Toon posts:

Twee dezelfde netwerkkaarten conflict?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een nieuwe computer met ADSL verbinding, en nu wilde ik met mijn oude computer zonder internetverbinding een netwerkje aanleggen zodat ook mijn oude computer gebruik kan maken van ADSL.

Dus heb ik op advies van Alternate drie netwerkkaarten gekocht, 1 voor in de oude en twee voor in de nieuwe computer. Lichtjes op de achter op de netwerkkaarten branden allemaal en de drivers zijn voor elke kaart goed geinstalleerd op 1 na, namelijk de tweede kaart in mijn nieuwe computer.

Ik de drivers geprobeerd te installeren die erbij zaten (zoals bij de andere netwerkkaarten dat ook goed ging) en niet gelukt, ook nog gedownload en ook niks, hij zegt dat er een error is met het installeren van de drivers na de installatie.

Ik heb ook nog gekeken of er een IRQ conflict was tussen de twee netwerkkaarten in de nieuwe computer en ook dat is niet het geval.
Nu zei mijn neef dat het misschien komt doordat de twee netwerkkaarten van hetzelfde merk en type zijn en daardoor dat de computer er een conflict mee heeft.

Nu heb ik geen ander netwerkkaartje liggen van hetzelfde merk (Sitecom 10/100 trouwens) en voordat ik hem ga omruilen en een andere ga proberen wil ik graag van jullie weten of ik misschien iets over het hoofd heb gezien of dat er inderdaad een kans is dat het door de precies dezelfde netwerkkaartjes komt.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Frank

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ziet je os (windows?) wel twee netwerkkaarten.
Want je kan gerust meerdere nic's van hetzelfde merk/type erin zetten, tzou anders een rare boel worden :D

Verwijderd

Topicstarter
Onder other devices staat "ethernet controller" met een uitroepteken dat de driver dus niet goed is.
Onder netwerk adapters staat de netwerkkaart die hij wel gewoon pakt. Ik snap er niks van.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 29 December 2002 @ 19:06:
Onder other devices staat "ethernet controller" met een uitroepteken dat de driver dus niet goed is.
Onder netwerk adapters staat de netwerkkaart die hij wel gewoon pakt. Ik snap er niks van.
uitroepteken is conflict, dus check je hardware settings, irq i/o etc ;)