Toon posts:

Wat als ik PC2100 en PC2700 mix?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel een PC met (Kingston) Dimm 512 DDR Sdram PC2100 CAS2. Nu wil ik 512 mbram extra kopen, maar zie ik nergens exact dezelfde staan als ik zelf heb. Nu ben ik een vreselijke n00b op dit gebied en is dit mijn vraag:

- Kan ik PC2100 en PC2700 samen laten draaien (dus gewoon erin pluggen en er verder niks meer aan doen)? En wat wordt dan de 'gemiddelde' snelheid, want in de Technische PMG FAQ staat dat ze op een snelheid kunnen draaien ofzo

- Maakt het uit of ik CAS2 of CAS2.5 koop? En wat maakt dat dan uit (als het uitmaakt)

- Wat betekend ECC-R? Ik zag namelijk deze staan --> Kingston Dimm 512Mb DDR Sdram PC2100 CAS2.5 ECC-R

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen...
Alvast bedankt,
Luuk Derksen

Verwijderd

Als je 2700 erbij koopt zal het op de snelheid van 2100 lopen, goed voor overklokken.

CAS 2 is sneller dan CAS 2.5, dus het liefst CAS 2

met ECC is sneller dan zonder, maar ECC zie je meer in servers en het is niet echt nodig om dat aan te schaffen, hoeft dus niet :)

Trouwens, je kunt ook wel een ander merk nemen hoor, het hoeft niet perse van hetzelfde merk te zijn.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Technische PMG FAQ B)

Hej, check ook eens aandachtig de FAQ Forumgedrag eer je hier nog een topic wil openen, dank je ;)

[ Voor 50% gewijzigd door BalusC op 29-12-2002 18:11 ]

Dit topic is gesloten.