Nieuwe breedbeeld, welke raden jullie mij aan?

Pagina: 1
Acties:

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-07 10:11
Ik ga volgende week een nieuwe breedbeeld halen, heb rond de 1400-1600 euro te besteden.
Ikzelf had er hier 2 mooie al gevonden maar twijfel nog erg.

Deze van Grundig vond ik erg mooi maar deze (de TX-32PL10) is ook zeer goed.
Welke raden jullie mij aan of welke andere?
Ik moet zeker een hebben met 82cm diagonaal, 100% flat en 100Hz techniek.
Het gaan dus vooral om de beeldkwaliteid van de tv. Waar zou ik verder nog op moeten letten bij mijn keuze?
Het geluid boeit niks omdat ik al een 5.1 setje met versterken heb.
Maakt het trouwens nog veel verschil als je een losse s-video ingang of een scart met converter erop heb? Die Grundig had geen s-video volgens de verkoper dus daar moet ik een converter op de scart zetten, hij heeft wel een VGA aansluiting dus kan hem ook als 2e monitor aansluiten, zou dat dan beter beeld geven dan tv-out?

[ Voor 3% gewijzigd door Marsman83 op 29-12-2002 18:00 ]

Verwijderd

verschil tussen scart en S-Video is bijna niet te zien, tenminste niet op dit formaat. Ik vind persoonlijk S-video wel wat handiger, hoef je tenminste niet met converters enzo te werken.

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-08 15:45
(jarig!)
Sony Wega 82cm :)

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Uhm, scart is gewoon een connector standaard in europa. Via deze connector kan composiet video, svideo of rgb gaan, samen met geluid. Er zijn kabels te koop die aan de ene kant een svideo connector hebben en aan de andere een scart connector. Ik heb ook zoiets tussen mijn reciever en tv.
Anyway, als je svideo via een svideo kabel stuurt en het geluid via losse tulpjes dan is dat prima. Je kan ook een scart kabel gebruiken (waar je dan ook svideo overheen stuurt) en dan ben je met 1 kabel klaar. Kwaliteit zal elkaar niet ontlopen.

Qua tv vind ik persoonlijk panasonic beter qua beeld. Overigens zijn er wel meer topics waarin een breedbeeld advies wordt gevraagd.

[ Voor 12% gewijzigd door Scarp op 29-12-2002 18:07 ]

• Marsman83
Oke bedankt, maar welke breedbeeld moet ik nou halen? Waar moet ik zoal op letten? Ben namelijk van plan om deze een behoorlijke tijd te houden dus wil meteen een goeie kopen. Op dit moment denk ik nog steeds dat ik die Grundig ga halen.

Verwijderd

Na rondkijken voor een grote breedbeeld-televisie voor mijn ouders, ben ik erachter gekomen dat 100% platte tv's een nadeel hebben tov bolle (licht bol dan he): de 100% platte hebben een bepaalde (digitale?) bewerking, waardoor de kleuren en de scherpte minder natuurlijk overkomen. Niet-platte beeldbuizen hebben dat niet. Een voordeel van een platte beeldbuis is dat ze een stuk minder reflexteren, maar je zegt dat je de kwaliteit van het beeld belangrijk vindt (zo ik ook), dus ik raad de volgende aan:
Philips / Aristona 82cm, 100hz, lichtelijk bolle beeldbuis.

Bij Megapool is de Aristona-versie nu in de aanbieding voor 850 euro.

http://www.megapool.nl/si...productID=&intGroepID=201

Tel daar 25 dvd's bij op, en je hebt de prijs van degenen die je eerst wilde kopen (en mogelijk zelfs een betere beeldkwaliteit op deze manier!, maar vergelijk het eens in de winkel, stel ik voor: gewoon vragen of ze op beiden een dvd willen afspelen)

• Marsman83
Hmm ik zal morgen eens kijken bij megapool, daar hadden ze die grundig namelijk ook dus ef vergelijken dan!

