Toon posts:

aaaaah xp 1800+ wordt 66 graden

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een athlon xp op ec k7s5a met 256 pc2100 ram. Hercules fortissimo en radeon vivo 64mb

Nu draai ik hem op 100/100 fsb want als ik hem op 133/133 draai loopt die vast na tien seconden.
Ik heb gister bios geflashed en kon zo andere fsb instellen als ik hem op 110/110 draai en ga counter-strike reboot ie na 30 mins en dan check ik de bios en dan is ie 66 graden!!!!!!
Dat kan niet goed zijn.
Op 100/100 haalt hij tussen de 55 en 59 graden.
Dus ik moet echt serieus gaan koelen als ik ooit op 133/133 wil draaien(orginele snelheid).

Ik moet dus een nieuwe cpu cooler hebben en wat casefans.
Ik heb niet zo'n last van geluid maar dat ding moet niet gaan loeien als een opstijgend vliegtuig.

Iemand een goed voorstel voor een koeler en casefans?

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Een Spire WhisperRock is stil en schijnt wel goed te koelen. Anders is een willekeurige Coolermaster ook wel goed genoeg... Maar wat voor koeler heb je er nu op? Want da's niet normaal.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een spire coolertje. Weet niet welk model uit mijn hoofd.
Trouwens mijn kamertemperatuur is erg hoog en zeker als hier een paar maten zitten.

Verwijderd

hangt er vanaf of hoeveel je wilt uitgeven, ik zou 2 of 3 thermaltake smart-casefans2's kopen, die trekken 75 CFM op hun max, dat komt bij een deltaEHE in de buurt, maar het mooie is je kan ze verstellen van 4800 RPM tot 2500 RPM. Of je kan een sensor er aanhangen en die reageert op temps tussen de 20 en 55 graden dacht ik.

Als coolblok zou ik een slk800 of swiftech462+ nemen, de swiftech coolt beter met een dikke fan erop, maar met een kleintje werkt ie wat minder, mijn slk800 werkt nog prima met een wat mindere fan erop, omdat het design gewoon stuk anders is, de hitte kan iets makkelijker ontsnappen.

(mijn temps zijn 26 idle en 34 stressed, met een slk800 en smartfan2 op 3600 rpm, met artic silver en een verzilverde spacer in een vrij coole omgeving, zeker een aanrader dus)

Maar die coolblokken kosten alleen al 50 euro, ik las laatst iets over Vantec Aeroflows, die werken bijna net zo goed als een swiftech of thermalright slk800 maar voor de helft van de prijs, kan alleen momenteel geen reviewtje vinden.

en btw artic silver3 werkt ook perfect, messchien moet je ff checken of je blok er wel strak op zit en of er een juiste hoeveelheid koelpasta op zit.

edit; deze review http://www.ocaddiction.com/reviews/cooling/vantec7040s/
niet slecht lijkt me (weet niet of ze al in NL zijn alleen)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 19:08 ]

Verwijderd

Gebruik je wel goede koelpasta?

• Leutje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Leutje

o7

das zeker niet normaal
mijn 1800 (@1900) word 35 graden idle en 40 stressed
voor een koeler tip ik zou voor een Aplha gaan met een lekker stil fannetje
en idd kijk eens na of er wel genoeg verse lucht door je case gaat dat scheelde mij al een heleboel

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Verwijderd

Topicstarter
Zit gewoon koelpasta tussen geen artic silver.

Die swiftech en alpha zijn wel erg prijzig.
Die slk800 gaat nog.
Ik vind qua prijs 50 euro max voor een heatsink.

Oh ja case temp 39 graden

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Leest dat mobo de ingebouwde diode uit of niet? Anders is de temp nog hoger :|
Of hij geeft gewoon te hoge temps aan

[ Voor 24% gewijzigd door Glashelder op 29-12-2002 19:02 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Ik weet niet maar 39grd case temp is ook behoorlijk hoog, staat tie naast je verwarming? Het kan ook wel zijn dat je mb gewoon een te hoge temp aangeeft...... plus......Elitegroup zuigt gewoon :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 03:24 ]

• Stuiterbal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 00:33
Mijn AMD Athlon XP 2000+ wordt 'gewoon' 60°C bij langduring gebruik. Dit is aardig warm maar hij doet het dan nog steeds prima. Hij is misschien zo warm omdat er een koeler op zit die origineel bij mijn AMD Athlon TB 1400 zat, en er nogal Wibra-koelpasta op zit.

Kun je niet in je BIOS bepalen bij welke temperatuur ie je PC moet uitschakelen? En dat je bij WinXP Auto-Reboot hebt uitstaan?

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat niet bij de verwarming, maar onder mijn bureau plus de kamertemp is vrij hoog zekers 30 graden denk ik.

