een prijs van 200,- dus zal wel) dan kan het wel kloppen, is niet veel aan te doen denk ik. stream wordt hardware matig geencode en dan weer op de pc gedecode en daar zit een buffer tussen, niet erg voor tv kijken maar bij spelcomputers kan ik me voorstellen dat het erg lastig is.

ander simpel tv kaartje lost het op. of misschien kan je rechtstreeks de video-in uitlezen met speciale drivers oid.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Zet je hardwareoverlay aan (of je preview uit)
Pagina: 1