[S-Video] Wazig beeld?

Pagina: 1
Acties:

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:04
Ik had eerst mijn tv via composite aangesloten en werkte goed. Alleen ik krijg binnenkort een breedbeeld dus wil ik wel van optimale beeldkwaliteid genieten :) Nu heb ik mijn tv dus met s-video aangesloten, dus vanuit de s-video van de geforce4 naar een s-video converter op de scart. Ik heb ook helaas geen losse composite of s-video aansluiting, alleen maar een scart. Nu krijg ik dus een heel vaag beeld, met veel ruis erdoorheen en het flikkert heel erg.

Hier een plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Dec29147.JPG

Ik heb verder alles goed ingesteld, pal-b, reso op 1024x768 en op 800x600 geprobeert, met tvtool op Y/C gezet, niks veranderde het beeld :?
Ligt het dan toch aan mijn tv? Ik heb een vrij nieuwe tv van Aristona.

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Als ik zo naar je beeldbuis kijk, dan neem ik aan dat je een vrij oud tv hebt en meestal hebben ze geen s-vhs ondersteuning. Maar je krijgt toch een breedbeeld (nieuwere tv's hebben gewoon s-vhs).

• Marsman83
Ja hij ziet er vrij rond uit maar toch is het een vrij nieuw model, vorig jaar nieuw gekocht.

Verwijderd

Fraggler schreef op 29 december 2002 @ 17:10:
Ja hij ziet er vrij rond uit maar toch is het een vrij nieuw model, vorig jaar nieuw gekocht.
heb je wel goede kabels, is de kabel niet te lang (zie FAQ) en heb je je instellingen wel goed staan (bij mij kan je scherper enzovoorts instellen)...

je tv kan wel SVHS aan, want anders zag je wel wat anders (staat ook in de FAQ)

• Marsman83
Ja ik had die FAQ al doorgelezen, maar heb verder alles goed staan, De kabel is maar 2meter. Stekkers zitten allemaal goed. Ik snap er niks van!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Hoeveel scart uitgangen heeft die tv? Want elcheopo tv's zoals ik. Die hebben wel leuk 2 scart uitgangen, maar 1 daarvan ondersteunt s-vhs :/

• Marsman83
Ook maar 1tje, ik kan hem alleen via die ingang aansluiten, trouwens de kleuren zij ook zeer vaag nogal grau, met composite is wel alles goed :? Op mijn nieuwe tv zit trouwens ook geen losse s-video ingang volgens de verkoper. Dit wordt trouwens mijn nieuwe tv, maar ik twijfel nog een beetje misschien dat ik toch deze (de TX-32PL10) ga halen ;)

Voortaan niet meer binnen 24h je topic kicken. Lees Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette).

[ Voor 19% gewijzigd door Pollewob op 29-12-2002 20:26 ]

• Marsman83
Nou het ligt toch aan mijn TV want als ik onder mijn losse DVD speler via s-video aansluit krijg ik nog slechter beeld, echt dat knipperende beeld met storing enzo, dus mijn tv ondersteund s-video gewoon niet. Naja, wel vreemd dat ie met de pc wel gewoon beeld geeft alleen wat wazig enzo.
Pagina: 1