Verwijderd

Ik ben benieuwd.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:01
Klopt, zeker de wat goedkopere flatscreen tv's hebben last van dat 'digitale effect' Ga je echter weer wat hoger in het assortiment (en budget.. ;) ) dan valt dat allemaal wel mee. Iedere fabrikant heeft zo z'n eigen technologie om dat tegen te gaan. (pixel plus, mega pixel en noem het maar op) Zelf zou ik voor philips gaan, iedere keer als ik ergens ga kijken heb ik het idee dat de beeldkwaliteit gewoon net iets beter is als bij de concurrentie..... (imho)

• Scarp
  • Niet online
Inderdaad, ga naar een goede winkel waar ze een dvd speler rechtsreeks aan die tv willen aansluiten. Nooit afgaan op bijvoorbeeld tv beelden aangezien dat vaak tig keer gesplit is. Uiteraard zijn er ook wel afstelverschillen tussen de verschillende tv's.
Voor 1000 a 1500 euro mag een winkel een beetje moeite voor je doen vindt ik.

Bepaal welke features je absoluut wilt en wat niet nodig is en gebruik dat naast de beeld testen die je zelf heb gezien in de winkel. Ik zou niet te snel kopen, neem je tijd ervoor. Wat dat betreft is het hetzelfde als bij geluidsapparatuur, het is altijd wel een beetje persoonlijk van wat je mooi vind en niet.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:01
Juist, de een zal zweren bij sony wega beeldbuizen en anderen weer bij JVC. Smaak is persoonlijk gelukkig, anders kocht iedereen hetzelfde.... :P

Wel een goede inderdaad van Scarp, ga nooit af op het beeld wat ze in de winkel op die tv's zetten. (20x hetzelfde signaal splitten gaat nooit goede kwaliteit geven, ookal zit er een versterker o.i.d. voor) Gewoon rechtstreeks een dvd speler erop en dan nog maar eens kijken. Mocht de winkel dat niet voor je willen doen dan weet je meteen wat je te wachten staat bij eventuele verdere service-verlening.... :)

• Scarp
  • Niet online
Neem trouwens je eigen dvd'tje mee voor de testen, dat is ook handig als je bijvoorbeeld naar een andere winkel gaat, dan kan je telkens dezelfde scene opzoeken. Bijvoorbeeld The Matrix (wat zo'n beetje iedereen wel in z'n dvd collecti heeft).

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Ikke niet, ben de enige persoon op deze wereld die dat een zwakke film vindt :)

OT: Ik ben ook bezig met een nieuwe TV uit te zoeken. Wat ook van belang kan zijn is het aantal SCART poorten achterop, en het aantal daarvan dat RGB ondersteunt, als je meerdere apparten (DVD, PS2, GC, Xdoos) hebt die daar gebruik van maken.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

s_roubos schreef op 29 december 2002 @ 22:21:
Ikke niet, ben de enige persoon op deze wereld die dat een zwakke film vindt :)

OT: Ik ben ook bezig met een nieuwe TV uit te zoeken. Wat ook van belang kan zijn is het aantal SCART poorten achterop, en het aantal daarvan dat RGB ondersteunt, als je meerdere apparten (DVD, PS2, GC, Xdoos) hebt die daar gebruik van maken.
Kheb hier zelf een philips 82 cm 100Hz, flat, etc.
waar ik beswel tevree mee ben :)

heeft S-video en composite-video in
3 scart ingangen
beeld is mooi
is niet extreem duur voor de maat (niet t nieuwste model, maar wel ok)
Is bij de makro momenteel in de aanbieding, geloof ik :)
(modelnummer weet ik btw niet :X)
Maar ik zou idd veel scart ingangen aanbevelen, is erg handig :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Quartje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-08 14:05
Ik vind Philips tv's erg goed. IK heb zelf een 28PW8206 en bevalt erg goed. Goede kleuren, mooi scherp. Groot voordeel t.o.v. Sony bv. is dat philips lekker snel zapt. Ze hebben een overzichtelijk menu. Alleen het geluid is niet je van het. Maar dat boeit toch nix als je um op de receiver aansluit :)

