Toon posts:

Compaq Presario HCF modem probleem.

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Oke, mijn vader heeft een Compaq Presario 5858. Na een jaar was Windows een beetje een zootje dus kreeg ik de opdracht om het opnieuw te installeren.

Nadat alles geinstalleerd was en alle drivers geladen bleek dat de modem drivers het vertikte. Nu denk ik dat SP18374 alleen maar update en niet echt als atand alone driver voor de modem functioneerd.

Na een paar dagen klooien ben ik ten einde raad, please help...

Verwijderd

Compaq heb toch altijd een restore cd??? dan moet ie het gewoon doen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het idee de quick restore cd's maar niet te gebruiken, maargoed, als het me niet lukt het zo op gang te krijgen zal ik wel moeten :(

• mitalp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:31
Welk modem is het? Als je op de compaqsite zoekt naar het betreffende modem, in plaats van naar beschikbare updates, dan staan de standaard drivers er wel bij als het goed is.
Ik ken echter de ellende met die presario modems. Het probleem is vaak dat ze niet herkend worden. Modem eruit, reboot, modem in ander slot, reboot, drivers installeren, en hopen dat hij herkend wordt.

Verwijderd

Topicstarter
En dan nog kan het misgaan, oke, kijken naar de driver in plaats van updates, nog niet aan gedacht.

Helaas zakt de hoop me al een beetje in de schoenen.

• mitalp
Post eens even welke modem het betreft, misschien dat ik de zelfde drivers nog heb.

Verwijderd

Topicstarter
Presario Conexant HCF V.90 56K PCI Modem

Zoals op de website van Compaq vermeld.

• mitalp
ik neem aan dat je deze geprobeerd hebt? http://www29.compaq.com/f...=4&Os=0&SoftwareVer=12452

edit: ja dus, dat is zo te zien het zelfde softpaq als je eerder noemde.
Maar dit is geen update, maar de originele drivers. Als het niet in een keer lukt, toch maar eens de eerde beschreven methode testen!
En die restore CD, zou ik uitstellen zo lang het kan, dan ben je alles keijt wat je op je HD hebt staan. (Tenzij je natuurlijk een backup maakt :) )

[ Voor 67% gewijzigd door mitalp op 29-12-2002 18:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er is een backup gemaakt, en ja ik was vanplan GEEN restore CD te gebruiken, het probleem is dus dat het installeren faalt.

Modem eruithalen, opstarten, afsluiten, modem erin, opstarten en hopen dat ie het doet dus... Kut Krompaq machines ookaltijd :(
Pagina: 1