Ik hem misschien wel laten uitschakelen maar daar schiet ik geen fluit mee op.
Ik heb net een slk 800 met een delta erop besteld en wat casefans.
Als dat niet helpt dan ja dan smijt ik hem uit het raam of sla em kapot tegen de muur :)

Verwijderd

hmmm... Tip.. die zalman waaier.. met een paar stille case fans.. wordt die denk ik net 45*

gelukkig heb in wc :) 39*

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

[offtopic] Na installatie van een Zalman HP80 is mijn casetemp toegenomen tot 45 graden (en dat met 1 in en 2 outtakes extra in een Chieftec Midi)

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:38

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Verwijderd schreef op 29 December 2002 @ 18:21:
Ik heb een spire coolertje. Weet niet welk model uit mijn hoofd.
Trouwens mijn kamertemperatuur is erg hoog en zeker als hier een paar maten zitten.
Een spire coolertje die bv op je oude duron oid zat? Dan issie dus zeker te klein, een XP heeft een erg forse cooler nodig in verhouding tot de oude coolertjes die op durons en PIII's zitten bijvoorbeeld :)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 10:38:
Hij staat niet bij de verwarming, maar onder mijn bureau plus de kamertemp is vrij hoog zekers 30 graden denk ik.
Jemig heb je een weedplantage ofzo?

30 graden is niet normaal, daar zou ik het eerst gaan zoeken als ik jou was.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 11:16 ]

Verwijderd

hehe ik haal met een XP2000+ op een k7s5a 77 graden met een TT Vulcano 7+ @ low noise ... dus dat van jou is nog niet zo slecht :P

Verwijderd

Zalman 6000CU perfect koelertje voor je cpu...

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
heb een wisperrock met een fan adapter en een 12cm fan op 1500toeren erg stil en koelt erg goed 45graden stressed xp2000
dus als je voor stilte wilt gaan is dit een aanrader

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

Verwijderd

kan mss een raam openzetten of je vloerverwarming af
want hoe kan je in godsnaam slapen in een kamer van 30°C?????

kost je niets
bespaart je zelfs

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 16:51
ik heb hier amd xp2100@2300+ met een spire wisperrock III

kamertemp 25 grade
idle 43 stressed (burnk7 3 uur) 53 graden ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nou hoe het kan dat mijn kamer 30 C is?
Volgens mij is mijn kamer op de Hellemond gevestigd net als de school van buffy :P
De verwarming is nooit aan op mijn kamer en onder is hij zelden aan. Hebben geen vloerverwarming.
In de winter zit ik bv met 2 maten op mijn kamer heb de raam wagenwijd open terwijl het buiten vriest en nog zijn we aan het zweten.
Het is echt vaag want de andere kamers zijn niet zo warm.

Verwijderd

ik heb utzelfde probleem en dat in een kamer waar de omgevings temp zo laag is dat je ut soms met een dikke trui nog een beetje koud krijgt. (graad of 17 / 18 gok ik)

binnekort ga ik devolgende stappen ondernemen voor mijn systeem (want alles is warm in mijn systeem) te koelen...

ik koop stille en goeie 2 60mm fans die knal richting de cpu gaan blazen...
minimaal 1 80mm fan voor extra lucht invoer aan de voorkant van de kast
passief geheugen koeling van XXLcases dacht ik
artic silver aanbrengen op videokaart (geheugen heeft geen koelpasta lees ik net)
en een GOEIE zalman koeler met stille, maar goeie fan

artic silver en zalman kost 60 euro gok ik
fans hoop ik 25/30 euro kwijt te zijn
dus dit zijn mijn plannen voor mijn pc/grill combi af te koelen

mischien een ideetje? voor jou?

Ps : mijn systeem is NET wat warmer dan de jouwe, maar als ie rond de 65 / 68 grade wordt knalt ie er altijd uit.

PS2: heb pas een airflow test met een 200mm fan op 240V gedaan en de CPU temp daalde 15 grade... :D
kan meer schelen, maar dit was snel/grof testje

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 23:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik heb net mijn nieuwe koeler binnen moet ik mijn delta fan luct op de sink laten blazen of lucht laten wegzuigen?

• Odin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Odin

¯¯¯¯¯

blazen geeft naar mijn weten een beter resultaat

Verwijderd

blazen natuurlijk

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:10

timovd

Voorsprong door techniek

Hoe ver staat je kast van de muur af en heb iets van een computerbureau, waarbij je bureau een achterwand heeft.
Bij mij heb ik de achterwand van mn computermeubel er af gehaald.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-02 21:28
Ik heb dezelfde processor en hetzelfde moederbord alleen zit er bij mijn computer een sheap ass coolermastertje er op en deze houd hem gestressed onder de 50 graden.

Ik heb tevens een amd 2000+ en deze wordt dik 70 graden (heatsink 60 graden)met een super dure koeler er op.

Maar een 1800 tje moet gewoon goed te koelen zijn

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Verwijderd

Ik heb zelf ook een Spire cooler op m'n cpu zitten, de Conpperking 2200+ en die draait heel onregelmatig, het ene moment draait ie 2700rpm, dan 5000(zoals het hoort) en dan weer helemaal niet en dat ding is nog niet eens een half jaar oud!