Verwijderd

De Philips 32PW9527 !!! Prachtscherm en perfect geluid + veel opties.
Nog steeds staat Philips qua beeldschermen met stip op nummer 1 !! En ja.. dat merk je in alles :)

Afbeeldingslocatie: http://lindert.nl/tv/Resize%20of%20Resize%20of%20DSCN2256.JPG

Afbeeldingslocatie: http://lindert.nl/tv/Resize%20of%20Resize%20of%20DSCN2264.JPG

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 22:29:
De Philips 32PW9527 !!! Prachtscherm en perfect geluid + veel opties.
Nog steeds staat Philips qua beeldschermen met stip op nummer 1 !! En ja.. dat merk je in alles :)

[afbeelding]

[afbeelding]
Is dit niet die met die draadloze dolby dingen en een 92 cm beeldbuis? :)
van 6000 gulden ofzo :D

wel erg mooi, paar dagen geleden nog in actie gezien :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

Okyah schreef op 29 december 2002 @ 22:31:
[...]

Nee :{

Verwijderd

Okyah schreef op 29 december 2002 @ 22:31:
[...]

Nee, het is een 82 cm beeldbuis. Kost 1900 euro.

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

sorry :?

Ik heb r dus over dat er een extreem koele philips ie met enorme beeldbuis en draadloze rear boxen erbij :)

Alone at last
Just nostalgia and I

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Okyah schreef op 29 December 2002 @ 22:33:
[...]

Ik heb r dus over dat er een extreem koele philips ie met enorme beeldbuis en draadloze rear boxen erbij :)
Verwijderd schreef op 29 December 2002 @ 22:33:
[...]

Nee, het is een 82 cm beeldbuis. Kost 1900 euro.
Die die wij hebben, is "slechts" 1000 ofzo

Alone at last
Just nostalgia and I

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Okyah schreef op 29 december 2002 @ 22:33:
[...]

[...]

Die die wij hebben, is "slechts" 1000 ofzo
sorry, mezelf gequote, kwilde editen |:(
//edit, doe ik t WEER |:( |:(

8)7
sorry, jongens :)

[ Voor 16% gewijzigd door Okyah op 29-12-2002 22:34 ]

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

Okyah schreef op 29 December 2002 @ 22:33:
[...]

Ja, maar dan is die van 6000 piek nog niet extreem hoor. Er stonden schermen in de winkel van 20.000 euro!!! Dat waren apparaten zeg.. maarja, je moet ergens een grens trekken he!??!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 22:35:
[...]

Ja, maar dan is die van 6000 piek nog niet extreem hoor. Er stonden schermen in de winkel van 20.000 euro!!! Dat waren apparaten zeg.. maarja, je moet ergens een grens trekken he!??!
Ja, vette plasmaschermen, kheb ze ook gezien :9~
Lijkt me zo koel, als ik de loterij win, weet ik wel wat ik ga halen :D

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

Okyah schreef op 29 December 2002 @ 22:38:
[...]

Ja, vette plasmaschermen, kheb ze ook gezien :9~
Lijkt me zo koel, als ik de loterij win, weet ik wel wat ik ga halen :D
haha, ja.. maar ik heb nu dat scherm van Philips, diegene die je op de foto ziet. 100 Hhz. Zou computerbeeldscherm kwaliteit zijn.. maar dat is zeker niet zo...
Je moet bij de wat grotere breedbeeld schermen niet te dicht op zitten want het ziet er niet goed uit. Het best is als je een meter of 5 van het scherm af zit.. dan is het mooi.. Als je een klein huis hebt zou ik je geen breedbeeld aanraden want dan kijkt het echt verrot.

