Toon posts:

[ADSL] Configuratie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ADSL bij Planet Internet en deze leveren sinds net een nieuwe modem: Alcatel SpeedTouch 510. Dit is een soort Router modem. Tot nu toe nog geen probleem. Maar als ik deze modem heb aangesloten werkt de verbinding wel alleen ik krijg geen data binnen !?! Alle 3 de lampjes branden groen op dit modem en is dus goed aangesloten. De instellingen van de netwerkkaart staan allemaal op automatisch, dit omdat het een routermodem is !! Ook de gebr. nm en ww zijn ingevuld in het modem. Maar als ik dan de Internet Explorer open. Krijg ik geen data binnen. Ook niet als ik extern ping krijg ik geen antwoord. Wie kan mij helpen.
Misschien dat er instellingen aangepast moeten worden in de modem ??

Mischien dat iemand mij kan helpen zodat ik die gene eeuwig dankbaar zal zijn :) _/-\o_

Mzzlz, Peking

Verwijderd

Ik hoop dat je je computer niet in de UPLINK poort van je modem/router hebt geprikt want danwerkt het inderdaad niet. Dat is zo het enige wat ik kan bedenken.

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 11:12
kun je het modem wel bereiken? Dus kun je instellingen van het modem bereiken?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik kan wel via 10.0.0.138 in mijn modem instellingen komen !!
Verwijderd schreef op 29 December 2002 @ 17:15:
Ik hoop dat je je computer niet in de UPLINK poort van je modem/router hebt geprikt want danwerkt het inderdaad niet. Dat is zo het enige wat ik kan bedenken.
Dit is zo'n nieuwe ADSL Ethernetmodem die werkt als een Router maar heeft maar 1 poort voor een computer ipv 4 bij een Multi PC Modem !!

Mzzlz, Peking

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:08

Niet doen aub.

Probeer het eens als je je client een vast IP geeft?

[edit]
Also try setupST.exe op de mxstream cd. Dan ff "change the lan settings" kiezen :)

[ Voor 19% gewijzigd door Xandrios op 29-12-2002 17:31 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:13
Welkom @ GoT

Je krijgt als het goed is een .inf file op cd. Even naar 10.0.0.138 browsen met IE en bij advanced > setup even je .inf file uploaden.
Werkt het dan?

[ Voor 7% gewijzigd door Xander op 29-12-2002 17:37 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie geen inf files op de cd staan alleen INI files en dan werkt het ook niet !! Wat me wel opvalt is als ik de setup draait en de modem wordt gedetecteerd dat hij een 165.x.x.x ip opgeeft wat houdt deze in ?!?

Verwijderd

Als het goed is staat er een nat.ine file die je in het browservenster van je modem kunt uploaden, daarna geeft het modem een reboot.
Start ook ff je pc opnieuw op zodat deze een IP adres toegewezen krijgt....

Verwijderd

Kan je wel naar een ip-nummer van buiten pingen???
ip-nummer tweakers.net = 213.239.154.35

als dat wel kan, moet je de DNS-servers van je provider opgeven :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

heb je wel de groene kpn cdrom gebruikt? En staat het modem wel ingelogd? Kan je pingen naar 10.0.0.138? Kan je de webpagina 10.0.0.138 bereiken?

Als je de webpagina in de modem niet kan bereiken terwijl je het modem wel kan pingen, kan je dat oplossen door adslIE.exe te draaien van de kpn cdrom.

Als je modem ingelogd staat (connect scherm: State=up) en je haalt geen pagina's binnen, heb je geen data. Bel dan 0900-8085 en meldt dat je geen data hebt. Je wordt dan gevraagd of je geen firewall hebt en je moet je DNS server tracen (195.121.1.66 bijvoorbeeld) en dat soort dingen.

Meestal hebben mensen een verkeerde username ingevuld

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik kan ook niet naar buiten pingen !?! En CheS ik heb die file geupload !! Maar het helpt niets als ik naar 10.0.0.138 in mijn browser gaan krijg ik wel het scherm als ik dan bij IP adres kijk staat er geen IP adres ??

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is waar maar ik kan alles pingen zowel 10.0.0.138 maar ik zal eens contact opnemen met dat nummer.

Tnx

• wizzard
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-04 15:19
je moet niet vergeten je inbel (ja ik weet het vreemd maar goed 't is zo) verbinding op nooit verbinden zetten.

en je moet even kijken of de instelling van kpn in de router staat moet je even in de router index naar advanced gaan
en vanaf daar naar setup dan moet er staan

Region Netherlands

Provider ADSL van KPN Telecom

Service Name A. Router-modem (NAT/PAT)

Service Description Voor het, middels Network Address Translation (NAT), beveiligd aansluiten van één of meerdere computers met lokale adressen. (Meest aanbevolen) "

zo niet moet je de instellingen van kpn/adsl afhalen en in je router uploaden.

wat ook wel eens wil helpen is het ressetten van je router en dan het bovenstaande even opnieuw doen.

oja geef je comp wel even een ip adres op en draai daarna de setup van de kpn cdrom.

als je die instellingen moet hebben die heb ik hier ook wel als je ze niet kan vinden meld het even dan mail ik het je

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:13
wizzard: Hij had zijn KPN configuratie geupload, dus dat moet geod zijn.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• wizzard
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-04 15:19
dan die setup nog eens draaien van die planet cd en dan kiezen voor "deze computer klaarmaken voor bla bla zoiets"

en denk erom dat je waar je het maar kunt aanvinken "nooit verbinding maken "aanvinkt

het is geen router probleem lijkt mij als je hem wel kunt bereiken

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is al opgelost of niet..... De fout ligt bij KPN ze hebben 2 wijkcentrales omgekeerd !!!

&^%@^# KPN

Dus.........
Pagina: 1