Rare freezes met Tyan 230T

Pagina: 1
Acties:

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:09
Ik heb een paar rare problemen met mijn nieuwe tyan 230t

Het systeem loopt af en toe echt helemaal vast, waarna de enige optie een reset is

Ik heb dus een w2k net schoon geinstalleerd, en zit me dus af te vragen waarom dat die bak dus vastloopt

Ik gebruik atm ff een celly-t 1000, welke vreemd genoeg door de bios(is laatste versie) als een PIII/1000/100 word gezien

Via de logboeken ben ik het volgende te weten gekomen:

GR SW notify error on (....)
hierna staat er om de 8sec een time out error in het logboek(totdat ik reset omdat ik simpelweg niets kan doen)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wordt het boeltje nog steeds gevoed door de 300W voeding, zoals vermeld in je specs? Zo ja, dan zou ik niet vreemd opkijken als dit de oorzaak is..

Zie ook Hangen en Opstartproblemen onderaan op Technische PMG FAQ :)

• Bossie
die 300W zou een single cpu config toch makkelijk kunnen trekke :?

*checkt faq*

[ Voor 11% gewijzigd door Bossie op 29-12-2002 18:24 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:31

Thorne

Forrester

Dat gelul over die voedingen moet ook maar eens afgelopen zijn. Slaat echt nergens op, ik draai 2 P3's op datzelfde moederbord met 3 harde schijven en de usual meuk er ook nog an. Dit alles gevoed door de meest crappy 300 Watt voeding money can buy.

Dat het moederbord je proc als p3 herkent mag iig geval geen problemen geven, dat was bij mij ook ooit zo. Succes in ieder geval met je probleem... het is volgens mij wel een wat lastiger probleem...

Probeer eens de laatste VIA drivertjes te installen e.d.

>specs<

• Bossie
ik heb de laatste via 4-1 geinstalleerd ipv de oudere versie op de drivercd

• Thorne

Thorne

Forrester

Ga dan de FAQ maar af, probeer stap voor stap te achterhalen waar het probleem zit.

Ik heb één tipje, dat bord deed bij mij errug vervelend met bepaalde Creative-kaartjes. Zo vervelend dat ik alleen maar een oude SB128 erop kan prakken zonder gezeik te hebben.

>specs<

• Bossie
Nu ik er over na denk, ik heb mijn audigy gisteren pas geinstalleerd en sindsdien pas de problemen

• Bossie
Thorne --> heb jij de via latency patch ook je 230T systeem geinstalleerd :?

• Thorne

Thorne

Forrester

TLRnZ schreef op 29 December 2002 @ 22:22:
Thorne --> heb jij de via latency patch ook je 230T systeem geinstalleerd :?
Ehhh nee... sterker nog, ik weet niet eens dat dat bestaat!

BTW, ik heb wel iets gelezen over probs met nvidia kaarten en een 230T.

Probeer eens in de zoekmachine van het forum van 2cpu.com "230T" in te tikken...

[ Voor 26% gewijzigd door Thorne op 02-01-2003 19:51 . Reden: Reden? Moet ik een reden hebben? ]

>specs<

• Bossie
oke dan het probleem is opgelost :)

Het bleek das aan men ti4200 te liggen, tyan heeft de faq geupdated en daarin stond precies uitgelegd hoe ik het moest oplossen (dit icm agp2x en het draait perfect)

De latency patch was nodig om de problemen met de audigy op te lossen(rare lage bromtonen af en toe tijdens games)

als je gaat zoeken op 230T op 2cpu.com zul je ook een topic van mij hierover tegenkomen ;)

• Thorne

Thorne

Forrester

Even nog tussen jou en mij: die P3's met 512kb cache zijn bijna niet meer te krijgen, ik zou als ik jou was zo snel mogelijk die p3's kopen.

>specs<

• Bossie
Thorne schreef op 06 januari 2003 @ 18:05:
Even nog tussen jou en mij: die P3's met 512kb cache zijn bijna niet meer te krijgen, ik zou als ik jou was zo snel mogelijk die p3's kopen.
ik wacht ff op mijn salaris en dan bestel ik ze

• Thorne

Thorne

Forrester

Nog even iets:

Volgens de specs van VIA en Tyan kan er op dit bordje niet meer dan 1,5GB aan PC133 geheugen in. Voor PC100 geldt een maximum van 2,0GB.

Ik heb hem nu draaien met 4x512MB PC133@133MHz, het werkt dus... ongeacht wat Tyan zegt.

Wellicht informatief voor mede 230T-bezitters...

>specs<

Verwijderd

. fout sorry :x

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2003 13:30 . Reden: fout ]

Pagina: 1