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 22:44:
[...]

haha, ja.. maar ik heb nu dat scherm van Philips, diegene die je op de foto ziet. 100 Hhz. Zou computerbeeldscherm kwaliteit zijn.. maar dat is zeker niet zo...
Je moet bij de wat grotere breedbeeld schermen niet te dicht op zitten want het ziet er niet goed uit. Het best is als je een meter of 5 van het scherm af zit.. dan is het mooi.. Als je een klein huis hebt zou ik je geen breedbeeld aanraden want dan kijkt het echt verrot.
Ik heb een breedbeeld, maar ik zit er max 2 meter vanaf, hoor :D

Nja, das bij film kijken, maar voor kubus/doos spelen zit ik er ECHT dicht op :)
dan zit je der wat meer in, vinnik wel koel :)
ik heb ook wel zin in een groter beeld moet ik zeggen.... :X

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

Okyah schreef op 29 december 2002 @ 22:46:
[...]

Ik heb een breedbeeld, maar ik zit er max 2 meter vanaf, hoor :D

Nja, das bij film kijken, maar voor kubus/doos spelen zit ik er ECHT dicht op :)
dan zit je der wat meer in, vinnik wel koel :)
ik heb ook wel zin in een groter beeld moet ik zeggen.... :X
Ja, groter beeld is altijd beter. Hoe groter hoe beter.. maarja, dan kan je aan de gang blijven he. En het raakt zo snel gewend. Je bent na 2 dagen niet beter meer. Hoe groot het scherm ook is. Maarja, das met alles natuurlijk.

• Marsman83
Die philips had ik ook al bekeken. das inderdaad een prachtscherm!! :9~
Maarja die is rond de 2000 euro, vindt ik toch iets te duur... Die heeft ook dat pixel plus, merk je dat verschil nou veel tegenover eentje zonder? En welke schermen maken eig nog meer gebruik van dat soort technieken? Ja ik ben een beetje n00b op het gebied van tv's.

Deze van Philips lijkt me ook wel wat. Kost ook rond de 1400 euro.

[ Voor 5% gewijzigd door Marsman83 op 29-12-2002 23:42 ]

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ik heb degene die je aanduidt met deze , maar dan zonder dat natural motion, maar die bevalt me best, hoor :)

Alone at last
Just nostalgia and I

• Tacoos
  • Laatst online: 07:14

Tacoos

i am i

Ik ben zelf erg tevreden over deze Thomson:

Beeld doet mijns insziens niet onder voor de Philips van m'n buren, maar de Thomson is inclusief meubel vlgs mij goedkoper dan vergelijkbare JVC's en Philipsen.

Wel minder 'fratsen'.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

• Dr. Strangelove
  • Nu online

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Let op met Pixel Plus: op het eerste gezicht is dat erg mooi, het beeld lijkt scherper, maar dit is kunstmatig: bij snelle bewegingen en scherpe randen treedt pixelatie als op een computerscherm op. Pixel Plus kan je wel uitzetten, maar wat is dan nog de reden van een toestel van 2000 euro? Kijk dus goed voor je koopt.

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03-2025
only sony:

Afbeeldingslocatie: http://www.megapool.nl/data/products/huge/429080.jpg

Superplattte FD Triniton trillingvrije beeldbuis (80 cm zichtbaar)
Digital Combfilter
Beeld-in-beeld
Dynamic Picture Controle
Smart Link
Next View
Fullrange 3D soundsysteem
Smart Zoom 4:3, Wide 14:9
Auto Wide
Teletekst 2.5 met 2000 pagina’s geheugen
Automatic Channel Installation (automatisch zoeken en opslaan van de beschikbare zenders)
Hifi stereo met 70W muziekvermogen
Dual Drive speakers
Grafische equalizer
IQ soundsysteem
Digital zoom
Hyperband met 100 voorkeuzezenders
Kinderslot
Sleeptimer
Automatische standby
Intelligente afstandsbediening
Afm. (hxbxd): 57x88x56 cm
Zilver

• NightCruiser
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik zou altijd voor philips gaan ;) onze uit 1995 philips breedbeeld tv (100hz zelfs nog!) geeft echt nog perfect beeld. Laatst had een vriend van mij een jvc breedbeeld tv gekocht, maar deze heeft zon computer effect ofzo(beetje blokjes achtig) :?, iig vind ik het niet mooi.

