Welke poorten gebruikt de koe?

Pagina: 1
Acties:

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:24
Ik vroeg mij af welke poorten ik open moet gooien in de vuurmuur (winroute) om een goede verbinding met de server te kunnen maken. Ik heb sinds kort een koe draaien, eerst alleen op mijn internet-routertje, maar nu ik de vuurmuur wat strenger heb gemaakt, worden er geen blokjes meer uitgewisseld :(

(PS Is het verder ook mogelijk de client vanaf een andere PC op het netwerk te configgen?)

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Standaard gebruikt die poortje 2064, maar bij config --> 2 --> 6 --> 3 kun je een andere poort instellen.

Als je bij HTTP proxy bijv. poort 80 kiest, moet je OOK een Keyserver hebben die op poort 80 werkt

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• valkenier
bedankt, zal ff kijken, of ik het zwikkie weer aan de praat krijg.

Verwijderd

Als je op NT met de koe als service werkt kun je gewoon de ini van de betreffende client aanpassen waarna je de service ff stopt en start

• valkenier
En moet ik iets confugureren als ik meerder clients op een netwerkje achter winroute (NAT) wil draaien, of gaat dat allemaal vanzelf goed?

Verwijderd

Als de PC clients allen dezelfde internet toegang hebben (en OS), kan elke koe met dezelfde configuratie draaien, dus allen met dezelfde dnetc.ini

• valkenier
Allrightie, celeronnetje (366@412) graast nu ook mee!!!
:7 MOOO! }-0
Pagina: 1