Hij wordt nu 60 graden, in mijn ogen is dat veels teveel, dus ik ga maar is denken over een Zalman 6000cu of een Vulcano 9 met speedcontrol ~9:

Verwijderd

Nogmaals ik zou er een slk800 plus een verstelbare (vrij zware) ys-tech fan opzetten, mijn slk houdt mijn xp1900@1740 mhz 27 graden idle(halt functie) en 35 graden stressed.

voordeel van de slk is dat ie met mindere coolers nog steeds erg goed werkt, de swiftech462+ niet....

Zorg voor een goede airflow en water koeling heb je niet eens meer nodig ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb er een slk-800 opgeknalt met as 3 en tevens northbridge heatsink eraf gesloopt en opnieuw met as3 bevestigd.
Temps op 100/100 idle 46 graden !!!!!
Ik ga nu ff prime 95 runnen op 100/100 en zal zo wel ff stressed temp posten.
Maar ik heb weinig hoop op een goed resultaat. :(

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ehj... 't is misschien een hele domme vraag van me maar hoeveel as 3 heb je erop gedaan? En voor de CPU tempraturen zal de northbridge niet zo heel veel uitmaken...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 19:02
66 graden lijkt mij geen prob, had een Athlon 1Ghz met een el cheapo koeler die 75gr werd.
Daarna koeler vervangen door een Alpha/Delta combi, temperatuur zakte enorm, stabiliteit bleef het zelfde.

Verwijderd

Topicstarter
ff 20 min cpu torture test gedaan hij knalt direct omhoog naar 52 graden en blijft dan ping pongen tussen 52 en 53 graden.

Gewoon een dun laagje as 3

Verwijderd

Topicstarter
update 124/124 idle 52 stressed 60/61 :(

Op 133/133 kan ik niet in windows booten :(
En dit is gvd de beste cooler die op de markt is op het moment en ik kan niet eens op orginele fsb draaien, ik word hier een beetje moe van.

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

jeetje zeg... heb simpele cooler op proc en bij mij wordt deze proc niet warmer dan 52 graden...

Signature van nature

Verwijderd

Koeler verkeerd om?

Edit: btw, die case temp is niet gezond. Die moet eerst naar beneden.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2003 17:09 ]

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Wat fewture ook zegt is helemaal waar! als die casetemp zakt, zakt de temp van je proc ook gelijk enorm.. Ga ff wat proberen met case-fans e.d Als de lucht die langs je processor blaast al 30 graden is dan heeft het natuurlijk een veel minder koelend effect alsdat de temp maar 10 graden is...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Topicstarter
ik zal straks de kast eens eraf draaien en kijken wat de temps dan zijn.

ps koeler zit goed

Verwijderd

Mijn athlon werd laatst ook 60 graden heb toen al het stof van de ventilator en heatsink af lopen punniken toen werd ie weer 40.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen stof meer in de comp, heb de hele comp uitmekaar gedraaid en alle stof verwijderd.

Ik heb nu de kap eraf geschroefd en op 133/133 is ie idle 44 c case temp is dan 33 c(is dat niet veel te hoog? Kast is er helemaal af)
Het probleem is op 133/133 krijg ik vastlopers ik denk door zwakke voltages.

Mijn bios geeft zwakke voltages aan maar mbm 5 niet.

bios voltages:

VCC2.5V 2.496
VCC3.3V 3.328
VCC5V 4.838
+12 12.095
SB3V 3.472
-12V 11.475
SB5V 5.080
VBAT 3.472

Ik denk dat ie vastloopt omdat hij op 133/133 meer stroom verbruikt en mijn voeding dat niet aan kan.

ps hoeveel case fans zouden jullie aanraden en op welke plaatsen?
Want ik heb toch liever de case erop in verband met stof.

En hoe kan mijn case temp zo hoog zijn? hier is het op het moment echt niet 33 graden.
Kan de temp readout fout zijn?

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-02 11:11
Voor wat ik de laatste 3 dagen heb meegemaakt hoef je je niet echt zorgen te maken over stof. We hebben hier namelijk de vloertegels eruit gerost om vloerbedekking te kunnen leggen, en er ligt nu overal een laag stof op die zo dik is dat alles gewoon wit is.
Toch maakt dat voor mijn systeempje vrij weinig uit voorzover ik kan zien.

Je moet verder zoveel casefans nemen als je nodig hebt om een goede airflow te krijgen. Het is eigenlijk beter om te kijken hoe je de lucht het beste langs de componenten kan geleiden dan simpelweg 6 fans erin knallen.
Er wordt beweerd dat het beste resultaat geboekt wordt met onder-voor in, achter-boven uit, met als argument dat warme lucht stijgt.
Ik heb daar eerlijk gezegd zo mijn twijfels over, aangezien convectie het echt niet wint van een paar fans, maargoed.

BTW wat voor mobo heb je? misschien heeft die gewoon een slechte sensor oid...
Een EC? wat is een EC :?

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

Verwijderd

Topicstarter
een ec k7s5a

e=elitegroup c=ik denk computers

Verwijderd

Search/FAQ vragen
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.