• Dr. Strangelove
  • Nu online

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Voor veel info over TVs check de volgende fora:

www.htforum.nl
www.dvdforum.nl
www.avforums.com

[ Voor 10% gewijzigd door Dr. Strangelove op 30-12-2002 00:16 ]

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03-2025
wij willen WEGA :P

Verwijderd

Okyah schreef op 29 December 2002 @ 22:31:
[...]

Dat is de 9617 ipv de 9527. (eind nummer van het type)

Dat is het zelfde toestel met slechts 1 scart aansluiting meer verders een tweetal draadloze surround speakers en een Dolby digital decoder.

Oh, ja het verschil tussen die 2 toestellen is gemiddeld ook nog eens 300 euro.

Dus als je al een dvd installatie hebt is de conclusie snel getrokken

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 30 december 2002 @ 00:21:
[...]

Dat is de 9617 ipv de 9527. (eind nummer van het type)

Dat is het zelfde toestel met slechts 1 scart aansluiting meer verders een tweetal draadloze surround speakers en een Dolby digital decoder.

Oh, ja het verschil tussen die 2 toestellen is gemiddeld ook nog eens 300 euro.

Dus als je al een dvd installatie hebt is de conclusie snel getrokken
idd, die met die boxen die je niet nodig hebt :D

;)

maar t beeld daarvan is wel godsgruwelijk mooi, zeg :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

kan me niet voorstellen,maar is natuurlijk heel persoonlijk heb ook sony gehad maar vond kleuren niet mooi dus nu een philips.
maar is geloof ik eeuwige twist philips of sony beeld

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 00:36:
[...]

kan me niet voorstellen,maar is natuurlijk heel persoonlijk heb ook sony gehad maar vond kleuren niet mooi dus nu een philips.
maar is geloof ik eeuwige twist philips of sony beeld
ik heb Philips tv, maar Sony monitor :D
(Nja CTX, met Sony beeldbuis... :P)

Maar ik ben over allebei erg tevreden, hoor :)

Alone at last
Just nostalgia and I

• cinnamon
  • Niet online
Fraggler schreef op 29 December 2002 @ 17:52:
Ik moet zeker een hebben met 82cm diagonaal, 100% flat en 100Hz techniek.
Het gaan dus vooral om de beeldkwaliteid van de tv. Waar zou ik verder nog op moeten letten bij mijn keuze?
Het geluid boeit niks omdat ik al een 5.1 setje met versterken heb.
de panasonic is een prima tv voor een redelijke prijs

geen overdreven extras (draadloze boxen?), echt vlakke beeldbuis en strak design
(weinig extra breedte gebruikt naast de beeldbuis, sony verwerkt de poten van het meubel al in de tv??)

ok smaken verschillen

ik heb zelf de 70cm en ben zeker tevreden

zou voor de panasonic gaan

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-07 14:15
Fraggler schreef op 29 december 2002 @ 18:23:
Hmm ik zal morgen eens kijken bij megapool, daar hadden ze die grundig namelijk ook dus ef vergelijken dan!
verglijken in de winkels is goed, maar kopen kan je beter via internet doen ( ik heb zelf een jvc32l met blauw meubel zit dus gewoon een philips beeldbuis in gekocht via http://www.action-support.nl/ ff via mail/gsm prijs opvragen )
maar kijk ook hier eens :
http://www.miepkniep.nl/tplmain.cfm? hier staat mijn tv voor 1200 euro's maar er staan nog meer leuke tv's op zoals de philips 32 pw 9617 pixelplus = 1690 euro

Verwijderd

wij hebben net een JVC AV28X25S gekocht, relaxede tv :7
iemand hier ervaringen mee? of meningen of whatever...

• Selespeed
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-08 23:43
Kijk eens op www.kieskeurig.nl Daar staan de ervaringen van verschillende mensen en ook de laagste prijzen in nederland.... De 32PW9527 staat ook op mijn verlanglijst.
Prijs vanaf € 1555

• Verbal Kint
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

Ik heb mijn schoonvader net de Philips Pixel plus 70cm laten kopen. (zelf heb ik helaas het geld niet..)

