2e PC niet op internet ( via router )

Pagina: 1
Acties:

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-08 11:36
Hallo,

Mijn ouders hebben nieuwe PC, alles werkt, behalve internet. Het internet wordt gedeeld door een router, waar verder nog 1 PC op zit ( deze PC, XP ). Hij wijst automatisch een IP toe. Dat werkt op deze PC prima. Maar op de andere PC ( win 98 se ) niet. Als ik de router probeer te pingen vanaf die PC ( wat vanaf deze wel lukt ) krijg ik "Doelhost niet bereikbaar". In de router-tabellen met wie/wat er allemaal is aangesloten op de router, staat die andere PC erbij, met als ip 192.168.1.101 . Als ik dat invul als IP adres en dan probeer te pingen krijg ik "Time-out tijdens opdracht" of iets dergelijks. Bij winipcfg zie ik een heel ander IP adres staan dan in de router-tabel ( ? ) . Wie weet hoe ik mijn ouders op internet krijg :+

Bvd :)

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Branden de lampjes wel :?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:52

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
ik zou in dat geval handmatig het ip instellen.
Natuurlijk in dezelfde range als de router.
De gateway wordt dan het ip van je router
en dns van je internet connectie overnemen en het zou moeten werken.

Tweakers Discord

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 23:45

bille

Don't call me Buff

zitten allebei de pc's in hetzelfde subnet? of misschien kabelbreuk?

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
En als je op de win98 pc eens het ip protocol eens weggooit, pc opnieuw starten en dan ip protocol toevoegen.....

Volgens mij heb ik ook ooit zoiets gehad...

• Outl@w
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:16
Het lag aan de kabel :P

The Prutz0r

Feyenoord!

Pagina: 1