Pixel plus is echt ongelooflijk, vraag de verkoper om de afstandbediening er bij te pakken, daar zit een knopje op waarmee de helft van het beeld pixel plus is en de andere helft niet (zit bijna bovenaan, rechts). Je gelooft echt niet wat je ziet; vooral als je van een wat grotere afstand kijkt.

De TV kostte 1600,- euro bij de mediamarkt, maar heeft ook DD ingebouwd (met draadloze surrounds), zonder DD istie goedkoper, kan je dat investeren in een grotere beeldbuis.

Great minds think alike!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
als het maar een philips is :P

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Kheb vorige week de 32PW9767 gekocht intern bij philips voor 1500 pleuro's, Pixel Plus rules.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Bij de expert is een Phillips 82 cm 100 Hz BB TV in de aanbieding. Adviesprijs 1399,- nu 999,-. Ik heb het vermoeden dat het hier gaat om de PW 8707 / 8807 ofzow (ik weet niet precies of je die bedoelde met : deze. edit: Ik zie nu dat je op de 8807 doelde :D)

http://www.expert.nl/opruiming/opruiming_frame.asp

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 14:11 ]

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:09
Marcel je moet dit ook eens vragen op de volgende forum's :

www.dvd.nl/forum
www.dvdforum.nl

BlaBlaBla

• Marsman83
Nou ik heb nu dus de Philips 32PW8807 gekocht bij It's. Heb er nog lekker 100 euro vanaf gepingelt :D Nu voor 1400 euro met 5jaar garantie erbij. Helaas hadden ze hem niet op voorraad en kan ik hem nu vrijdag pas ophalen, maarja scheelt wel weer 100 euro tegenover andere winkels hier. Ik had m ook kunnen bestellen via internet scheelt wel weer wat maarja ik vind voor tv's altijd handiger als je ze in de buurt kan kopen, kun je meteen ergens persoonlijk terecht.
Ben benieuwd! Kan haast niet wachten tot vrijdag :P

Verwijderd

Was ie bij Expert niet 999 euro :X

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-05 22:19

kingfriko

100 % BULLY

Heb nu zelf ook een philips breedbeeld (blackline s 72 cm) maar ben er niet echt tevreden mee . Was ook een van de goedkopere breedbeeld tv`s toen .
De duurdere lijn van philips is wel veel beter maar mijn volgende tv word toch wel een loewe , de beeldkwaliteit van die dingen springt er echt bovenuit .
Maar ja , voorlopig wacht ik nog even (heb deze pas een jaar)
Misschien worden de plasma schermen volgend jaar wat goedkoper :9~

kingfriko

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 14:08:
Bij de expert is een Phillips 82 cm 100 Hz BB TV in de aanbieding. Adviesprijs 1399,- nu 999,-. Ik heb het vermoeden dat het hier gaat om de PW 8707 / 8807 ofzow (ik weet niet precies of je die bedoelde met : deze. edit: Ik zie nu dat je op de 8807 doelde :D)

http://www.expert.nl/opruiming/opruiming_frame.asp
Ik vermoed dat dit niet de 8807 is maar de 32PW8506,is ook een goed toestel en ooit eens als beste getest.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:23

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Panasonic wint steeds die EISA shit voor tv's en geven tussen alle andere teevee's, op Loewe's na altijd een vet mooi beeld.. zeker met DVD's. :)

Magoed, meningen he.. ik vind het mooi..

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 18:31

silitek

Tubes Only

LG Breedbeeld WE-32Q10IP :9 :9

Type beeldbuis normaal
Beeldbuisdiagonaal 82 cm
100 Hertz ja
Digital scan ja
Vlakke beeldbuis ja
Volledig vlakke beeldbuis ja
Scherm in scherm ja
OSD ja
Comb filter ja
Ontvangstnorm PAL, SECAM
Teletekst: ja
Teletekst aantal pagina's 8
Teletekst TOP-FLOF ja
Stereo: ja
Dolby ProLogic
Output in Watt 54 Watt
Kinderslot ja
ACI onbekend
Scart-aansluitingen 2
AV-ingang voorkant ja
Hoofdtelefoon ja
Draagbaar nee
12 volt televisie nee
Gewicht: 65 kg
Afmetingen (B x H x D) 98 x 62 x 59
Introductie model 2000
Model nog leverbaar? ja
Website http://www.lge.nl

simpel :O

[ Voor 3% gewijzigd door silitek op 31-12-2002 08:22 ]

Tubes....It's what make music music!

• Flarrestein
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-08 08:08

Flarrestein

Superworm Jim

De standaard berekening is dat je 5 tot 7 maal de beelddiameter van je tv af zit.
Dus als je 82cm hebt, moet je zo'n 4 a 6 meter van je tv af zitten.
Dit is trouwens voor 4:3 tv's, hoe dit bij breedbeeld is weet ik niet.

HIER !!! PAK AAN

Verwijderd

Of zo'n polshorloge zoals Bond >:) , nee serieus die Philips 32PW9527 vindt ik wel 1337. Kheb wel nog niet naar prijs gezocht... :z

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-08 14:38
@Fraggler

je begint met een TV die VGA aansluiting heeft. Wanneer je TV inderdaad voor een belangrijk deel op je PC wilt gebruiken voor Divx of DVD dan is zo'n VGA ingang geweldig. Ik heb een TV met VGA in aangesloten op mijn PC en dat beeld echt veel beter dan TV out van bijvoorbeeld ATI radean All in Wonder. Draai nu op een Geforce dual monitor als 2e monitor mijn TV en Divx en DVD heeft er nog nooit beter uitgezien :)

Als ik jou was zou ik die Philips wanneer die geen VGA in heeft alsnog annuleren ;)

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Afbeeldingslocatie: http://www.redzac.de/Media/ang0103/ue04.gif
sony wega 82cm 1299 euro in duitsland

• Dr. Strangelove
  • Nu online

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Pixel plus is echt ongelooflijk, vraag de verkoper om de afstandbediening er bij te pakken, daar zit een knopje op waarmee de helft van het beeld pixel plus is en de andere helft niet (zit bijna bovenaan, rechts). Je gelooft echt niet wat je ziet; vooral als je van een wat grotere afstand kijkt.
Dat is dus erg bedrieglijk. De ene helft wordt nl. expres slechter gemaakt dan normaal, zonder enige digitale verbeteringen als pixelplus. Vergelijk maar met andere TVs. En nogmaals, PixelPlus LIJKT een enorme verbetering te brengen maar brengt ook hele hinderlijke digitale artifacts met zich mee, die met name in scenes met snelle bewegingen of scherpe, bewegende contrasten duidelijk zijn.

BTW: ik zeg niet dat PP TVs slecht zijn, maar wel dat je zeer goed moet vergelijken met andere TVs (ook Philipsen ZONDER PP), omdat het als een wondermiddel wordt voorgesteld, en dat is het niet. Je kan niet meer laten zien dan er in de bron aanwezig is, en veel van die digitale behandelingen (ook door andere fabrikanten toegepast) LIJKEN veel op te leveren, maar leveren altijd andere problemen op.

[ Voor 23% gewijzigd door Dr. Strangelove op 01-01-2003 16:09 ]

• Marsman83
Klopt, ik heb dat dus vergeleken in de winkel waar 2 philips tv's langs elkaar stonden, 1 met PP en een zonder en moet je eerlijk zeggen ik zag het verschil bijna niet! Als ik niet wist dat op die ene tv PP zat dan had ik misschien wel helemaal niks opgemerkt! Misschien wel als je bijv een Xbox hebt en heel dicht op de tv zit maar anders...
Nog eff en dan heb ik mijn 8807!! Ik zal jullie meteen bericht geven over de kwaliteid van dit scherm ;)

• Scarp
  • Niet online
kingfriko schreef op 30 december 2002 @ 16:30:
[...]
De duurdere lijn van philips is wel veel beter maar mijn volgende tv word toch wel een loewe , de beeldkwaliteit van die dingen springt er echt bovenuit .
Maar ja , voorlopig wacht ik nog even (heb deze pas een jaar)
Misschien worden de plasma schermen volgend jaar wat goedkoper :9~
'k heb die loewe van 107cm breedbeeld zien staan. Wat een ongelovelijk ding. Het beeld ervan zag er perfect uit. Alleen het prijskaartje is minder ... zo'n 5500 euro :|

• SillyJW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 18:09

SillyJW

der Gemutlichkeit

Ziet er een tikkie dubieus uit... maar ieg ter vergelijking
Tevion 82 cm 100 Hz.

Specificaties:
* 82 cm super-kwaliteit breedbeeld
* multi-beeld instelling, picture-in-picture
* 100 Hz digitaal met tal van digitale mogelijkheden, stilstaand beeld (dia-kwaliteit), zender-mozaiek, etc.
* 500 pagina's teletekst geheugen
* 3 scart aansluitingen (video, dvd en satelliet)
* frontaansluiting voor externe bron (bv digitale camera)
* hoofdtelefoon
* dolby surround bioscoop-geluid (2 x 100 watt)
* 99 voorkeurs-zenders
* automatische zenderzoeker
* gemakkelijke bediening via on screen keuze-menu
* leverbaar in antraciet

iemand ervaring hiermee?

[ Voor 3% gewijzigd door SillyJW op 02-01-2003 16:15 ]

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 18:31

silitek

Tubes Only

wel veel mogelijkheden...maar verder WAT EEN LELIJK DING!!!
sorry, oog wil ook wat...zowiezo geen flat screen
SillyJW schreef op 02 januari 2003 @ 16:14:
Ziet er een tikkie dubieus uit... maar ieg ter vergelijking
Tevion 82 cm 100 Hz.

Specificaties:
* 82 cm super-kwaliteit breedbeeld
* multi-beeld instelling, picture-in-picture
* 100 Hz digitaal met tal van digitale mogelijkheden, stilstaand beeld (dia-kwaliteit), zender-mozaiek, etc.
* 500 pagina's teletekst geheugen
* 3 scart aansluitingen (video, dvd en satelliet)
* frontaansluiting voor externe bron (bv digitale camera)
* hoofdtelefoon
* dolby surround bioscoop-geluid (2 x 100 watt)
* 99 voorkeurs-zenders
* automatische zenderzoeker
* gemakkelijke bediening via on screen keuze-menu
* leverbaar in antraciet

iemand ervaring hiermee?

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Aan je icon te zien wil je hem wel in Nederland kopen :P

Maakt dat je niks uit, kijk dan eens hier
Dan bekijk je hem gewoon in een Nederlandse winkel en bestel je hem in Duitsland. Kan je heel wat euro's goedkoper uit zijn.

Ik zou zelf voor een Panasonic gaan. En misschien is er ook nog wel een leuke Loewe voor dat geld.
Maar ik weet zeker dat Panasonic met zijn TAU beeldbuizen de meest realistische kleuren produceert en qua prijskwaliteit goede producten afleverd.
Ik vind dat vooral Sony en JVC te veel rommelen met de kleuren waardoor ze helderder worden dan dat ze moeten zijn. Maar dit is natuurlijk een persoonlijke smaak.

• Marsman83
Allemaal erg bedankt voor jullie reactie's!! Ik heb nu dus mijn Philips 32PW8807 en hij bevalt echt uitstekend!!! :D
Perfekte beeldkwaliteid! En ontzettend makkelijk te bedienen!
Het enige nadeel wat ik kon ontdekken is dat hij het beeldformaat telkens op automatisch terug zet wanneer je van zender wisseld... Dan vallen de boven en onderkant 'buiten' de beeldbuis, moet je elke keer weer het beeldformaat terug zetten op breedbeeld, dan is het wel weer goed.
Ik moet nog even opzoeken over hoe ik in dat service menu terecht kom, misschien kan ik dat met een bepaalde code wel uitzetten ofzo.
Pagina: 1